Opgenomen 32 weken, slapen met infuus -tips?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Subois, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vanmorgen ben ik opgenomen met weeen en 3 cm ontsluiting. Hoop dat onze tweeling blijft zitten. Krijg nu weeenremmers en heb een longrijpingsprik gehad. Het lijkt erop dat de remmers hun werk doen, dus ik ga straks proberen te slapen. Maar dat infuus in mijn linkerhand.....heeft iemand tips hoe ik zo min mogelijk last van dat ding heb? Alvast dank!

2. daantjenvt

daantjenvt Actief lid

19 nov 2009
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 24 weken opgenomen ook een infuus, helaas geen tips weet wel dat ze hem na 3 dagen in mijn andere arm hebben gezet en dat ik hem wat hoger heb laten zetten zodat ik mijn pols beter kon gebruiken. Toen had ik er met slapen ook niet zo'n last meer van.

succes

3. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor de tip! Hoop dat ik over drie dagen weer thuis ben (met kids nog in de buik). Heb wel wat kunnen slapen met het infuus, helaas toch veel harde buiken dus weer aan het ctg. Bummer.

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Soms helpt het als ze er wat verband omheen doen. Gewoon inpakken dus. Dan sla je er niet zo snel tegenaan en blijft hij er sowieso wat beter inzitten.

5. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Inderdaad, even vragen of ze er een verbandje omheen wikkelen, blijft hij én beter zitten en het is voor jou fijner. Ik had de naald er nog inzitten de dag na mijn bevalling, voor eventueel de volgende dag nog een bloedtransfusie.

Succes, ik hoop dat ze nog even blijven zitten, voor je! :)

Liefs,

6. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank dames, ga ik vanavond zeker doen want slapen is al lastig genoeg zonder draaiende draadjes. Tot nu toe houden de beebs zich koest. Wil ook liever zo min mogelijk ctg's omdat ze daar als gekken tegenaan gaan lopen trappen met enorm veel harde buiken als gevolg. Na de laatste ctg heeft het echt uren gekost om de buik weer rustig te krijgen, dus toen ze e vanmorgen weer om kwamen heb ik maar even nee verkocht. Blijft wel ontzettend spannend.

7. LynnLemon

LynnLemon Lid

9 mrt 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Hallo,

Vaak is de vloeistof die naar je hand gaat koud dus ik verwarm de tubes door ze vast te houden... geeft ook gevoel van veiligheid.

8. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goh, daar zou ik echt nooit aan gedacht hebben. Dank!

9. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Inderdaad infuus goed laten inpakken. Krijg je constant iets toegediend via het infuus of zit 'ie losgekoppeld? Anders zou je om dat laatste kunnen vragen, heb je in ieder geval geen last van die draden.

Veel sterkte verder! 32 weken is al een mooie termijn, maar 34 zou nog beter zijn.

10. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Of vraag of ze een spalk willen doen om je pols (dmv verband vast zetten zeg maar) zodat je je pols niet eens kan buigen...
    Toen sliep ik pas een stuk beter, sterkte hopelijk blijven je kleintjes nog even zitten...

11. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank dames! Ik zit aan een constante drup dus de draden moeten er aan. Ik ga straks de verpleegkundige maar eens de verbandaanlegskills laten demonstreren!

Buik is de hele dag al mooi rustig dus ik ben voorzichtig optimistisch voor als morgen de remmers worden gestopt. Dank voor de support!

12. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mooi staaltje inpakwerk of niet?

Bijgevoegde bestanden:

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.571
    3.069
    113
    Wow haha

Ik had een gaasje dubbel gevouwen onder mn draadje bij de naald, en dan nog 2 gaasjes op de naald.
    Daarover heen dat soort gaas handschoen ding.

Ik zette het infuus zo dicht mogelijk bij mn bed en het draad een stuk op mn deken.
    Dan had ik geen last met draaien

14. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik had de eerste nacht ook gaasjes, plakkers en een handschoentje, maar de naald bleef opwippen wat best vervelend ging voelen. Vannacht stuk beter geslapen met een spalkje, naald bleef goed zitten en de draden zaten tot halverwege m'n arm ingepakt.

Vandaag d-day! Remmers worden gestopt. Blijven zitten beebs!

15. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoop dat ze lekker rustig blijven zitten, succes!

16. Baby Love

Baby Love Fanatiek lid

25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Spannend!

Ik ben twee weken geleden bevallen en heb nog steeds een infuus. Ben inmiddels al thuis en van de thuiszorg komen ze iedere dag langs. Je moet vragen of ze je volgende infuus in je arm willen doen dan heb je er geen last van!
    In je hand voel je hem veel meer zitten.

Hoop dat de kids nog even blijven zitten! Sterkte.

17. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel! Tot nu toe is het rustig.

@baby love: gefeliciteerd met je meisje! Gaat het goed met haar?

18. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Hoe gaat het nu? Gelukkig zijn de longrijpers ingewerkt bij onze zoon kon dit niet meer waar door hij niet zelfstandig ademde. Terwijl nog vroeger geboren kindjes met longrijpers wel konden ademen. Heel veel succes en hoop dat ze blijven zitten

19. Subois

Subois Lid

14 okt 2014
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Lief da je het vraagt Maantje! Het is nog rustig. Vanmorgen om 11 uur was de tweede longrijpingsprik voldoende ingewerkt om van de weeenremmers af te gaan. Tot nu toe niet het idee dat er weer een bevalling aan zit te komen. Ik heb begrepen dat het een tijd duurt voordat de remmers uit je systeem zijn en dat je pas na 48 uur met zekerheid kan zeggen dat de bevalling niet meer komt. Afwachten dan maar.

20. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Oei wat spannend zeg, ik zie dat we precies even ver zijn! Lijkt me heel eng als het nu zou beginnen. Wens je veel sterkte en duimen dat je ukkies nog even een paar weken blijven zitten!

Deel Deze Pagina