Hij is wel erg apart van kleur, heb al lopen googlen en de kleur "rhone" lijkt er op. Hij is wit/grijs kan de kleur nergens terug vinden. De kaartlezer heeft mijn man mee dus de foto moet tot vanavond wachten.
Een gevonden konijn mag je altijd wel brengen bij het asiel hoor. Vorig jaar zomer had ik ook een konijn gevonden in onze tuin. Die kwam ineens aanlopen. We hebben 1ste opvang gegeven aan het konijn, maar omdat wij er al 3 hadden konden we hem niet houden. De opvang hier zat al vol, was ook midden in de vakantie, maar we mochten hem de volgende dag komen brengen.Het konijn was gelukkig al heel snel weer geplaatst, was ook een lief beest. Wachtlijsten zijn er meer voor als jij je konijn daar wilt brengen omdat je er niet meer voor wilt zorgen.
Ik heb de dierenambulance ook gebeld, maar mocht hem ook hier zelf houden. Heb daar gewerkt en vind een asiel dan toch weer zo zielig Helemaal voor knaagdieren. Ze bellen over 2 weken terug en dan kan ik altijd zelf een baasje zoeken waar die het goed heeft
oooh wat een mooi beestje. wij hebben ook een konijn, een mannetje ook. met 4 maanden laten castreren en het is zo´n schatje. hij loopt bij ons vrij rond (ook binnen)en is echt deel van het gezin. hij is ook dikke maatjes met onze poes. mijn man had ook helemaal niks met konijnen, maar hij is echt helemaal verliefd geworden op de onze. op mijn foto zie je het konijn en een been van mijn man die erbij zit op de grond. dus er is misschien nog hoop dat hij mag blijven???
Owh wat een ontzettend leuk konijntje!!! Ik heb nog wel een tip, geef je konijn aub geen knaagsteen!!!
Wat een scheetje. Heb er zelf al 6 dus helaas. Maar kijk even op www.konijnen.nl hier staan adressen op van konijnenopvangen in heel Nederland (en Belgie). Ook staan er tips en trucs op voor het welzijn van konijnen. Mocht je besluiten hem te houden dan raad ik aan om 'm te castreren omdat je echt de kans loopt dat hij gaat sproeien, tegen je been op gaat rijden etc.etc. maar met name het sproeien is behoorlijk vervelend. Castreren van een mannetjes nijn is niet al te duur (goedkoper dan bij een vrouwtjes nijn). Er zijn zelfs dierenartsen die het onder plaatselijke verdoving doen. (is beter voor nijn en scheelt ook in portemonee) Veel plezier in elk geval de komende dagen met nijnlief.
Aaaahhhh, wat een lieffie. Ik wil hem ik wil hem ik wil hem! Maar ik heb twee volwassen nijnen dus dat wordt geen goede combi. Zeker niet met een rammetje. Als je je man niet kunt overhalen, zul je er vast snel een baasje voor vinden. Wat een schatje!
Hij is ook erg leuk! Mocht ik hem houden, wat kost castreren dan ongeveer? Wil even alle opties doornemen voor ik wel of niet besluit weer een kostganger te nemen
bij ons is dat 65 euro maar ze zitten dan ook in de Randstad in een duur deel dus dat zal er absoluut aan bijdragen
Hier is het rond de 70 euro, vind ik ook best duur. Heb een keer een cavia laten castreren dat was 15 euro, maar die doet het helaas niet meer (is met pensioen)
Ik heb ons konijn in 2002 laten castreren en dat koste toen iets van 30 euro. Ging op gewicht ivm de hoeveelheid narcose. Konijn is een mini konijn van 1,5 kg. Dus daar hadden ze niet zoveel aan te verdoven.
wij hebben ook 3 konijntjes, en ook 2x perd ag voer,en hooi ,wanneer t op is..kunnen ze veel van eten haha maar das alleen maar goed! enne hou dat klein dotje toch, is toch lief! haha...je kan je man vast overhalen
wat zal ie het lekker warm hebben nu bij jou zeg, ipv in dat koude bos Stukjes appel vinden ze vaak wel lekker, gewassen sla of andijvie en gewoon lekker fruit en groenten, als erbij dan he, niet als hoofdvoer