Auto verkopen zonder gedoe

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 24 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Omdat mijn schoonvader niet meer mag rijden hebben wij zijn auto overgenomen. En nu hebben we dus een auto 'over'. Die willen we dus verkopen.

    Nu heb Ik heel erg geen behoefte aan vreemden aan de deur die proefritten komen maken en onderhandelen etc. Dus marktplaats of andere particuliere verkoopsites vallen af.

    Zometeen ga ik de garage bellen waar hij in onderhoud is om te vragen of zij interesse hebben (zij hebben ook occasions). (Ik vind het eng om te bellen. Is dat raar?)

    En anders gaan we naar een opkoper.

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Tips zijn welkom.
     
  2. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.925
    1.659
    113
    Vrouw
    Mss een appje in de familie versturen of onder vrienden?
    En waarom zou het raar zijn de garage te bellen?
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Die zijn allemaal veel te rijk voor mijn oude boofschappenkarretje :roflmao:

    Geen idee. Gewoon een kronkel in mijn hoofd:roflmao:
    maar ik heb gebeld. De baas was er niet. Dus we worden nog terug gebeld. Ze stonden in elk geval niet negatief tegenover. Meer zo van. Wat wil je ervoor hebben.
    Ik heb dus werkelijk geen idee :| maar man heeft wel eea uitgezocht dacht ik.
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Als je in de randstad woont heb ik nog wel wat adressen van tweedehands auto verkopers voor je. Heb meerdere kennissen met zo'n bedrijf.
    Om wat voor soort auto gaat het trouwens? Want voor populaire wagens rijden ze ook gerust naar de andere kant van het land om ze in te kopen.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    ANWB doet ook occasions opkopen en daar krijg je meer bij dan bij een auto bedrijf hebben wij ervaren.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  6. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.574
    1.775
    113
    Vrouw
    Anwb vinden wij altijd makkelijk en snel. Prijs is iets onder wat de waarde is; ze moeten er toch aan verdienen. Ik vind het praktischer dan verkopen aan particulieren.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  7. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.483
    1.089
    113
    Wij hebben twee keer verkocht aan ikwilvanmijnautoaf.nl Het waren nette prijzen die we onderhandeld kregen en zonder gedoe. Erheen rijden ze bekijken je auto en proberen wat met je te onderhandelen. Overschrijven, geld vangen en klaar.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.608
    25.667
    113
    Vrouw
    Thanks. Goeie tips. ANWB heb ik nog niet aan gedacht.
    Het is een Ford fusion van 15 jaar oud. (Niks geleje hoor. Is van een ouw vrouke geweest :roflmao::roflmao:)

    Ik hoef er de hoofdprijs niet voor. Als we maar van de kosten af zijn.

    Limburg overigens @Cin85
     
  9. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik heb meerdere keren verkocht via ikwilvanmijnauto af.

    Via garages en opkopers kreeg ik er dus veel minder voor dan via daar. Ik vond het ideaal, geen rompslomp (behalve dat de website zelf geregeld belt en ik hou niet van bellen :p). Niet opdringerig, maar ze houden je op de hoogte en nemen nog extra vragen door enz.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Als je een auto van die leeftijd inleveren gaat en niets terug koopt krijg je echt bijna niets. Op koper idem en waarschijnlijk nog minder.
    Zou die site van @Insomniac eens bekijken.
     
  11. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Is helemaal niet raar hoor.
    Wij hebben een auto weg moeten doen ivm corona, en daar bij onze dealer een hele mooie prijs voor gekregen. Kopen daar al meer dan 15 jaar al onze auto's dus is ook wel goodwill natuurlijk.
    Nergens gezeur mee verder, ideaal. En als we weer een auto willen kopen gaan we daar natuurlijk weer heen, zijn nogal merkvastven goede service is erg belangrijk!
     
  12. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Hier juist niet zo’n goede ervaring met ikwilvanmijnautoaf.nl. Kregen eerst een mooi bod via de mail, toen we daar kwamen bijna 2000 minder en echt enorm onder de waarde (ging om een Volkswagen polo 1.6, jaar of 6 oud, dus populaire auto). Gingen uiteraard niet akkoord, de dagen daarna bestookt met biedingen die steeds iets omhoog gingen. Uiteindelijk zonder gedoe via marktplaats verkocht voor een nette prijs. Ik zou dus niet meer naar ikwilvanmijnautoaf toe gaan, hoor in mijn omgeving ook geen goede verhalen qua prijs die je krijgt.
     
  13. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Ik heb ook dit jaar een fors fusion van 14 jaar oud verkocht. Ikwilvanmijnautoaf bood 600€. Ik heb uiteindelijk de auto bij de garage waar ik het liet onderhouden voor 1000€ verkocht. Ik wilde ook geen mensen aan mijn deur.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Hier ook erg slechte ervaring met ikwilvanmijnautoaf. Via de mail een mooi bod gekregen voor de auto. De koper was wel ruim een uur rijden bij ons vandaan maar dat hadden we er wel voor over. Kwam mijn man daar aan en ging er een belachelijk bedrag van de prijs af want 'er mankeerde toch van alles aan'. Heel flauw en ze laten je gewoon expres het halve land doorrijden zodat je niet veel zin hebt om dat pokke eind weer terug te gaan. Ook zette ze je onder druk, behoorlijk manipulatief. Uiteindelijk toch maar akkoord gegaan maar het is een raar bedrijf dat rammelt aan alle kanten. Wij gaan daar in ieder geval nooit meer mee in zee.

    Er is ooit ook eens een item over geweest bij kassa of radar. We hadden dat later bekeken en voelde me gewoon belazerd.

    Edit: hier is het terug te kijken. https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/online-je-auto-verkopen/
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou garages bellen of inderdaad ikwilvanmijnautoaf.nl.
    Mocht je er nog een beetje iets voor terug willen krijgen, toch marktplaats overwegen. Hier alle auto's via marktplaats verkocht en altijd bij de 1e kijker verkocht zonder gedoe.
     
  16. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Welk merk?
     
  17. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    De onze wilde ze toen niet eens hebben :roflmao:. Qua leeftijd gelijkwaardig en via Mp kregen we allerlei vage lui die wilde komen kijken. Wij hebben hem toen ingeruild, maar dat is bij jou niet aan de orde. Zou bij de ANWB informeren of de plaatselijke gerage.
     
  18. Venelientje

    Venelientje Niet meer actief

    Toyota. Jij ook toch?
    Van G bij ons in het dorp. Dorp ernaast heeft ook een vestiging maar geen ervaring mee.
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik hoopte op een ander merk, ik wil eigenlijk inruilen voor elektrisch, maar die heeft toyota niet, dus ik dacht: misschien een net zo betrouwbare dealer ;).

    Ik heb wel met de andere vestiging ook ervaring, is ook prima, eerder moest ik vaak bij jullie zijn ivm de kinderen en dat was vlakbij de garage, maar ik ga de laatste jaren meestal naar de andere vestiging, want die is dichterbij. Nooit gekke dingen eigenlijk, soms moet er weleens wat vervangen natuurlijk, maar dat is meestal te verwachten bij auto’s van die leeftijd.

    Ik heb de laatste onderhoudsbeurt en keuring een yaris hybride meegehad voor een proefrit, misschien dat ik daarvoor ga ipv volledig elektrisch. Ik rijd nu een aygo, maar wil eigenlijk een maatje groter.
     
    Venelientje vindt dit leuk.
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier ook niet.

    Ik had een peugeot 206, snelle versie, alles erop en eraan. Keurige auto, goed onderhouden (showauto geweest) . Boden ze 300 euro. HAHAHAHAHHA de dagwaarde was 1750. Heb hem binnen 1 week verkocht aan een particulier voor 1500 en ik zie hem nog elke dag rijden.
     
    bababoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina