konijnenvraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door joanita, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    HET ZIJN ECHT 2 MANETJES... ben er vorige week mee naar de dierenarts geweest. en die heeft dat toch echt bevestigd...

de konijnen waren volgens de dierenarts al zeker 4 jaar oud.. wil dat dus zeggen ookal zijn ze vanaf het begin bij elkaar dat dat nu nog fout kan gaan... ????
    heb flink in lopen lezen op uinternet maar maar kan ik niet zo veel mee...

dames bedankt voor jullie tips ga ff jullie websites door lezen..

2. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Zoals al eerder gezegd: als het nu echt in ruzie ontaard (bijten & opjagen) kan je 1 van de mannetjes 'omruilen' bij een konijnen opvang. Je kan daar ook informatie vragen over waar zij hun konijnen laten castreren. Want dat moet natuurlijk wel voor je er een vrouwtje bij zet. Ik weet niet waar voor jou de dichstbijzijnde opvang zit. Misschien in Ede? Over Huize Pluis | Huize Pluis

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    dichtsbijzijnde is in breda...
    zit al op hun website te kijke...

4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    De meeste mensen bij die konijnenopvangen zijn super aardig en blij als ze een goede match kunnen maken :).

5. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    en koppeltjes zijn wel zoooooo gelukkig en verliefderig! mijn 2 schatjes zitten bijna altijd samen te doezelen en komen altijd samen om aandacht of knuffels of eten bedelen ;)

6. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    ow en er zijn vaak ook kinderboerderijen die aan opvang doen. Is wel niet helemaal een officiele opvang maar sommigen zijn hier echt heel goed in (Hier in de omgeving Haarlem is dus geen goede knaagdierenopvang en wordt die taak overgenomen door een aantal kinderboerderijen. Arme beestjes kunnen namelijk ook niet goed in het lokale asiel terecht)

7. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Vochten ze ook al voor dat je bij de dierenarts bent geweest met ze? Want dat kan ook een oorzaak zijn, doordat ze daar zijn geweest kunnen ze anders ruiken en kennen ze elkaar niet meer. Dan gaan ze opnieuw de rangorde bepalen. Wat een ingewikkelde diertjes he?:p Wel goed dat je je zo voor ze inzet, daar kunnen de meeste mensen een voorbeeld aan nemen.
    Hoeveel konijntjes zitten er wel niet achteraf in een tuin in een veels te klein hokkie. :(

Nogmaals succes!

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Helemaal gelijk in! Helaas is dat niet alleen met konijntjes.. Ik ben verzot op schildpadden wat je zo nu en dan tegenkom op mp :(

Ff een voorbeeld

Marktplaats.nl > twee waterschildpadden met toebehoren - Dieren en Toebehoren - Reptielen en Amfibien

Mensen weten vaak niet waar ze aan beginnen met diertjes..

9. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ja erg he, als je marktplaats afstruin wordt je verdrietig van al die onschuldige diertjes die weg worden gedaan om de stomste redenen. Vreselijk!

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ja daardoor ben ik nu al 2 schildpadden rijker en een konijn Hahahah

Maar ga nu wel de konijnen naar buiten doen .. Heb ze van,kan eff in het zonnetje gezet ze waren aan het genieten! Dus over een maand gaan ze volledig naar buiten en dan in de winter in de schuur. Het gaat toch ruiken in huis. En wil dat ze gezellig met zijn 3 komen te zitten.. Voor de ram ook wel leuk

11. DingDong

DingDong Actief lid

1 dec 2011
    154
    0
    16
    Op elkaar rijden is inderdaad een uiting van dominantie en kan omslaan naar vechten. En zoals al eerder gezegd hier, konijnen vechten niet lief!
    Wat je ook nog kunt doen is jouw konijnen beide laten castreren. Daar worden ze allebei een stuk rustiger van. MAAR... Als ze eenmaal aan het vechten geslagen zijn en je laat ze dan pas helpen, blijven ze vechten. Nu ze nog niet vechten kun je nog kijken of castratie werkt. Hierop ook weer uitzonderingen daargelaten, want elk beestje is toch weer anders.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.777
    18.920
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik lees net dat je pas bij de dierenarts bent geweest Joanita. Dat kan inderdaad wel meespelen. Je ziet ook vaak dat het gedrag verandert als één konijn ziek of zwak is. In eerste instantie zal de ander dan redelijk lief en zorgzaam zijn. Maar na een paar dagen (of als het zieke konijn weer opknapt) zie je vaak dat ze juist gaan knokken.

13. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    nou het gaat nog steeds erg goed met ze samen.. het enigste wat ze doen is rijden op elkaar... knokken doen ze niet... verder een beetje graven in het hok...

ze zijn echt (nog) super lief tegen elkaar.. liggen veel met elkaar te spelen en te kroelen... en zo af en toe een beetje gek te doen..
    ze krijgen elke dag een schoon hok en eten en drinken... krijgen aandacht 1 op 1 en met zijn 2e dat ze even goed rond kennen rennen..
    ik hou het in de gaten, maar vind het zo Zielig als ze al zolang bij elkaar zijn dat ik ze dan moet gaan scheiden... als het nodig mocht zij ga ik dat zeker doen,,.,. maar nu heb ik zoiets het gaat gewoon super goed...

Deel Deze Pagina