Hier al 6 jaar 2 konijnen en nog nooit naar binnen gehaald, ook niet bij -15. Schuur passen ze bij ons niet in, die is te klein. Staan wel in een hoek van de tuin, dus redelijk beschut voor de wind. Als je ze binnen haalt (in huis) dan kun je ze niet meer naar buiten doen in ieder geval.
Ik heb mijn konijn 5 jaar Mss heb ik dan gewoon veel geluk gehad. Maar als ie binnen was geweest en weer naar buiten ging ging ie niet dood. Maar je vraag was idd kan het nu nog naar binnen ?! Als het eigenlijk in september moest dan zullen die 2 dagen oktober toch niet uitmaken lijkt me.
Ik zou hem niet naar binnen halen. Hij kan het buiten best wel aan, ze hebben een dikke vacht en hij kan altijd een nest bouwen van stro als hij het koud heeft. Ons konijn zat te voor kort binnen. Hij heeft een buitenhok gekregen. Volgens mij vond ik het erger, hij heeft het best naar zijn zin. Heb hem wel binnen gehaald toen het zo bloedheet was, toen hadden we zijn binnenhok in de badkamer gezet. En een keer toen het heeeeel erg regende, ook naar binnen maar hij vind het buiten leuk. Met regen hang ik wel wat over zijn kooi zodat het van binnen droog blijft en ook een deken snachts met de kou, maar hij zit nog steeds voor zijn tralies en niet in zijn nachthok dus denk dat hij het warm zat heeft. Als het echt heel koud wordt mag hij wel in de schuur, maar niet meer in de woonkamer.
Ja helemaal waar, veel mensen laten hun dieren onbeschut buiten in vreselijk temperaturen en dan verbaasd zijn dat ze het loodje leggen Ik vind dat we 'de natuur' er ook niet bij moeten halen, deze dieren lijken allang niet meer op de wilde exemplaren.. Plus in de winter binnen is wel veel gezelliger voor zowel mens als dier. Je bent toch weinig buiten in de winter dus zie je je beestje ook weinig...
Maar een ruim hok, met veel stro en genoeg uit de wind mogelijkheden is prima voor een konijn. Wij hebben bijna 8 jaar lang konijn(en) gehad, en het beestje is nooit binnen geweest. Sterker nog, hij had de hele tuin tot zijn beschikking en zat midden in een sneeuwbui buiten zijn hok. Hij kon zo naar binnen in zijn hokje, maar nee hoor, liever buiten. TS,het zou nog wel kunnen denk ik, maar wel in een overgangsfase. Dus niet in eens naar binnen.
Wij laten ons konijn ook buiten. Hij staat onder een afdak uit de wind. En met die extreme kou hadden we wel juttenzakken rondom het hok gelegd. En uiteraard heel veel stro erin zodat hij zich goed warm kan houden. En 's nachts doe ik bij de boven verdieping ook nog zo'n speciaal winddoek ervoor.
Het is al oktober, dan is het te laat om te doen. Als je het wilt doen moet je het eind augustus doen. September is al vrij laat, dan zijn ze hun wintervacht al aan het kweken. Hier staan de konijnen in de schuur, ik ga iedere dag even met mijn zoon kijken bij ze. Voor de gezelligheid van je konijn is nog een maatje erbij ook een goede.
wintervacht?! nou dat had mijn konijn dan vroeger niet begrepen denk ik want die was doodgevroren... toen werd ons ook gezegt dat konijnen zich wel redden in de winter met lekker veel hooi stro enzo. nou niet dus he...
Mijn konijntje haalden we altijd in de schuur zodra t wat kouder begon te worden. We keken niet naar de maanden maar naar de temperatuur. Als je t konijntje gewoon in de schuur zet en niet in een warme woopkamer zou t vast wel kunnen denk ik hoor. Mijn konijntje is uiteindelijk 10jaar geworden dus hij heeft r nooit wat aan overgehouden.
Konijnen Wij hadden ze altijd buiten, maar dan idd wel met een maatje! Gr. Carlien ps. de link doet het niet helemaal.. Moet je even op de link klikken >> huisvesting >> buiten wonen
Wij hebben sinds december een konijn en die heeft eerst tot t voorjaar binnen gestaan op de flat. Toen we hier in juni naartoe gingen verhuizen hebben we hem buiten gezet in een mooi groot hok. Hij blijft nu ook gewoon buiten staan.
Wij hadden jaren een buitenren met heerlijk warm hok.daar zaten de beestjes in de winter ook gewoon...ook met sneeuw!als het een goed hok is met flink veel stro of ander spul dat je konijn warm houdt moet het kunnen.in het bos zijn de konijnen echte diehards! Maar graven natuurlijk een warm holletje.even bij de dierenarts langsgaan om te vragen?dan weet j t zeker!
Alleen kan je moeilijk zeggen dat ie doodgevroren is, konijnen kunnen bijvoorbeeld ook zeer plots aan een bloeding of virus overlijden en dan lijkt het alsof ze zijn doodgevroren.
Bedankt voor de reacties. Heb gister mijn konijn binnen gehaald, maar volgens mij ging dat beestje dood van de hitte. Hij lag languit tegen het koele plastic aan met een ontzettend snelle ademhaling. Heb m in de avond maar weer naar buiten gedaan en volgens mij vond ie dat beter, dus laat m lekker buiten. Heeft iemand nog een idee wat ik om het hok kan doen als het echt heel koud word, want het moet natuurlijk luchtdoorlatend zijn. Ik heb ook een klein fleece kleedje neergelegd. In de strenge vorst kan ik m niet in de schuur zetten, omdat onze droger in de schuur staat en dan word het nog te warm.