konijnen vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik heb weer eens een vraagje,

wij hebben een mannetjes konijn en dat was echt een super lief beestje. Nu is hij 6 maanden oud en flink aan het puberen heb ik het idee. HIj was echt volledig zindelijk dus liep heerlijk de hele dag los hier in de tuin. Lekker stuk gras enz. Maar nu poept en plast hij alles onder. Ook in zijn hok echt het hele hok ligt gewoon vol. Ook bijt hij tegenwoordig. Waarom??? Zou het niet weten, hij heeft het nog nooit gedaan.

Nu zitten we te denken om hem te laten castreren. Zal dat echt helpen? of niet? wat denken jullie?

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Castreren zou goed kunnen werken, worden ze een stuk rustiger van. Zou inderdaad de pubertijd kunnen zijn. Dan zou je hem eventueel ook een vriendinnetje kunnen geven een paar weken na de castratie.
    Ons konijn is ook gecastreerd zoals je weet:D

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Dat deed de mijne ook rond die leeftijd, ik heb hem uiteindelijk toen ie een jaar was en 1 nestje had met zijn vriendinnetje laten castreren, en hij is rustiger geworden, ook omdat ie genoeg beweging kreeg door zijn "liefje" en door de hond (die twee vonden het geweldig om met elkaar te spelen).

4. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Mijn vlaamse reus deed het ook.
    Vooral het bijten en dan beet hij mijn zoontje..
    De mensen waar hij vandaan kwam hebben hem om die reden weg gedaan, want hij was vals :(

Nu is hij gecastreerd en hij is superlief, ook heeft hij twee vriendinnetjes!

Ik zeg doen!

5. augurkjes

Okee super bedankt, net even naar zijn hok gelopen en echt alles poept en plast hij nu onder. Over zijn speelgoed en al. Ook deed ik het hok open en hij rende keihard weg. Ben het echt niet gewend van hem gewoon.

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

als je verder zeker weet dat hij niks mankeerd, zoals wondjes etc zou castreren kunnen helpen..
    mijn konijn is destijds gestoken door een vlieg die eitjes onder de huid legt...heel erg naar afgelopen ondanks dat ik er nog "op tijd" bij was..

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, castreren helpt echt ;) 't is eigenlijk met heel veel beesten die in de vruchtbare leeftijd komen dat ze dat soort gedrag gaan vertonen.

Vind het nog steeds jammer dat ik allergisch ben voor knaagdieren (nooit geweten tot we een konijn kregen...)

8. augurkjes

weet zeker dat die niks mankeerd. Pas nog bij de dierenarts geweest voor zijn inentingen en ook gelijk volledig laten controleren. Tanden ect.

Deel Deze Pagina