Komt niet op gang

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Reen, Jun 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Reen

Reen Lid

Feb 21, 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is vandaag 2 weken oud. Een maandje te vroeg geboren dus we moesten direct bijvoeren middels een cupje. Eerst aanleggen, dan cupje en dan kolven. Omdat hij de eerste dagen wat teveel afviel heb ik besloten om hem even niet aan te leggen (dag 4). Het kostte hem zoveel energie en leverde hem geen melk op, en hij moest aankomen om mee naar huis te mogen en tja..... dat wil je toch het liefste!
    Ben wel trouw na iedere kunstvoeding gaan kolven. Maar dit bleef beperkt tot 10-20ml per keer. Na 1 week ben ik de neusspray gaan gebruiken. Resultaat; na 2 weken 7x per dag kolven kom ik op 40 ml per dag! Is het te vroeg om te concluderen dat bv. er gewoon niet in zit voor ons? Want ik word hier zelf een beetje moedeloos van.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Nee, is niet te vroeg, maar zoek wel hulp hierbij. Bel een lactatiekundige die met jou een plan opstelt en kijkt waar je winst zit. Ze kan je helpen bij aanleggen en je productie veilig stellen.
    Het is het waard!

Start in de tussentijd met kolven (dubbelzijdig elektrische huurkolft) in stappen:
    1: massseer kort de borsten en zet kolf aan 7 min.
    2: zet kolf uit en masseer weer kort: nu 5 min. kolven
    3: herhaal stap 2.

Laat ook even meekijken met het kolven: is je maat borstschild goed? Dat maakt veel verschil soms!

Dus: afspraak maken met Lk: veel huid op huid met je kindje (lekker bloot op boot op de bank of bed en kolven via bovenstaand schema.

Veel succes!

Share This Page