Nieuw huis kopen in 2025

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 29 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Voorpret en traject! :D

Eind april 2025 is mijn BKR eindelijk schoon en verdwijnt het allerlaatste litteken uit het verleden. Vandaag hebben wij met onze financieel adviseur gezeten om de cijfers eens goed door te nemen zodat we weten wat de mogelijkheden zijn. Ziet er goed uit :rolleyes: dus de voorpret (en het opruimen van de huidige woning, oef) gaat beginnen!

Aangezien het Huizenmarkt-topic dat eerder zo actief was, gesloten is, dacht ik: wellicht is er een nieuwe lichting die dezelfde kant op denkt? ;)

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.612
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook plannen, maar als er wat wat langskomt wat een kanshebber is, kan het ook dit jaar nog zijn.

RE080219 vindt dit leuk.
  3. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    Ik hou ook nauwgezet funda in de gaten, maar we zijn heel specifiek in wat we willen dus veel kans geef ik het niet haha. Daarnaast moeten we ook weten wat ons huis nu zou opleveren omdat er overwaarde wel nodig gaan hebben. Vind ook de huidige rente veeeeek te hoog dus dat houdt me nog tegen

RE080219 en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    In ons geval is eerder echt geen optie vanwege die BKR, maar dat is niet erg. Het ziet er rooskleurig uit en qua overwaarde is ons huis in zeven jaar ruim in waarde verdubbeld (hoe dan :roflmao:). Wordt voor ons dus een mega vooruitgang ten opzichte van nu. We mogen ons wellicht niet in de elite scharen maar had nooit durven dromen dat we naar dit kaliber huizen konden gaan kijken dus ik voel me de koning te rijk.

Wat zoeken jullie precies in een huis @Bloempjelief en @Anan?

5. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Ja hier ook maar al 2 jaar bezig. Wij willen heel graag een slag groter wonen dan nu maar wel heel specifiek in deze buurt. En dat is vrij onmogelijk (zelfs in dit dorp) want alles is binnen een week weg en dan vaak dik dik dik overboden ook nog in deze categorie. Want ook wij hebben een zeer flinke overwaarde / bijna hypotheekvrij en in de loop der jaren flink gestegen dus we zitten in een zeer luxe prijsklasse waar ik nooit aan heb durven denken maar ook dat is hier al populair. Dus ja, lange adem. Liever dit jaar nog. Maar het is geluk hebben helaas.

RE080219 vindt dit leuk.
  6. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Wij zijn ook op zoek - alleen niet in Nederland, maar in Engeland. Het is momenteel vrij lastig aangezien we niet zomaar even heen en weer kunnen voor bezichtigingen, maar vanaf augustus is het de bedoeling dat we permanent gaan verkassen dus gaan we er vanaf dan serieus voor.

RE080219 en Cornflake vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.669
    18.736
    113
    Vrouw
    Wij zoeken al lang maar nooit echt met bieden ofzo.
    De laatste jaren naar een paar huizen gaan kijken en er is altijd wel iets (te veel werk, te snel kopen moeten doorhakken, ....)

Onze wensen: vrijstaande woning op een rustige plek.
    Bewoonbare opp +150m² en grond meer dan nu dus vanaf 500m².

Extra's die we heel graag zouden hebben.
    Dubbele garage (2 motos, 2.wagens, 7 fietsen, doe er nog maar brommers bij vanaf volgend jaar)
    Berging met deur naar buiten (hadden we ooit in een huurwoning en is zo handig met hond en kinderen en na werken in de tuin)
    Afzonderlijk bureau

Wat we niet willen.
    Totaal rénovation
    Afbetaling van 1000+
    Afbetaling langer dan 15 jaar.
    Wij weten wat we ongeveer kunnen krijgen voor onze woning en weten dat we vanaf aan aantal dorpen verder voor dat geld echt kunnen kopen wat we willen maar we zijn niet de enige die dit door hebben :roflmao:

RE080219 vindt dit leuk.
  8. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113

Wat wij in 2016 uitgaven is ook de helft van waar we nu naar kijken, en dat vond ik toen al veel. We willen of wonen in de stad waar we nu wonen, vrijstaand aan het water met eigen aanlegsteiger en terras aan water, minimaal 170m2 en minimaal 5 slaapkamers waarvan het merendeel geen schuine daken mag hebben of in verhouding heel groot moet zijn. En dat voor minder dan 7 ton. Daar komen maar een paar huizen voor in aanmerking, dus wacht geduldig tot daar 1 van vrij komt haha.
    Alternatief is naar een andere provincie, meer in boerderij (gerenoveerd) met veel grond dichtbij de bossen. Maar dat moet voor dochter naar middelbare gaat want we willen vanaf dat moment niet meer switchen van school. Daar komen overigens best veel huizen voor in aanmerking maar merk dat ik het idee van in een minidorp zonder supermarkt heel verdrietig word dus ook dat biedt nog niet veel hoop haha

overigens is stap 1 ons huidige huis eens laten taxeren

RE080219 vindt dit leuk.
  9. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Voor ons ongeveer eenzelfde zoektocht als jij @Neuzeke. We willen minimaal halfvrijstaand, liefst vrij. Minimaal 6 slaapkamers, minimaal 175m2 woonoppervlak en een onderhoudsarme tuin want daar zijn we niet zo goed in. :D Liefst minimaal twee badkamers, een tweede keuken is een pre. We willen niet hoeven verbouwen, kleine dingetjes kunnen altijd natuurlijk. Mogelijkheid voor dubbele bewoning is ook een pre want de overweging om mijn moeder mee te verhuizen houden we ook open. Locatie kijken we alles rondom wat redelijk is voor woon/werk en kinderen. We kunnen kijken rond de zeven ton en er staat genoeg, maar we hebben ook al wel door dat die woningen als warme broodjes verkocht worden en dat het dus ook een kwestie is van mazzel hebben.

Lies1611 vindt dit leuk.
  10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Whaha, dit gevoel herken ik wel heel erg :) Mijn vriend heeft al een koopwoning, ik woon huur (kan in mijn eentje geen koopwoning krijgen helaas). Voorlopig nog geen plannen hoor, maar hebben het weleens over 'in de toekomst'. Ik heb net een vast contract aangeboden gekregen, voor de lol laatst eens een rekensommetje gedaan voor ons gezamenlijk inkomen en zijn overwaarde en dergelijke.. nou dan kom je idd ook bij huizen waarvan ik nooit had verwacht dat dat een optie zou zijn.
    Maar goed, hier überhaupt het idee van ooit nog kopen afgeschreven, dus dat is al ff omschakelen haha.
    Veel plezier met alle voorpret

RE080219 vindt dit leuk.
  11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    7 ton en dan zo'n groot huis, dan ben ik benieuwd waar jullie zoeken welke regio. Neuzeke zit in belgie, dat weet ik dus daar is de huizenmarkt wel iets anders dan in hutje mutje bebouwd nederland...
    in de randstad is zo iets niet echt te vinden.

Dubbelgeluk en Diiba vinden dit leuk.
  12. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Wij zoeken breed rondom regio Breda. ;)

Beausecret en mamameer vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.462
    8.612
    113
    Vrouw
    Wij zoeken een slag groter, eigen oprit, 5/6 slaapkamers en hier in de buurt. Veel te veel wensen en eisen, dus gaat denk nog wel even duren. Willen er ook niet teveel aan hoeven te doen, maar daar ontkomen we niet aan. Alles is snel verkocht en er staat niet heel veel te koop. Gaan maandag wat bezichtigen, maar die heb jk voor mezelf eigenlijk alweer afgeschreven:roflmao: Man wil wel graag, dus we gaan t zien.

RE080219 vindt dit leuk.
  14. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.233
    93
    Vrouw
    In omgeving Midden-Nederland/Veluwe ook niet. Toevallig zag ik recent zoiets voor rond de 9 ton voorbijkomen. En dat had geen tweede badkamer en keuken.

Wij kijken ook rond.
    Zitten nu eigenlijk heel prima met voor iedereen een eigen slaapkamer, een speelkamer, bijkeuken, grote woonkeuken en ruime tuin best luxe voor een woonwijk.
    Maar onze droom is wat meer buitenaf, met ruimte voor een paar schapen, kippen, een ingebouwd zwembad, garage etc.

Maar wij moeten ook nog even goed gaan zitten voor wat we financieel er precies bij kunnen hebben. Ons huidige huis is op €669.000 getaxeerd en de hypotheek zit iets onder de €350.00 dus dat is wel lekker.
    Nu nog iets vinden wat genoeg buitenruimte heeft, een mooie locatie is qua werk/school etc. en een niet te oud huis.. Of een huis wat plat moet, of een lege kavel zijn ook allemaal opties.
    Nog niet heel concreet dus, maar rondkijken is altijd leuk!

15. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Hier geen plannen, want net verhuisd. Maar wel zo leuk om te volgen! En ik kijk nog steeds op funda. :roflmao:

16. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    #16 Lief of Stoer, 30 mei 2024
    Laatst bewerkt: 30 mei 2024
    .

17. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.291
    1.315
    113
    Vrouw
    Nee klopt. Wij zoeken ongeveer 180-200 m3, twee onder één kap of vrij, niet te grote tuin. 4/5 slaapkamers en liefst nog een extra ruimte/kamer beneden. Tweede badkamer grote pre. Dat zit dus ergens tussen de 850-1 miljoen minimaal hier in het dorp en omliggende omgeving…

RE080219 en mamameer vinden dit leuk.
  18. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.372
    113
    hier is het wel te doen, maar er komt gewoon erg weinig beschikbaar. En heel eerlijk. Heb nu half vrijstaand, 170m2, 5 slaapkamers voor €300.000. Wil alleen graag vrijstaand aan het water. Maar dat is me geen miljoen waard (kan ik ook niet betalen haha), als alleen die keuze overblijft dan zit ik ook heel goed waar we nu zitten met een fijne buurt en superfijne buren.

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    #19 Sado, 30 mei 2024
    Laatst bewerkt: 30 mei 2024
    Dit verschilt zo per regio.
    Wij hebben eind 2022 onze nieuwe woning gekocht voor minder dan 6 ton.
    Truth be told, het huis was technisch gezien in uitstekende staat, maar is wel 20 jaar in tijd stil blijven staan, dus er wel heeft een flinke verbouwing (lees: volledig strippen) plaatsgevonden.
    Maar voor het genoemde bedrag hebben wij een vrijstaande woning met 210m2 vloeroppervlakte, 550m2 grond, 6 slaapkamers en een grote externe berging gekocht.

In het afgelopen 1,5 jaar, sinds wij ons huis kochten, zijn de prijzen (waar niet) wel gestegen.
    Soortgelijke huizen hier in de buurt (wat betreft vloer- en grondoppervlakte en staat) staan nu voor 6,5-7 ton op Funda.

Een tweede badkamer was hier ook een grote wens, dat had de woning helaas niet. Is wel ooit te realiseren, denk ik :) Misschien handig zodra de drie kinderen pubers worden.

Maar verder heb ik niets te zoeken in dit topic, wij zijn nog elke dag zielsgelukkig met onze (inmiddels niet meer zo) nieuwe woning, dus zeker geen verhuizing in 2025 :D

RE080219 vindt dit leuk.
  20. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wij zijn ook langzaamaan op zoek. Gaan voor dinsdag wel een bod uit brengen op een huis die we begin deze week heb en bezichtigd. Liep allemaal wat sneller dan verwacht en zooo mooie woning. Maar als dit hem niet wordt, denk ik dat we het even laten rusten tot na de zomer/einde van het jaar.

Deel Deze Pagina