Eerlijk: hoe lang na de bevalling niet meer vrijen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door tinnecat, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinnecat

tinnecat Lid

7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Dames, graag een eerlijk antwoord, ik wil mijn partner goed 'informeren' over wat wel of niet realistisch is.

Mijn vroedvrouw zei dat we er niet terug mochten aan beginnen zolang ik nog bloed verloor, maar dat het bij de meeste koppels een pak langer duurt eer de zin lichamelijk en psychologisch terugkomt.

Mijn zus moest blijven liggen de laatste maanden van haar zwangerschap en heeft me achteraf gezegd dat ze meer dan een jaar niet meer intiem is geweest met haar man. Is dat realistisch? Of kan het veel sneller weer in orde komen? Wat kan ik verwachten?

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou hier stopte na de bevalling het bloeden rond 6 weken. Ik had een knip maar die was ook netjes geheeld. Dus rond 6-7 weken ook weer voor het eerst sex gehad en ook weer in de mate als voor de zwangerschap...dus ik vind een jaar wel erg lang en niet herkenbaar...Kan wel natuurlijk!

3. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier (knip en hechting) hebben we 2 maand gewacht.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ongeveer 6 weken. Een jaar is echt veel langer dan gemiddeld ;)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier duurde het bij de eerste 7 maanden en bij de tweede 3 a 4 maanden.
    Hangt ook een beetje van je bevalling af en de hinder die je erna ondervind en je eigen zin in seks natuurlijk.

6. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Het hangt er natuurlijk ook van af of je de periode VOOR de bevalling meetelt. Ik heb het de laatste weken ook niet meer gedaan wegens te onpraktisch, en dan twee maanden nadien ook niet, dan kom je snel aan een paar maanden... Maar een jaar heb ik ook al gehoord hoor, bij mama's die moesten blijven liggen en nadien ingeknipt waren ofzo...

Mijn libido was trouwens de dagen dat ik terug thuiskwam uit het ziekenhuis helemaal ontregeld. Ik liep de muren op van de zin... dat hoor je eigenlijk ook nooit, maar het was dus bij mij wel zo. Er stond na enkele dagen eelt op mijn vinger...;) Mijn man heeft dit nooit geweten en na enkele dagen was het voorbij, om over te gaan in diepvries-modus. Helaas. :confused: Niemand heeft mij trouwens ooit gezegd of dat mocht, iedereen had het altijd over dat je moest wachten tot de bloeding stopt, maar ik veronderstel dat dat gaat over penetratie en niet over handwerk? :oops:

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.880
    5.137
    113
    Een jaar is wel lang hoor volgens mij. Hier bij de eerste zwangerschap al binnen twee weken. Tweede zwangerschap ongeveer 5 weken, maar ik had toen een keizersnee gehad.

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    nou ik zou met handwerk ook wel opletten hoor ivm infecties (tenzij je eerst met dettol ontsmet oid :p)
    enfin. bij ons was het geloof ik een week of 9-10 bij eerste (ivm langdurig bloed agv placentaresten) en bij tweede denk ik week of 7 (maar ook daar lang nagebloed).

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier duurde het 7 a 8 weken. Beide prima bevallingen zonder knip of dergelijks, maar bleef best lang navloeien (bruinverlies).

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier de eerste volgens mij na 4 weken (toen het vloeien gestopt was). Mijn libido was extreem hoog na de bevalling. De 2e volgens mij na 6 weken. Knip gehad en door complicaties kon ik heel lang nog niks beginnen.

11. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Ben ik blij om dit te lezen... ik heb altijd gedacht dat ik een uitzondering was! Ik vond het verschrikkelijk...

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier denk ik na zo'n 6 weken, toen het bloeden gestopt was. Heb een prima bevalling gehad.
    De eerste keer vond ik wel eng maar is me meegevallen :D

Hopsatee vindt dit leuk.
  13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier was het 3,5 wkn, 3,5 wkn en 4 wkn resp...
    Vloeien was toen gestopt. Ben bij alle 3 ingescheurd en gehecht (gr 2 ruptuur).

In de zwangerschappen wel weinig actief geweest omdat ik me zo rot voelde en het allemaal onaangenaam tot pijnlijk was.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Bij de eerste na 4 maanden

Nu ook nog niet

15. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Bij de eerste na 6 weken, de 2e na 10 dagen, de 3e na een week of 4. Na de bevalling gerekend dan.
    Bij de eerste 2 tijdens de zwangerschap wel gevreeën, bij de 3e vrijwel de hele zwangerschap net, wat overigens van ML uitging en nu ook al niet meer sinds we weten dat ik zwanger ben. Wat ik nu trouwens ook niet erg vind want voel me te moe en misselijk voor "gedoe".

16. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Bij de eerste na 6 weken. Bij de tweede en derde na drie weken

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

Eerste keer na 1.5e week.

De zwangerschappen daarna elke keer na 3-4 weken.

Vind een jaar echt heel lang.

18. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Eerste keer na een week of 8, tweede keer na een week of 12, toen was ik lang blijven vloeien, wat gelijk overging in de eerste menstruatie. Mij lijkt een jaar ook lang.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Hier pas na 5 maanden. Ik was er eerder ook nog niet klaar voor.

20. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Na mijn bevalling 2 weken. We waren er allebei klaar voor, dus waarom niet. Wel veilig, ook met het oog op infectie.

Ik snap dat veel vrouwen/mannen geen behoefte eraan hebben die eerste weken/maanden, maar langer dan een half jaar vind ik persoonlijk wel erg lang! Maar iedereen moet doen of niet doen waar hij/zij behoefte aan heeft.

Deel Deze Pagina