konijnenkooi vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door nicolletjuh, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    hallo dames, ik ben voor mijn konijntje op zoek naar een andere kooi! hij staat buiten en deze is echt verrot dus moet eigenlijk wel met spoed 1komen! nu is het zo dat ik nu nog thuis ben en de kooi dus de hele dag open staat, maar vanaf januari ga ik weer 2,5dag in de week werken en is die dus meer in de kooi! nu heeft hij een kooi van ong 1 meter breed en 95 hoog ong, maar heb er een paar gezien die dus wel breder zijn maar minder hoog?! ik weet dus niet wat slimmer is, ik heb wel ong tot max 120 te besteden ivm aankomende verhuizing.. wat zouden jullie doen?

en dan heb je bv deze nog, maar is op grootplezier.nl maar ken heel deze site niet en vind de kooi zo goedkoop? is het wel goed spul dan? en kennen jullie deze site?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het enige waar ik naar zou kijken in de hoogte is dat het konijn op zijn achterpoten helemaal overeind kan staan.

1 m2 is het minimale wat een konijn nodig heeft aan leefruimte

3. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    oh had de vraag nog even aangepast? maar als je die 2 lagere bekijkt zijn die denk ik te laag of niet? 70cm en 75cm? ik heb een hangoorkonijntje met heel veel haar vraag me niet het ras heb hem bij iemand overgenomen die er niet naar omkeek..

4. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Als de kooi buiten staat, zou ik er ook wel op letten dat ze niet met de bodem op de grond staat (kooi op pootjes ofwel er iets onder leggen in de hoeken zodat het een kooi op pootjes wordt) en dat de bodem + kooi goed geïsoleerd is. Met het weer de komende tijd is een beetje warmte geen luxe voor zo'n diertje, al kunnen konijnen die altijd buiten zitten, er wel tegen naar 't schijnt.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou eerder 1 van die twee grote rennen doen. In zijn nachthok(dat hutje erboven) moet hij zich kunnen strekken alle kanten op. De ren hoeft echt geen meter hoog te zijn, die mag lekker lang zijn zodat ze flink kunnen redden. Zet de ren wel op steen of graaf onder het gras gaas in, anders kan je konijn nog wel eens verdwijnen.

Voor in de winter is stro in zijn hok voldoende als warmte hoor, en lekker veel hooi en biks en water, dan red hij zich.

Misschien is een maatje nog een idee? Wordt een konijn veel vrolijker van:)

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Jammer, heb mijn (enorme) buiten konijnen ren gisteren gesloopt anders had je die zo op kunnen halen.

Op de site van bunnybunch.nl staan ook goede bouwplannen om zelf een konijnenhok te maken.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Sluit me aan bij Jo85. Op bunnybunch.nl staat enorm veel informatie over het houden van konijnen (o.a. dat het groepsdieren zijn en je ze dus beter met zijn 2en kan houden)
    Daar staan ook diverse plannen hoe je een mooie buitenkooi kan maken.

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Heb je al op zooplus.nl gekeken? Misschien staat daar nog wat bij?

9. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    de kooi staat nu ook gewoon op steen lekker goed gevuld, hij loopt nu veel los maar deze kooi is slecht, dus ik wil eigenlijk gaan voor 1 van de 2 met ren eraan maar ze lijken me zo laag? ik bestel ze via internet dus ik vind het nogal een risico! we gaan nu eerst in januari verhuizen en als het dan allemaal rustig is wil ik voor een maatje erbij gaan kijken, het is een mannetje dus moet wel eerst gecastreerd worden...

10. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
  11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
  12. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    ik vind die 2de van je 1ste bericht super! die ander ook maar beetje prijzig aangezien er nu ff verhuiskosten komen! en dat 2de berichtje had ik ook gezien maar ik meen ergens gelezen te hebben dat die site onbetrouwbaar is? of is dat niet zo?

13. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier een hok van cranenbroek.
    Niet duur en prima kwaliteit.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.260
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou de tweede, derde of vierde nemen. Op de dagen dat je vrij bent en misschien 's avonds op je werkdagen kan je konijn toch nog los? Dan zou ik de hoogte voor lief nemen.

Deel Deze Pagina