Hee meiden. Word gek van de ovulatie testen. De laatste 3 maanden een super cyclus. Nou zou ik de 9e mijn eisprong hebben maar volgens mijn ovulatie testen niet. Willen jullie even meekijken?? De donkerste is van vandaag! Heb wel een hoge temp vandaag en enorm rekbaar slijm sinds gisteren.
Tja, heb er ook niet zoveel verstand van maar ik zie er niet echt een knaller tussen ziiten. Had je vorige maand wel een feller streepje? En hoeveel is je temperatuur gestegen?
Nee hetzelfde als nu de laatste. Ik weet dat ik de afgelopen 2 maanden een eisprong heb gehad doormiddel van bloed. Loop bij de fertaliteit. 0.8 gestegen.
Hoe temperatuur je?? Wanneer, hoe laat? Rectaal? Een eisprong stijging van 0,8 graden heb ik nooit eerder meegemaakt of ergens gezien. Altijd max 0.5 graden. (Voor een eerste stijging).
Hoezo zou je de 9e een eisprong moeten hebben? Springt je ei op een vaste dag? Handig, hoef je ook geen ovulatietesten te gebruiken! Zonder gekheid. Ook bij een superregelmatige cyclus vind je eisprong vaak niet op dezelfde dag plaats. Ik had (slik nu de pil) heel vaak cyclussen van 27 dagen. Maar de ene keer sprong mijn ei op dag 12 en de andere keer op dag 16. Dat is heel normaal. Komt omdat de luteale fase per vrouw en per cyclus vaak wisselt en deze is niet standaard 14 dagen, maar is normaal als deze tussen 10 en 18 dagen ligt. Bij een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. Ik zou doortesten als ik jou was. Grote kans dat je test een dezer dagen wel positief is.
Als je vorige keer ook zulke testen had dan is het heel lastig aan de hand van de ovulatietesten te bepalen wanneer je eisprong is want bij een ander is deze niet positief. Als je temperatuur wel is gestegen dan heb je de eisprong wellicht al gehad. Ik zou in ieder geval ook nog even doortesten en wellicht een keer andere testen gebruiken (clear blue met de smiley). Wellicht geeft dat wat meer duidelijkheid?
Ik gebruik de testen van 123 en als ik twijfel of hij positief is ja of nee neem ik de cb erbij. En het kan zijn dat je wel altijd op dag 9 je ei sprong hebt. Ik heb namelijk al tot 3x toe iedere x op dag 15 een positieve test. Maar het kan een keer voor komen dat hij een dag later is net wat be happy zegt,hij kan tussen de 10 en 18 dagen zitten. Ik zou voor de zekerheid klussen en even Door testen
Heb je je temp kaart online zodat we kunnen meekijken? Je tempt wel voor het bed uitgaan en elke dag op hetzelfde tijdstip??