kon even geen stap meer verzetten (schaambotpijn)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mom2beilse, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mom2beilse

27 feb 2008
    9
    0
    0
    hoi

Ik zal mijn probleem even omschrijven:
    Gisteravond (na 4 dagen werken in de zorg-verpleeghuis-) verging ik ineens van de pijn, steken in mijn schaambod en vagina en kon geen stap meer verzetten.
    Me vriend snel een stoel onder me gat :p geschoven na een tijdje zitten kon ik wel weer lopen, maar sindsdien krijg ik aleen maar pijnlijke steken in mijn schaambod vreselijk.(met draaien in bed, met zitten alles).
    Tot mijn grote ergenis heb ik mij dit weekend ook weer ziek moeten melden op me werk hierdoor.(mijn leidinggevende is niet echt begripvol dus kijk uit naar maandag joepie).

Toen ik op internet ging zoeken met mijn klachten kwam ik uit bij bekkeninstabiliteit...zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zou dit het kunnen zijn? wat kan je er aan doen?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Je zou een afspraak kunnen maken bij de fysio. Maar weg gaat het niet, het kan de pijn iets verlichten.

Uitleg van mn fysio; Je schaambeen komt samen onder je navel en zit aan elkaar met een soort kraakbeen/gelei oid (weet niet meer precies wat ze zei) Als je kindje groter wordt en later ook met indalen, (als voorbereiding op de bevalling) gaan die botjes een beetje uit elkaar staan. En dat doet verschrikkelijk pijn (trust me, kan erover mee praten)

Hoever zwanger ben je inmiddels?

3. mom2beilse

27 feb 2008
    9
    0
    0
    Owkeej thanx voor je antwoord,
    dus het wijst wel een beetje on je bekken (instabiliteit?).
    ik ben 28 weken nu.

groetjes Ilse

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens mij wel. Want b.i. is het weker worden van je bekken. (alleen wil de fysio vaak niet snel die diagnose stellen)

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Het is in ieder geval bekkenpijn. Bekkeninstabiliteit wordt officieel alleen gebruikt als het zodanig is dat je wordt belemmerd in vanzelfsprekende dagelijkse activiteiten (als je écht niets meer kunt: sommige vrouwen komen zelfs in een rolstoel terecht) en voor de meeste vrouwen geldt dit niet.

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk veel pijn doet. Je kunt je door je verloskundige laten verwijzen naar een fysiotherapeut en die kan je oefeningen geven om je bekken sterker te maken, of je een bekkenband aanmeten.

Uiteindelijk kan hij het echter niet oplossen. Je moet vooral jezelf in acht nemen en op tijd je rust pakken, zodat je het zo lang en goed mogelijk volhoudt.

Als je nu op 28 weken zit, zal het niet meer echt veel minder worden, maar ik merk zelf wel dat de pijn behoorlijk kan zakken als ik een paar dagen echt helemaal niets doe. Maar ja, de laatste weken op mijn kont op de bank doorbrengen lukt me toch echt niet!

Het is heel vervelend en kan inderdaad erg pijnlijk zijn! :( Sterkte ermee in ieder geval!

Deel Deze Pagina