Zoals sommige van jullie wisten is er een sperma onderzoek gedaan en daar heb ik vanmorgen de uitslag van gekregen. Helaas is mijn angst (die ik toch had) waarheid geworden, en zijn de kansen om op de "normale" manier zwanger te worden heel erg laag... Op de een of andere manier maakt zijn lichaam antistoffen aan tegen zijn eigen zaadcellen, en ook de concentratie levendige zaadcellen zijn laag. Dat is toch even een beste klap in het gezicht want ondanks dat ik er toch ergens bang voor was heb je toch de hoop dat je "gek" bent er er niks aan de hand is maar we "gewoon" geduld moeten hebben omdat ook wij niet meer de jongste zijn.... Nu staat er voor 12 Januari (pas, kon jammer genoeg niet eerder) een afspraak met de uroloog en dan horen we wel hoe en wat verder? weet niet of er nog meer meiden zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en of zij toch nog op de "normale" manier zwanger zijn geworden? Hoop dat er genoeg zijn bij wie het toch gelukt is?
eigenlijk mag ik niet reageren. bij ons is tot op heden geen spontane zwangerschap gekomen, maar we kunnen nu wel verder nu we wat meer weten. dat geeft ook weer hoop hoor ! mijn man hoeft niet naar de uroloog, wij mogen door voor iui of ivf. veel sterkte, de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor. jullie weten nu tenminste waar jullie aantoe zijn en kunnen jullie daar nu mee verder.
Kan je dan niet op de NIET normale manier zwanger worden, als dat WEL werkt is dat toch ook goed, niet zo romantisch maar wel het effect wat je wilt ik hoop dat jullie snel vooruit kunnen.
Hoop voor je dat het toch nog op de normale manier kan....en dat de mm niet nodig is! Stertke meissie.... Liefs...
jeetje smoekie, wat een rot nieuws..... en je moet ook nog een behoorlijke tijd wachten.... ik wil je heel veel sterkte wensen meis, hopelijk kunnen ze jullie snel helpen.... liefs elfje
tja blijft een beste domper, ben benieuwd hoe hij het straks opneemt, die had al door laten schemeren dat mocht het idd zo zijn dat zijn zaad niet helemaal goed meer zou zijn hij zich "geen man" meer zou voelen... en hij ging er vooralsnog vanuit dat er niks aan de hand zou zijn dus tja ik voel mezelf aardig kut die zal zich nog veel erger voelen straks... we hebben 12 januari een afspraak bij de uroloog weet bijgod niet wat ons te wachten staat nu....
de moed niet opgeven hoor! ik heb vrienden die verteld werden dat de man zijn zaad niet zou kunnen leiden tot een zw en ze hadden al opgegeven na 5 jaar om ooit een kind te krijgen en een maand later was ze zwanger! en als het niet op deze manier lukt, wie weet wat ze kunnen betekenen in het zh. dus niet opgeven!
Dat is zeker een kl*te uitslag. Ik hoop dat jullie toch nog een spontane zwangerschap krijgen en zeker voor de 11e. Succes en ik hoop dat je mannetje zich niet te ongelukkig eronder gaat voelen en dat jullie toch hoop houden. Liefs Jolie
weet ik wel in het ergste geval wordt zijn zaad "bewerkt"en de goeie er tussenuit gehaald en ingespoten in(bij?) de baarmoeder...
He Smoekie, wat een kl#%$^%te nieuws! Is er ook een verklaring waarom jullie voorheen wel opde "normale" manier kinderen konden krijgen? Ik vind dat namelijk wel vreemd. Ik zou nu niet allerlei doem scenarios in je hoofd halen want er is nog van alles dat gedaan kan worden. Wacht rustig af tot 12 januari. Laat je ook niet gek maken door verhalen op internet. Ik weet dat je dat niet zal doen, maar zeg het toch maar even In het ergste geval moet het via de mm, maar kijk eerst wat de uroloog op 12 jan. te vertellen heeft... Dikke knuf voor jou en je mannetje.
Nee Me, ze kan geen verklaring geven van waarom zijn zaad nu niet "meer" goed is... het kunnen zoveel dingen zijn, het kan zijn doordat ie ziek is geweest, ook werkt hij veel met asbest ze weet het niet.....ergens is er iets niet goed in zijn lichaam dat staat vast, daarom heb ik er nu op gehamerd om zich te laten onderzoek omdat hij in maart en ook later in mij teveel eiwitten in zijn urine had, ook die niertest die je pasgeleden gratis kon aanvragen was niet goed dus nu heeft de ha gezegd dat hij gewoon nu eens zo snel mogelijk die 24 uurs urine moet inleveren en zijn bloed laten prikken om ook dat verder te bekijken, misschien houd het 1 wel verband met het ander? ik weet het niet wil het nu in ieder geval wel heel graag weten.... hoe het ook is, tis nu gewoon ff kut nieuws maar kan ook niet anders dan maar gewoon afwachten tot de 12e en dan afwachten wat hij verder zegt....weet in ieder geval dat ik afgelopen maand had gezegd als het nu nog niet gelukt is weet ik het niet meer en moet er wel iets aan de hand zijn ( had een paar "kinky"laarzen gekocht en we gingen weer ff terug in de tijd) en tja blijkt wel weer dat mijn gevoel wel goed zat wat dat betreft.... al had ik er liever naast gezeten..... en ach de wonderen zijn de wereld nog niet uit, de ha heeft niet gezegd dat het onmogelijk was om op de "normale"manier zwanger te geraken dus wie weet..... dikke knuf terug meid
Potver@%$$, ja, je zou goed gelijk kunnen hebben dat het komt dat hij ziek is geweest. voordeel is wel dat het zich dan meestal weer herstelt.... Hahaha ja dat van die laarzen had je verteld, maar goed, veel klussen is ook geen garantie op zwschap he Weet je mannetje ook de uitslag al of niet? Lijkt me zo balen voor een man om dat te horen (niet dat het voor een vrouw niet naar is om te horen dat er iets mis is met haar maar meestal is dat met medicatie op te lossen en met zaad eigenlijk niet). Ik ga gewoon super hard voor jullie hopen dat er "enkel" sprake is van een ontsteking daar of daar in de buurt, en dat als die wordt opgelost weer voor goed zaad aanwezig zal zijn!
wij hebben gister uitslag gekregen van "slecht"zaad. het is wel even slikken, maar onze gyn. zou gelijk met het fertiliteits centrum onze situatie bespreken. het is nu wel lekker dat er nu snel actie ondernomen wordt. door mijn toedoen zijn wij nu 2,5 jaar bezig, maar elke maand hopen op een zwangerschap is niet fijn. jullie hebben nu al actie ondernomen en mischien mogen jullie straks ook weer zwanger zijn met een "beetje hulp".
Bah, wat kl.... zeg, Smoekie en ook voor jou Aly. Hopelijk kun je Smoekieman duidelijk maken dat hij nog net zo'n man is als daarvoor. (dan kunnen die laarzen toch nog van pas komen, toch ) Veel sterkte en wie weet komt het toch nog via de natuurlijke weg. Marla
Hoi Smoekie Wat ontzettend rot voor jullie. Ik zal duimen dat het toch gaat lukken! Heel veel succes Marie
Hey smoekie wat een k*tnieuws zeg! Tis altijd rot om te horen dat iets wat heel natuurlijk moet zijn niet of moeilijk lukt. Maar gelukkig kunnen ze nu zoveel en kan je nog zwanger worden, maar misschien niet op de "normale" manier. Een vriendin van mij is toen ze jong was geopereerd aan haar eierstokken en er is toen gezegd dat ze waarschijnlijk nooit kinderen kon krijgen. Jaren later toen er een kinderwens was hadden ze met de gyn afgesproken t 1 jaar normaal te proberen en dan IVF, 1 maand later was ze zwanger! En toen de nicht van mijn vriend met de pil stopte werd ze niet ongesteld, na 2 jaar is ze naar de gyn geweest en wat denk je, ze was al zwanger! En al 2 jaar niet ongesteld dus ook geen eisprong neem je dan aan. T menselijk lichaam kan je verbazen soms. Dus t zou best bij jou op de normale manier nog kunnen, maar als dat niet zo is, is t belangrijkste is dat je straks nog een kindje in je armen hebt en dan maakt t je echt niet uit of je op de normale manier zwanger bent geworden of dat je een handje bent geholpen Veel sterkte want t blijft natuurlijk rotnieuws, maar dat kindje komt er wel
Wat ontzettend kl.te zeg! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over hoe nu verder.. Over alle kansen die je toch nog hebt, staat hier al genoeg, ik wil jou en je man vooral heel veel sterkte en succes wensen!