Hallo allemaal, Ik ben Anneke en zit met een brandende vraag. Vorige maand ben ik bij de gyn geweest omdat mijn vriend en ik nu anderhalf jaar zwanger proberen te worden. De huisarts vond dat we ons moesten laten onderzoeken. Zo gezegd zo gedaan afgelopen donderdag alle uitslagen gekregen. Alles is in orde, GELUKKIG. Ik heb nog even moeten bloedprikken en ik moet natuurlijk een temeperatuur lijst bij houden ik zit al 9 dagen op de 37.1 en de tijd daarvoor was ik steeds rond de 36,4 tot 36,8 dat vond de gyn wel erg spannend dus ik moet donderdag weer terug ben nu 8 dagen overtijd en zoooo nerveus, al een test gedaan maar die was negatief. Ik ben schildklier patient dus bij mij zijn die tests niet zo betrouwbaar. Ik zag wel een wazig tweede streepje maar ik ben bang dat dat niks betekent. Ik wil weten of ik mijn menstruatie bewust tegenhou omdat ik zo graag zwanger wil zijn? Is dit mogelijk ik heb deze spanning pas sinds gisteren dus de dagen ervoor kwam t niet van de spanning dat ik niet ongesteld werd. Ik moet heel vaak plassen elk half uur en mijn tepels jeuken en zijn heel erg gevoelig. Ik wordt hier zo onzeker van ik hoop dat iemand mij kan zeggen dat ik overtijd ben omdat dat zo is en niet omdat ik het tegenhoud. Ik ga geen test meer doen omdat de gyn me dat heeft afgeraden. Veel Liefs Anneke
Ik zou persoonlijk zelf wel testen omdat ik onwijs nieuwsgierig ben en je wordt er niet meer of minder zwanger van Of je door de spanning niet ongesteld wordt kan niemand je vertellen maar het is wél mogelijk. Het enige wat je kan doen is afwachten... en evt. testen als je dat zelf wil. Succes!!
Hoi Poeze, Ik weet het ik denk ook dat ik niet tot donderdag kan wachten en vd week nog een test zal doen. Heel erg bedankt xxx
Het is onmogelijk om hier een antwoord op te geven. Je hoort vaak verhalen van mensen die de menstruatie 'tegen houden' van de spanning, maar persoonlijk geloof ik daar niet zo in. Je cyclus kan nu eenmaal wat variëren door allerlei factoren, waardoor het soms langer duurt dan andere keren. Maar jij bent nu wel een flink aantal dagen over tijd. Ik zou gewoon om de 3 a 4 dagen toch een test doen zolang je menstruatie uitblijft. Hoe langer het duurt, hoe waarschijnlijker dat er toch iets (leuks) aan de hand is. Overigens: toen ik overtijd (en dus zwanger was) voelde ik niets bijzonders hoor, had geen kwaaltjes of 'zwanger' gevoel, de test is echt hetgeen dat mij zekerheid bracht, dus wat dat betreft zou ik niet al te erg op ieder jeukje of krampje letten. Gewoon testen, dat is het enige dat je kunt doen. Nog een tip: probeer een digitale test, geen gedoe met wazige streepjes, maar gewoon 'zwanger' of 'niet zwanger', dus lekker duidelijk. Succes!
Hoi EdN, Bedankt voor je reactie, ik zal inderdaad als ik weer een test ga doen een digitale gebruiken. En als ik tot donderdag kan wachten doe ik dat maar dat zal niet lukken denk ik. Ik zal zeker nog een bericht achter laten over de uitkomst Groetjes An