Komt na borstverkleining borstvoeding nog op gang?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sundance11, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hallo,

Ik vroeg me af of hier vrouwen zijn die ook ooit eens een borstverkleining hebben gedaan en wat jullie ervaringen zijn ronddom de zwangerschap en voeding?
    Ik heb zelf toen ik 19 was een borstverkleining gedaan, ben nu 27. Er is mij toen al gezegd dat de kans op borstvoeding geven nihiel is.
    Ze hebben destijds de melkklieren doorgesneden en tepel ook opgelicht.
    Ik ben nu 20 weken zwanger, in het begin had ik wel wat last van steken in mijn borsten, maar de laatste weken voelt het niet anders als anders, ik kan ook niet zeggen dat ze nu zoveel groter zijn geworden. Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met bijv stuwing als de bevalling nadert of als het kindje er is?
    De VK had al wel gezegd dat ze evt een anti stuwingsmiddel kon geven.

groetjes Esther

2. Moonflower

Moonflower Actief lid

16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van een kennisje van mij begrepen dat het bij haar niet ging na haar borstverkleining.

Er kwamen de hele zwangershap wel druppeltjes voormelk uit maar dat was het dan ook wel.

Na de bevalling kreeg ze voor haar idee wel een soort van stuwing gevoel maar helaas zonder melk.

Dus hier helaas geen goede ervaring over het geven van bv en borstverkleining

3. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Esther,

voor zover ik weet zijn er wel kansen op borstvoeding geven. Als ik jou was zou ik een consult bij een lacatatiekundige aanvragen. Zij weet veel van borstvoeding en kan je adviseren over hoe je je kunt voorbereiden. Als je eenmaal bevallen bent kan ze met je meekijken en je tips geven om het zoveel mogelijk kans te geven.
    Zelf lees ik het boek Borstvoeding Borstvoeding en ik heb veel aan dit boek. Het staat heel helder beschreven hoe en wat enz enz.

Liefs Blue Eyes

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hele goede tip van Blue Eyes ... maar voor zover ik weet is de kans op het kunnen geven van borstvoeding na een borstverkleining waarbij de melkkliertjes zijn doorgesneden heel erg klein. Bij een vriendin van me is het niet gelukt en bij haar waren de kliertjes niet doorgesneden geweest. Ze had wel heel erg veel pijn en de voeding kwam moeilijk op gang. Misschien dat het met heel erg veel bloed, zweet en tranen wel was gelukt hoor, maar ze heeft gekozen voor rust voor haar en haar kindje ...

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik heb een jaar of 8 geleden een bvk gehad en wilde bij mijn dochtertje toch wel graag proberen (ze hadden toen gezegd dat het nog wel zou kunnen... maar ze geen garantie gaven) ik heb het 2 dagen geprobeerd. het deed zo vreselijk veel pijn, mijn littekens trokken heel erg en ook van binnen deed het vreselijk veel pijn. littekens gingen al snel kapot rond de tepel en kreeg meteen bloedende kloven. er kwam wel wat melk uit maar echt veel was het niet, misschien als ik langer had blijven doen dat het wel op gang was gekomen maar het deed me te veel pijn.
    je kunt dus wel melk hebben maar het kan ook vreselijk pijn doen. ik zou het gewoon proberen joh! wie niet waagt wie niet wint... nu bij de volgende ga ik het niet meer proberen, jammer vond die 2 dagen met een kleintje aan de borst wel heel intiem.

6. MK84

MK84 Lid

23 jun 2011
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij was de borstverkleining ongeveer een jaar of 6 geleden en ik heb borstvoeding kunnen geven.

Bij mij is de tepel verplaatst en kleiner gemaakt en omdat de kans zeer klein was dat het zou lukken heb ik van tevoren niets van informatie gewonnen. Ik was bang dat de teleurstelling groter zou zijn als ik er heel veel mee bezig zou zijn en het zou niet lukken.
    Daar heb ik nu spijt van, want ik had dingen zeker anders gedaan als ik er meer vanaf had geweten.

Ik heb mijn dochter 3,5 weken zelf gevoed(zat na een week alweer bijna op het geboorte gewicht) en toenging het niet meer goed.
    Het blijft gissen wat de reden is. De borstverkleining, dat ik met tepelhoedjes voedde of gewoon pech.

Voor die paar weken ben ik erg dankbaar, ik hoop dat het bij jou ook lukt!

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Een vriendin heeft het na een borstverkleining geprobeerd maar was ook wat weinig. Ik weet er te weinig van.
    Stefan kleintjes is echt een expert op dit gebied, hij heeft een paar zeer goede boeken geschreven (borstvoeding heet het laatste net zoals hierboven beschreven) hij heeft ook een site. Google even.
    Ik heb zelfs een keer met hem kunnen mailen over een vraag.
    Heel veel succes!!!

8. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Bedankt voor de reacties.
    Ik had al voor mezelf besloten om alleen voor flesvoeding te gaan. Bij mij voelen de borsten heel erg verdoofd aan, net zoals een tandartsverdoving laat maar zeggen. Ik vind het dan ook heel naar als er iemand aan zit. Het idee dat er dan een paar keer per dag een kindje aan zit en dan nog met de eventuele vele pijnen lijkt me dat helemaal niks. De intimiteit van je kindje aan d eborst daarentegen vind ik wel weer heel mooi, maar ja dat kun je ook wel op andere manieren creeƫren denk ik.

9. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Wat goed dat je voor jezelf een besluit hebt genomen! Ik wens je een goede zwangerschap verder toe!

10. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hey

ik heb op mijn 20e ook een bvk gedaan. Ben nu 24, en bijna een maand geleden bevallen. Ik ben tijdens mijn zwangerschap wat druppeltjes verloren. En in de 1e week na mijn bevalling, last van een beetje stuwing gehad. Dus bij mij heeft het niet doorgezet. Nu wilde ik sowiezo al geen borstvoeding geven. Om dezelfde reden wat jij zelf al omschreef in een bericht hierboven, en het is ook niet echt mijn ding denk ik, met een flesje kan je net zo goed een mooie band creeeren hoor :D
    Maar dit is mijn ervaring.

succes met je zwangerschap verder

liefs,

11. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn moeder heeft vroeger voor wij geboren werden ook een bvk gehad en mijn zus , zusje en ik hebben alle 3 bv gehad ik tot 4 maanden en groeide heeel goed :)
    mijn zus is bijna 30 dus denk 32 jaar geleden dat t is gebeurd , en ik denk dat het toen anders gebeurde als nu ?

12. Kejay

Kejay Niet meer actief

Ik heb een borstverkleining gehad en bij mij is het helaas niet op gang gekomen.
    Er komt wel wat uit, maar dat zijn meer druppels.
    Ik ga het deze keer weer proberen, wie weet, maar ik ga ervan uit dat het zinloos is.

Deel Deze Pagina