konijn en kat samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Masa, 1 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik zou de gok niet nemen.. Wij hadden vroeger een kat die echt met dode konijnen thuis kwam.. Vaak de konijnen die los in de tuin van de buren liepen ;)

Het is dus wel een risico.. Van zich af bijten of niet, ik zou het er niet op gokken :D

2. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Ik weet ook niet of ik het zou durven. Waar ik oppas heb ik regelmatig gehoord hoe een kat een baby konijn dood beet. Als ze groter zijn dan laten ze ze vaak met rust.

Thuis ook een kat en 2 konijnen maar no way dat die samen los zullen zijn. Vertrouw mijn kat daarin niet.

verder als je een konijn wilt neem er dan 2. Je reactie dat kat en konijn elkaar hebben klopt niet want spreken een andere taal en konijnen hebben echt gezelschap nodig!

3. annelie566

annelie566 Niet meer actief

De buurtkatten zijn banger voor het konijn van m'n ouders dan andersom, haha. Konijnen komen wel voor zichzelf op, al ligt het wel aan karakter. Sommige konijnen zijn niet zo pittig, dat weet je niet van te voren. Ook kleine konijnen kunnen niet samen met een kat die zulk gedrag vertoont. Katten en konijnen kunnen samen, maar hun karakter moet bij elkaar passen. Blijft een gok

Ik zou het niet doen, met Zo'n kat.kleine kans dat het goed gaat

4. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Klopt inderdaad! Maar ook als er een kat of hond te dicht in de buurt van onze tuin komt (en al helemaal als onze kinderen hier spelen dan is ze extra agressief) vliegt ze deze aan.

Over dat een konijn eenzaam is dat heb ik vaker gehoord maar met de 6 kinderen die hier over de vloer komen zal hij eerder toe zijn aan privacy dan meer gezelschap verlangen...

5. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Dan nog is het van belang dat hij / zij een konijnemaatje heeft. Een kind is nou eenmaal geen vervanging van een ander konijntje, hoeveel aandacht het konijn ook krijgt. Een konijn alleen is zielig!

6. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    oh oke nou dan gaat het sowieso al over denk ik... heb mijn man als brugman over moeten halen voor 1 konijn... laat staan dat ik aankom met 2...

7. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Konijnen zijn echt groepsdieren. Een konijn alleen is echt heel erg zielig. Een ander dier of een mens kan niet zijn maatje vervangen.

Of hebben konijnen een flinke ruimte nodig om de poten te strekken. Wanneer ze willen.

https://m.youtube.com/watch?v=nniwehE9e_s&feature=youtu.be

Hier gaat het altijd wel goed met de oppas konijnen en onze eigen katten. Ze doen er weinig meer. Maar ze zijn dan ook ff anders dan jouw kat.

Deel Deze Pagina