Eerste FM -> 3 follikels doorgaan met ICSI of voor Escape IUI kiezen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anja1977, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen heb ik de eerste FM gehad nadat ik 7 keer menopur heb gespoten. Waarvan 1 x te weinig eenheden.
    Het resultaat....3 follikels... Zwaar teleurgesteld en enorm verdrietig was ik er van. Opvallend is dat de follikels qua afmetingen dubbel en zelfs driedubbel zo groot zijn tov de eerste FM van de vorige poging.
    Zaterdag opnieuw een echo en afhankelijk van de uitslag daarvan kunnen wij kiezen om door te gaan met de icsi of voor een escape iui te kiezen.
    Best lastig, waar doe ik goed aan?

Wie heeft ook deze keuze moeten maken? Wat zijn jullie ervaringen en resultaten?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Escape-IUI, want dan gaat het volgens mij niet ten koste van je ICSI-pogingen!
    IUI wordt onbeperkt vergoed, ICSI niet.

Misschien even in je overweging meenemen.

Daarbij komt ook nog eens dat niet elke follikel een eicel hoeft te bevatten.

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Be happy, dat nemen we zeker mee in onze overweging. Maar jamde kans op een zwangerschap is bij iui volgens mij wel lager dan bij icsi....

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoeveel follikels kan jij normaal produceren?
    Ik zou, als je normaal meer hebt, de gok niet durven te nemen en dus geen ICSI doen, maar IUI (of niets doen, kan ook nog want tja, hoe veel vergroot je nou de kans met IUI in jouw specifieke situatie, ik ken jouw specifieke situatie niet.
    Ik zelf zou voor 3 follikels zelf, ondanks dat ik POF heb, geen punctie ondergaan omdat ik weet dat ik meer follikels zou kunnen kweken...

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben behoorlijk 'anti' als het gaat over Iui bij meer dan twee follikels, maar in jullie geval (ik zie dat het icsi 3 is) zou ik er geen icsi aan 'verspillen' (verzekeringstechnisch) en er een escape Iui van maken.
    Sterkte!

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    In de twee eerdere poging had ik resp 4 (4 eicellen)en 7 (5 eicellen) follikels. Het zouden er dus meer kunnen zijn.
    Zaterdag weer een echo om te kijken of er wat bijgekomen is.
    De arts staat iig achter beide keuzes.
    Onze kansen met IUI? We zijn gestart met icsi vanwege het lage aantal zaadcellen met een wat verminderde kwaliteit. Er is steeds een stijgende lijn te zien, bij de vorige icsi poging voldeed het zelfs aan de IUI norm. Manlief slikt ook al 3 maanden zink/selenium en foliumzuur.
    Theoretisch gezien zouden we een kans kunnen hebben.
    Wellicht naïef gedacht, maar voor een meerling staan we ook zeker open!

7. sjak

sjak Niet meer actief

Drie vind ik ook wel matig... maar er kunnen bij de volgende fm er meer al meegegroeit zijn. Ik heb een dochter uit mijn 'slechtste' icsi poging. 5 follikel, 5 eitjes, 3 bevrucht, 2 tp, 1 dochter!
    Ik heb een poging gehad met 28 foll. 23 bevrucht, 2 tp, 4 cryo (3slecht ontdooid) 1cryo tp en niets geworden. (Alleen een punctie trauma aan ivergehouden)
    Ik zou het dus nog even aankijken. Misschien heb je zelfs kwalitatief gezien betere eicellen!
    Mijn laatste poging hadden we 'maar' 6 eicellen, 2tp en 3cryo's.

8. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Wij hebben ook ooit een escape iui gedaan. Had toen vier follikels, terwijl ik de eerste keer er zo'n 15 had. Dat vonden we dus erg teleurstellend en durfde er geen icsi aan te verspillen. Icsi telt mee voor de verzekering op het moment dat het lab erbij komt kijken bij wijze van (bij punctie dus).
    Er zijn trouwens bij mij voorafgaand aan de iui wel twee follikels aangeprikt om meerlingen zw te voorkomen.
    Eigenlijk was de escape iui voor ons kansloos want wij wisten inmiddels uit de eerste ivf dat wij een bevruchtingsprobleem hadden, maar goed ik wilde liever de icsi kansen optimaal benutten. De keer daarna hebben we de stimulatiemedicijnen opgehoogd dat gaf prima resultaten.

Mijn verhaal is anders dan die van jou, maar als ik jou was zou ik de escape doen als het er drie blijven.
    Succes met beslissen en veel geluk gewenst.

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel. Eerst de echo zaterdag afwachten, wie weet zaten er een paar verstopt :p
    Icsi pogingen zijn schaars, dus wil er wel het optimale uithalen!

10. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een IVF poging door laten gaan bij 2 follikels. Op advies van de arts, want de kans dat het er een volgende keer meer zouden zijn was erg klein. We stonden er toen wel achter. Maar de keer erna hadden we 7 follikels. Achteraf heb ik spijt van de poging met 2 follikels. Dat is voor mijn gevoel een weggegooide kans geweest. Er zat maar 1 eitje in en dat werd niet bevrucht. Maar de 5 erna ook niet. Je weet het gewoon nooit. In jouw 3 follikels kunnen 3 pracht eitjes zitten. Je hebt dus eigenlijk niks aan mijn verhaal :)

Deel Deze Pagina