groeiecho hoe en wat??

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by augurkjes, Apr 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Vanmiddag heb ik een groei-echo. Deze word gemaakt in het ziekenhuis.
    aangezien em vorige dochter 9 pond woog en 54 cm was bij de geboorte en de kleine van nu ook al groot lijkt krijg ik de groei echo.

Nu vroeg ik me af? wat staat me te wachten? Doen ze alleen een echo? Of krijg je ook inwendig onderzoek? en wie had er een groot kindje voglens de echo en wat is er toen besloten?

bedankt alvast

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Is dit je eerste groeiecho?

Mijn kindjes waren allebei fors van stuk (4095 gr en 52 cm bij 36+3 & 5120gr en 56cm bij 38+3)

Wat ze gaan doen is alles opmeten, beentje, buikje en hoofdje. Als het goed is kan je dan op het scherm een uitgerekende datum ontdekken. Als je kindje voorloopt op groei zal die datum dan ook anders zijn dan de echte uitgerekende datum.
    Ik heb nooit een inwendig onderzoek gehad. Ben wel gestript met 37 weken bij de tweede omdat ze dus nogal fors was.
    Omdat je al 37 weken bent heb je best kans dat ze bij een groot kindje gaan kijken of ze je kunnen strippen.

succes meid!

3. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

super bedankt voor je antwoord. Dit is inderdaad me eerste groeiecho, ze wilde er eerder niet 1 maken. Vonden ze onnodig.

Maar jij had zeker grote kindjes zeg, vond ik mijn dochter al groot met haar 9 pond ;)

ben zo benieuwd vanmiddag vind ook leuk om weer de kleine te zien, en ben benieuwd of de vk gelijk heeft dat ze nu al flink voorligt op groei :)

Share This Page