komt sinterklaas of zwarte piet bij jullie?

Discussion in 'De lounge' started by Tweedeopkomst, Oct 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Hier komen voor het eerst de sint en twee van zijn pieten op bezoek. Ik ben benieuwd haha.

2. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

Oct 19, 2014
    1,135
    0
    0
  3. Knapie

Knapie Fanatiek lid

Nov 5, 2013
    1,524
    0
    0
    Nee hier geen sint en piet.

De kleine is nog te klein om het te begrijpen.
    Ik zal het huis wel versieren en zijn schoentje zetten maar zelfs dat snapt hij (denk ik) nog niet.

Als hij wat groter is weet ik ook niet of ik het doe. Niet dat ik er iets op tegen heb hoor maar vroeger hadden wij dit ook nooit en heb niet perse de behoefte om dit te doen. We maken het zelf gezellig met wat lekkers, cadeautjes, versieringen etc.
    Als ik nu merk dat mijn kind(eren?) sinterklaas echt geweldig vinden vinden dan zou ik het wellicht wel doen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik heb vannacht gedroomd dat er bruine pieten kwamen.
    Dat bleken dus mensen te zijn die ik heel goed kende.

Toen ik wakker werd wist ik 1 ding zeker... Geen ongeschminkte pieten in mijn huis :)

Verder.. Hebben wij altijd zo'n sinterklaasdvd... En nog geen idee wat er aan kadootjes gekocht gaat worden :)

5. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

May 29, 2011
    1,239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Zwarte piet :)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier ook elk jaar. Nu vieren we het samen met mijn zus en onze ouders en komt er dus een Sint en Pieten voor 5 kinderen totaal. Erg leuk!

7. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,162
    1,395
    113
    Female
    België
    Vorig jaar is de sint zogezegd geweest (geen bezoek of zo)

Enkele maanden later heb ik zoon gewoon verteld waar het op staat. Als ouder wil je niet dat je kinderen liegen, vind dus dat je dat zelf ook niet moet doen. Heb hem uitgelegd dat ie de cadeautjes van mij krijgt, omdat ik hem graag zie. En dat het ons geheimpje is en hij het dus niet aan andere kinderen mag vertellen.

Weet nog dat ik zelf teleurgesteld was in m'n ouders dat ze gewoon staan te liegen al vanaf je het niet eens beseft. Dan liever zo. Vind het anders nogal hypocriet ook.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier normaal ook 's nachts, maar vrijdagavond is zo ideaal voor pakjesavond, dat we dat gaan doen. Ouders zetten alles achter aan de deur en bonken op de rolluiken.
    Vorig jaar hadden we het keukentje van Ikea op te bouwen, dat past zo moeilijk in een zak :p

Over Sint en Piet aan huis twijfel ik om hetzelfde als jij :D Zoonlief zou het geweldig vinden, Zwarte Piet is zijn dikke vriend zegt hij altijd. Maar meisje daarentegen...

Budget: € 50/kind. Ze krijgen uiteraard nog bij de grootouders ed, maar daar beperk ik het tot 1 cadeau. Rest van hun budget is voor de spaarrekening.

Zondag komt de Sint hier trouwens al aan, kijken er nu al naar uit! :) Schoentje zetten is ong. 1x per week.

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Nee thuis geen bezoek, ze komen wel op de psz!
    En we gaan naar de intocht (niet de landelijke).
    Verder mag ze paar x dr schoen zetten.

Share This Page