Hey meiden, moet morgen naar de tandarts om een vulling te laten vervangen, heeft iemand dit ook wel eens gehad ? en deed dit pijn ? Eerlijk antwoord aub... ik ben echt als de dood voor de tandarts
Hoi meis, Nou ik ben ook als de dood voor de tandarts! Maar een vulling vervangen vind ik wel meevallen. Ik krijg wel bij alles een verdoving hoor dus misschien heb ik makkelijk praten want dan doet het dus (bijna) geen pijn Succes morgen!
Vullingen vervangen doet geen pijn, heeft mijn moeder laatst ook gehad. Ik moet volgende week naar de kaakchirurg, een verstandskies moet eruit gesneden worden, en 3 weken later de verstandskies aan de andere kant. Pfff volgens mij is dit echt pijnlijk.
wil je niet bang maken maar idd! heb zelf geen ervaring maar van veel mensen al gehoord. niet het trekken/snijdn zelf maar meer daarna als de verdoving is uitgewerkt kun je erg naar zijn. succes oh iemand trouwens ook nog ervaring bij de dermataloog om iets weg te laten snijden.... want dat moet IK binnenkort ale:
Ik ben altijd bang geweest voor de tandarts en heb ook angsttherapie gehad. En weet nu wat wel en geen pijn doet en kan er nu veel beter mee omgaan! Vullingen vervangen doet geen pijn, alleen de verdoving voel je, maar dat in een sec. voorbij! Tipje: leg je handen op je buik en concentreer je op je ademhaling, dan ben je meer daarmee bezig, dan met de tandarts. Voel je ademhaling in je buik! Ben je het even kwijt, begin dan weer opnieuw! Je hebt altijd minder pijn, als je ontspant. Echt waar! Boren doet geen pijn, je moet je gewoon indenken dat die boren alleen lawaai maken, daarom lijkt het zo eng! Succes morgen!
Toevallig met beiden ervaring...en bij beiden de ervaring dat het REUZE meevalt. Maar ja, dat zegt natuurlijk helemaal niets. (Ik ben bijvoorbeeld ook helemaal niet bang voor de tandarts of bloedprikken of al dat soort dingen) Iedereen heeft een andere pijnbeleving en ik ben ervan overtuigd dat angst al voor een groot deel (in de 'verkeerde' richting) meewerkt. Ik zou dus voor zowel het tandvulling vervangen als het wegsnijden bij dermatoloog gewoon open kaart spelen en aangeven dat je bang/nerveus bent. Dan houden ze er naar alle waarschijnlijkheid rekening mee. En dan zelf zoveel mogelijk zorgen dat je rustig in die stoel kunt gaan zitten. Leid jezelf bijvoorbeeld af met een lekker muziekje of zo. Ik hoop dat het jullie beiden reuze mee gaat vallen meiden! Heel veel succes!
@Henkie, ja ben juist ook bang voor de pijn ná de verdoving. Maar goed, ze zullen er wel uit moeten. Toevallig heb ik een paar keer een moedervlek laten wegsnijden bij de dermatoloog. Viel reuze mee. Alleen 1 keer moest ik terug omdat hij niet alles goed weg had gekregen. Toen zei hij dat hij het beste zonder verdoving kon doen, zodat het het mooist zou worden. Toen heeft hij zonder verdoving het laatste stukje van een moedervlek weggebrand, nou toen wankelde ik wel ff het ziekenhuis uit.
ok bedankt! moet woensdag eerst er naar laten kijken. is een bultje precies onder de sluiting van me bh dus zit in de weg. weghalen wordt waarschijnlijk pas na de bevalling dus misschien als ik dat achter de rug heb ik van zoiets niet meer bang ben haha. me vriend heeft ook wleens een moedervlek moeten weghalen en die heeft nu allemaal een grote mond dat het niks voorstelt maar das alleen maar grootspraak want die is al bang voor de dokter als ie alleen zijn bloeddruk al moet laten opmeten dusse daar luisteren we niet naar! held op sokken! en als ie naar de tandarts moet zegt ie dat nooit maar is wel al een week van tevoren mega sjago. dus weet toch altijd wel wat er aan de hand is dan!
Ben blij dat de meeste zeggen dat het niet zo pijn doet, misschien denken veel mensen dat ik me aanstel maar ben echt als de dood voor de tandarts ... Maar het is toch niet zoals een wortel kanaal behandeling ofzo ? Om de een of andere reden denk ik maar dat het zoiets is
@Henkie, je voelt er echt niks van, alleen een heel klein prikje van de naald. Dat het bij mij later zonder verdoving was, was omdat het een plekje in me gezicht was, en daar wil je natuurlijk liever geen littekens. Maar succes, het valt echt reuze mee.
nou helemaal niet hoor! ik ben niet bang voor de tandarts maar komt omdat ik... (KLOP KLOP KLOP) ook nog nooit echt iets heb gehad! alleen es een keer een minigaatje wat hij deed zonder verdoving omdat ik van de verdoving meer last zou hebben als van het boren. maar als ik bv zie wat mijn pa of vriend allemaal al heeft gehad zou ik ook bang zijn. enne me hobby is het ook niet hoor want al dat geplurk in me mond vind ik ook niet fijn en dat getrek met die haak! nee ben altijd weer blij als ik het gehad heb. bedenk me trouwens net dat ik ook weer moet deze maand! en bedankt he
Ben je gek meid? Iedereen heeft toch zeker recht op zijn/haar eigen gevoelens? De een is bang voor dit, de ander weer voor dat. Ik ben dan niet bang voor de tandarts (en heb toch al het nodige doorstaan, ook wortelkanaalbehandeling en ettelijke tanden en kiezen uittrekken en uitsnijden), maar bijvoorbeeld wel voor onweer Ik weet dat het niet makkelijk is, maar probeer er vantevoren niet teveel een voorstelling van te maken, dan valt het misschien best allemaal mee. En die buikademhaling die ik hier net tegenkwam is een hele goede! Nogmaals veel sterkte meid! Komt vast allemaal goed.
Laat even weten heo het ging Chantal, ik moet woensdag ... al voor de tweede keer. Eerste keer heb ik niets van gevoeld, maar nu wordt bijna 1/2 van mijn kies vervangen, dus niet alleen de vulling.
Gewoon even een verdovinkje erin en je voelt niks! Hier mag de tandarts alleen maar kijken zonder verdoving en bij andere dingen wil ik eerst een spuit De tandarts weet het al en vraagt het niet eens meer, haha. Succes!
Nou meiden, ben gisteren geweest en ( al zeg ik het zelf ) het valt reuze mee, de verdoving vond ik veschrikkelijk, niet vanwege de pijn maar vanwege de naald ... voor de rest is alles goed gegaan.. heb een witte vulling want zo'n zilveren vind ik echt lelijk, maar men wat een gedoe zeg, daar ben je gewoon een half uur mee bezig... hihihi... Eind conclusie: Heb me weer veel te druk gemaakt om niets
Haha nou beter druk maken om niks dan dat het een vreselijke ervaring is geweest! Gelukkig is het allemaal meegevallen.
Ja hier viel het ook wel (weer) mee, maar nu de verdoving uitgewerkt raakt is het wel even zeurderig pijn. Ook mag ik pas morgen weer met die kant van mijn gebit kauwen.
Ook ik ben als de dood voor de tandarts! Heb vorig jaar ook een vulling moeten laten vervangen, en viel achteraf reuze mee. Als ik bij de tandarts aankom denk ik soms dat me hart erme gaat stoppen, zo snel tikt hij. En als de tandarts met me bezig is gaat me mond trillen van de spanning hahah. Gelukkig moet ik pas in mei weer! Maar altijd als ik weer ben geweest denk ik.....heb ik me hier nou al weken druk om gemaakt!