konijn vs cavia

Discussie in 'De lounge' gestart door ikkelies10, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

een vlaamse reus heeft veeeeeeeeel ruimte nodig. ze zijn ( meestal) heel lief. wij hadden een vlaamse reus (nu bij mijn ex) met een gewoon konijn en 5 caafjes in een groot hok met een ren ruim 2 bij 5 meter met een grote boom erin.

( je hebt veel tegenstanders van caafjes met konijntjes houden maar hier gaat het geweldig. de caafjes liggen altijd op of tegen de vlaamse reus te maffen.)

nu hebben we zelf nog 2 caafjes. wij zijn bezig om de tuin op te knappen. we gaan dan een verhoging maken met daarop een hok. om de ren komt een houten tuinhek zodat lars naar hartelust kan kijken, maar ze niet kan vertrappen of fijnknijpen nu hij nog zo klein is.door de muur van de schuur komt een gat met daarachter een binnenhok voor van de winter.

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    krijg zelf haast weer kriebels zeg!!
    ennuh cavia's zijn niet suf! die zijn hardstikke stoer:cool:!!! ;) ;)

moeilijk he kiezen, ach als je ín de opvang bent zie je genoeg leuks...dan heb je snel je keuze gemaakt hoor :)

3. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

haha nou volgens mij moet je nu 2 cavia's en 2 konijnen nemen!
    Had ik ook, echt heel leuk, het mannetjes konijn was echt een soort moeder voor iedereen haha heel leuk
    Die van mij waren ook heel mak, alleen heb ik de cavia's niet heel
    erg lang gehad omdat ze allemaal om zijn gekomen bij een brand.

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Goed bezig ;)! In jouw regio zitten volgens mij heel veel asiels/opvangen.

Ja, dat zijn ook groepsdieren. Zoals al eerder gezegd hebben die wel heel veel ruimte nodig, zowel een groot hok als veel 'rondloopruimte'. Op een balkon denk ik dat ze ruimte tekort komen, zeker met z'n tweetjes.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik weet niet hoe groot jou balkon is maar de meeste balkons vind ik te klein voor konijnen! Deze dieren hebben gewoon heel erg veel ruimte nodig, zowel een dwergje als een vlaamse reus!

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb een balkon van 8 meter lang en bijna 2 meter breed.

7. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    #27 Feetjes, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
    Oooooh ;). Dan denk ik niet dat het een probleem is. Iig niet voor twee 'gewone' konijnen. Twee vlaampjes/franse hangoren moet zelfs ook wel lukken denk ik! Natuurlijk, hoe meer ruimte, hoe beter, maar mijn konijnen moeten het ook doen met een balkon van 3x3 meter :p. Maargoed, ik heb geen Vlamen/Franse hangoren)

Ik zou me trouwens niet vastpinnen op persé een groot konijn (vlaam/franse hangoor) willen. Ga gewoon eens kijken wat er in de opvang te krijgen is ;)

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hihi ja ons balkon is gelukkig niet heel klein!

nee we zullen maar gewoon even gaan kijken..

9. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
  10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Okeey... groter dan gemiddeld dus ;)
    ik zou nog geen vlaamse reus doen maar 2 konijnen zouden kunnen

al blijf ik zelf nog steeds bij dat caafjes vele male leuker zijn vooral voor de kids!

Deel Deze Pagina