www.bunnybunch.nl Jij 'kan ook best' alleen leven. Maar dat doe je toch ook liever niet? (of samen met je konijn? Maar je hebt toch ook graag mensen om je heen?) Op bovenstaande staat enorm veel informatie over het houden van konijnen. Het gooien met dingen/ slopen zijn inderdaad de eerste tekenen van verveling en eenzaamheid. Volgende stap KAN zijn bijten en schoppen! En dan hebben we een beestje in het asiel. Oh, en ondanks dat ik niks 'doe' met konijnen vind ik dat er ik best wat verstand van heb. Heb er maar 7. (maar toen ik begon had ik er nog wat minder verstand van. oeps haha)
konijntje erbij kopen. Mensen die konijnen verkopen zeggen altijd dat ze wel alleen kunnen om te kunnen verkopen maar natuurlijk is het niet. Ze horen een soortgenootje te hebben. Ik vind een konijn alleen dood en doodzielig.
Een fout maken kan, is helemaal niet erg.. Denk dat het handig is om nog even wat algemene informatie over konijnen te lezen. Konijnen zijn echt groepsdieren dus het zou heel goed kunnen dat hij zich zo gedraagt omdat hij zich eenzaam voelt. Ik zou er dus echt een konijntje bij halen. Bij een konijnenopvang kun je je konijn mee nemen, om te kijken met welk ander konijn hij klikt bijvoorbeeld. Geslacht is wel moeilijk te herkennen en 2 mannetjes samen zou ik je niet aanraden.
Ik denk dat alles al is gezegd. Gewoon een lief vriendje/vriendinnetje erbij (geen 2 mannetjes samen)