hallo dames, ik heb getwijfeld of ik het hier wel neer wil zetten ivm mee lezers maar ik wil toch even advies, ik ga over 2 weken op vakantie met mijn man en mijn zoon, nu was ik van plan daar mijn man ten huwelijk te vragen, ik heb een mooi gedicht, een fles (kinder ) champange ( we houden beide niet van echte champange haha ) en op die fles staat onze foto met de tekst : wil je met mij trouwen, nu was voor mij de bedoeling dat meneer zijn gedicht ging lezen, ik hem ging vertellen hoeveel ik van hem hou etc, of dat ik gewoon zelf het gedichtje zeg, (niet voorlezen natuurlijk)maar dat dan iemand van het hotel die fles ging brengen met de ring ( met kaarsjes of sterretjes ofzo,) als hij dan de fles krijgt trek ik ondertussen het vest uit van mijn zoontje en die heeft dan een truitje aan met PAPA ZEG JA..!! ik heb het hotel al een mailtje gestuurd ( in het engels) of ze mij hierbij kunnen helpen maar ik krijg maar geen reactie terug ( is al ruim een week/anderhalf week geleden) nu zat ik mij te bedenken.... wat als ze geen engels kunnen ? ( voor als ik geen email terug krijg en ik het daar dus allemaal nog moet vragen) hoe ga ik het dan aanpakken ? iemand tips.. ?? ( oh ik zeg natuurlijk dat ik mijn man ten huwelijk wil vragen en dat terwijl we al getrouwd zijn... haha even uitleg: we zijn puur voor de wet getrouwd, hebben we ook bewust zonder ringen gedaan omdat we wouden trouwen met een kindje erbij ) en dus ook zonder jurk en feest, meneer komt niet met een aanzoek... dus dacht ik : ik doe het zelf ) Liefs
Wat lief! En leuk! Maar ik zou, als je geen mail terug krijgt het gewoon daar regelen. Er is altijd wel iemand in de bediening oid die engels kan. Succes!! Enne, vast gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk met kind! knuf Sookie
ik zou het ter plaatse proberen te regelen, dat is vaak gemakkelijker. Want je moet het toch regelen met de mensen die op die avond werken. Mogelijk begrijpen ze nu jemail niet, door de taal of ook onbegrip meestal vragen mannen, natuurlijk vrouwen ten huwelijk, ik weet niet waar je naar toe gaat, dus ik weet niet hoe traditioneel alles daar is. Ik ben ten huwelijk gevraagd in Disney, maar ook dat is ter plaatse op die avond geregeld door m'n man, dat Iejoor met een ring aan kwam lopen... (alleen hadden ze hem dat wel verteld in de email - dat hij het dus gewoon die avond even moest regelen, maar dat is natuurlijk Disneyland...) .
Misschien een ideetje...er zijn vast wel turkse meiden hier op het forum. Misschien kan een van hen jou helpen een tekst in het turks te maken om te mailen aan het hotel.! Veel plezier met vragen trouwens! x
Niemand wist het nog... dat ik dit van plan was in turkije, ik heb het vandaag tegen mijn moeder gezegt... haar reactie : ach kind toch... zou je dat wel doen...?? het kost zoveel geld en wat heb je er uit eindelijk voor terug, ga gewoon gratis trouwen en ga iets leuks doen voor dat geld met jullie gezin... en nu.... durf ik hem niet eens meer te vragen... ik ben zo teleurgesteld in de reactie van mijn moeder
O dat is niet zo'n leuke reactie van je moeder.. Maar wat ik me afvroeg..jullie zijn dus al voor de wet getrouwd..wat is jouw idee nu dan wbt het opnieuw trouwen? Een hele ceremonie kan volgens mij niet, je bent immers voor de wet al getrouwd.. Of willen jullie een groot feest geven? x
Nou je dat zo zegt: Je kan juist wel een hele ceremonie doen. Je hebt speciale ambtenaren die je op alle plekken willen trouwen. Dat is dan verder niet officieel. Want vaak is het dan zo dat je eerst even moet tekenen op het gemeentehuis. Maar het is wel supermooi en helemaal zo als je het zelf wil. Dan kun je dus zelfs in je eigen achtertuin trouwen. Of juist op een andere plek die voor jullie heel bijzonder is. Verder: Ik kan me helemaal voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt. Zoek je iemand om je spanning etc mee te delen, krijg je zo'n reactie! Maar je plan was hartstikke leuk meid, dus hou er aan vast. Hoe je het uiteindelijk in het vat giet, wanneer je je man gevraagd hebt, dat kan je altijd nog bekijken. Maar ik kan me zo voorstellen dat je het hele plaatje nog eens helemaal mee wil maken, met ringen, prachtige jurk en mooi feest etc...
Goh, dat wist ik helemaal niet dat je dus wel een ceremonie kunt doen! Wat leuk zeg! Nou Mejojo...ik zou echt zeggen..GA ERVOOR!! Is toch hartstikke leuk om te doen! Vergeet de reactie van je moeder en volg je hart! x