konijnen vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 14 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Lekker rustig kijken wat je zelf wilt, en laat maar weten als je verliefd bent geworden:)

2. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Konijnen zijn prooidieren, ze houden er niet van om opgetilt te worden.
    Ik zou zelf gaan voor de Franse hangoor, zijn lieve enr ustige konijnen en dan in elk geval twee konijnen.
    Zorg voor een ruim hok, waar ze ruim in kunnen staan en ruim in kunnen liggen!
    Koop je konijnen bij een fokker, dan krijg je veel info terug en je hebt altijd iemand om op terug te vallen, konijnen in de dierenwinkel worden vaak te jong verkocht, of ze worden verkocht als twee vrouwtjes :( en toch komen er jongen.
    Een fokker weet welk gelsacht de konijnen hebben, dus dan heb je geen last van jonge konijnen..

Ook een knaagdierenopvang is goed, daar kunnen ze je veel info geven en kijken ze ook of je echt geschikt bent om konijnen te houden.
    Konijnen kunnen namelijk erg oud worden, alleen de meesten halen dat niet door verkeerde verzorging..

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oke. dat wist ik niet. weer wat geleerd. dan hebben wij geluk gehad:)

4. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb zelf ook 4 cavia's, maar dat vind ik ook niet echt iets voor kinderen (net zo min als konijnen trouwens).

Ik vind ze - voor een volwassene - wel véél leuker dan konijnen, zoals iemand al zei: veel interactiever. (Zo schattig als ze 's ochtends boven het toilet horen doorspoelen, en dan het hele huis bij elkaar piepen: jaaaaaaaahhhhh, ze zijn wakker! eten! :D)

Maar volgens mij wilde TS ze in eerste instantie ook meer voor zichzelf dan voor de kids.

Volgens mij de meest gemaakte fout onder ouders: een konijn of knaagdier 'voor de kinderen'. Ik vind het zelf fantastisch om ze gewoon in huis te hebben voor de gezelligheid; ik noem het altijd "kijk-beesten" (gewoon lekker hun leventje laten leven en kijken hoe ze met elkaar en ons omgaan) en niet zozeer om te knuffelen - want dat vinden ze op zn best wel okee, en op z'n slechts gewoon irritant, terwijl dát juist is wat kinderen willen doen.

Dus mijn advies: neem een stel cavia's... maar dan wel voornamelijk voor jezelf.

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    klopt fafa. geen van deze dieren is geschikt voor kleine kinderen.

6. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

wil ze ook niet voor de kids maar voor mezelf ;)

Al zal me dochter de konijn of cavia vast en zeker willen aaien ;) Als er 1 komt tenminste. Wil eerst genoeg informatie hebben en nadenken voordat ik zo aankoop doet.

En het zullen er dan zeker 2 worden ipv 1 :)

7. fafa

fafa Niet meer actief

heel verstandig wonders... er worden al veel te veel impuls-huisdieren gekocht die dan 3 maanden later op marktplaats staan... zo zielig.

Dus ik ben blij dat je er zo serieus over nadenkt.

8. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Dat vind ik ook zo zielig :(
    Eigenlijk moet iedereen laten zien dat ze huisdieren kunnen verzorgen..
    Als ze nu eerst de verkoop in de dierenwinkels aan banden leggen dan voorkom je al heel veel leed..

Deel Deze Pagina