Boxspring als kraambed.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babs2, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Wie heeft er ervaring met een boxspring als kraambed? Het bed schijnt kapot te gaan als je het op klossen zet. Hoe hebben jullie dit opgelost?
    Ik wil liever geen bed in de woonkamer.

Groetjes.

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Geen ervaring mee, maar bij een boxspring kun je toch heel makkelijk nog een matras erop leggen? Dan verhoog je je bed toch zo?

3. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Misschien heel banaal en weet niet of het 'mag' maar ik hoorde van iemand die allemaal bierkratjes onder de boxspring had gezet als verhoging...

4. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Extra matras of die kratjes kan wel met een boxspring...

Je moet het hele bed goed stevig zien te krijgen anders kan het nog wel eens kapot gaan ja.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb een boxspring sinds, vlak voordat Quinng eboren werd.
    Moet wel zeggen dat de mijne uit 2 bedden bestaat. Wij hebben geen problemen gehad met de klossen, maar hadden 6 klossen per bed.
    Was wel blij toen de klossen er onder uit gingen want kon er bijna niet in komen!

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Idem!

Alleen hadden wij bierkratjes ipv klossen, was prima te doen. En idd..1 klein nadeel..had een ladder nodig om in bed te komen ;)

7. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Mmmm, als ik dit zo hoor ga ik een probleem krijgen. Ik heb dus ook een boxspring (twee losse bedden), de hoogte is 60cm en je moet volgens mij minimaal 70cm hebben als ik het goed gelezen heb.

Probleem is, ik heb bekkeninstabiliteit en kom nu al moeilijk in en uit bed, wanneer ik hem moet verhogen wordt het helemaal een probleem (ben zelf ook niet erg groot (1.65). Ik ga sowieso op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen maar de kraamverzorging wil natuurlijk ook dat het verhoogd wordt..... Misschien maar eens goed bespreken bij de intake... Zijn er meer die dit probleem hebben gehad? (van BI en het bed verhogen)

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmm wij hebben ook 2 lossen box springs...hopelijk gaat dat wel lukken en anders gooi ik er idd gewoon nog een matras op ofzo kan ook toch? Zit er niet op te wachten dat mijn bed kapot gaat hahahahaha

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Nooit over nagedacht. Heb ff de beddenzaak gebeld waar ik de boxspring heb gekocht. Die zei dat het in principe geen probleem moet opleveren, alleen onder de pootjes met wieltjes (wij hebben 4 pootjes met wieltjes en 8 pootjes zonder wieltjes) moet je goed opletten, dat die klossen wel goed staan. Anders kan je volgens hem bij de thuiszorg ook 1 of 2 eenpersoonsmatrassen lenen en eronder gooien.
    Nou, ik zal de thuiszorg maar ff bellen.

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Nou, bij onze thuiszorg lenen ze geen matrassen uit en ook maar maximaal 6 klossen, dus dat wordt m niet. Nog maar even broeien op een oplossing...

11. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Een extra matras lijkt me een goede optie. Het bed wordt volgens mij veel te hoog als ik er kratjes of klossen onder zal doen. Kan er inderdaad tijdens de intake ook even naar vragen. Bedankt alvast voor jullie tips!

:thumup:

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0

Ik heb weliswaar geen BI gehad maar mn bed ook niet verhoogd. Heb nl. een waterbed. Kraamzorg heeft het er nooit over gehad. Zorg voor de zekerheid dat je een extra matras beschikbaar hebt, mocht het nodig zijn. Die kun je dan altijd na je bevalling op je bed leggen. Maar als je dan nog zo'n last hebt en die hoogte voor jou niet prettig is, heeft de kraam gewoon vet pech. Klaar hoor, het is jouw lijf en jouw kraamtijd. Is misschien niet zo vriendelijk tegenover de kraamhulp maar als je zelf of je vriend je bed laat verschonen heeft zij er weinig last van.

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wij hebben ook een boxspring en bij de winkel waar we het bed gekocht hadden, hebben we klossen en andere pootjes opgehaald. Het is iets te hoog vind ik want dan lig ik hoger dan 90 cm. , maar dat komt omdat we extra dikke matrassen hebben.
    Ik heb de klossen nog wel in huis, maar we hebben alleen 6 poten onder elk bed gezet, ik vind het hoog genoeg, en als ik hoger moet dan hebben we de klossen er zo onder.
    Je moet wel zorgen dat je min. 6 poten onder elk bed hebt staan! Dan kan er niks mee gebeuren.

14. Cinderella

Cinderella Bekend lid

20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Wij hebben ook een boxspring, en er mocht van de kraamzorg een matras bovenop, dan was de hoogte goed!
    Maar uiteindelijk heeft dat matras er nooit opgelegen.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier precies hetzelfde als bij Cinderella.
    Alleen hebben wij dan een waterbed en geen boxspring.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij mij ging het prima de boxspring. Ook van de kraamzorg geen commentaar gehad. We hadden gewoon klossen van de thuiszorgwinkel.

17. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Ik heb het aan de kraamzorg gevraagd toen ze langskwamen voor de intake. Een extra matras op de boxspring was prima en ze zei zelfs dat het af hing van de kraamverzorgster of het wel nodig was. Wellicht kan ie er wel weer af.

groetjes
    bianca

18. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0

Onze kraamzorg verleent geen hulp bij een waterbed en ook niet als het bed lager dan 80/90 cm is. Kan me niet voorstellen dat ze je laten barsten als je moet bevallen, maar ik neem het zekere voor het onzekere en verhoog het bed. Heb ook een boxspring. Misschien als het te hoog wordt om in te stappen, dan zet ik er een bierkratje naast om erin te komen :D

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @PoezieQ: ik ben in het ziekenhuis bevallen. De kraamhulp had dus alleen met een te laag bed te maken bij het verschonen en bij mijn controles. Mijn kraamhulp heeft hier helemaal geen probleem van gemaakt. Mocht dat wel zo zijn dan had mijn vriend het verschonen gewoon gedaan. 1 keer per dag bukken voor de controle moet kunnen vind ik.

Als je thuis bevalt is het wel anders ja. Maar dan is een extra matras ook niet zo'n slechte oplossing. Stel dat je wel enorm knoeit. Dan kun je beter een oud extra matras bovenop leggen en dit na afloop de container in dan je mooie boxspring.

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb ook geen klossen, want ik heb BI, mijn bed is al hoger dan de meeste bedden.Aangepast op een hoogte wat voor mij fijn is. Ik moet meer dan 10 X uit bed s,nachts dus ik zet hem niet op klossen; is om te verongelukken. Ik beval niet thuis, maar in kraamhotel.
    Mocht de bevalling toch zo snel verlopen dat ik dat niet kan halen;ik heb klossen wel in huis, en dan gaan ze gewoon onder het bed van mijn zoontje, en daarna er weer onderuit.
    Verschonen van mijn bed, doet mijn man wel, voor de controles moet het maar even, het lijkt mij niet de bedoeling dat die klossen tegen mij moeten werken.Ik moet wsl ook eerst veel bedrust houden.

Deel Deze Pagina