Hallo allemaal, Na bijna drie jaar en twee miskramen verder, is bij een bloedonderzoek naar voren gekomen dat ik 'Von Willebrand' heb. Zelf merk ik hier geen snars van (die blauwe plekken horen nou eenmaal standaard op mijn been en die menstruatie, joh als je niet anders gewent bent...) dus daar maak ik me niet druk om. Nou gaf de gyn. aan dat er uit onderzoek naar voren is gekomen dat problemen met de stollingsfactoren er een verhoogde kans op miskramen is. Hij heeft me dan ook doorverwezen naar de internist, met de opdracht om in de tussentijd niet zwanger te worden... As if.... Inmiddels heb ik het hele internet afgezocht, maar heb weinig tot niets kunnen vinden over mogelijke behandelingen die de kans op MK's verkleint. Is er iemand die mij meer kan vertellen mbt behandeling Von Willebrand en afname kans op miskramen? Succes verhalen over geslaagde zwnagerschappen mbt Von Willebrand zijn uiteraard ook méér dan welkom Alvast bedankt! Groetjes, Mouse
Ik ben er niet bekend mee, maar wil je wel sterkte en succes wensen. Denk dat je toch wel even schrikt als je dit hoort.
Mijn schoonzusje heeft ook de ziekte van Von Willebrand en heeft inmiddels 3 kids. Volgens mij heeft zij geen miskramen gehad. Dus misschien dat bij jou de miskramen en de ziekte 'toevallig' was maar eigenlijk buiten elkaar vallen? En dat het dus met deze ziekte wel prima kan om zwanger te raken. Na de bevalling van de 1e was het wel lastig om het bloeden te stoppen wegens het slecht stollen van het bloed. Maar nadat ze de 1e kindje had gekregen werd ze bij de andere 2 extra scherp in de gaten gehouden. Ik hoop dat dit je wat meer hoop geeft. Dat het met de ziekte dus prima kan om gewoon zwanger te raken. Succes met zwanger raken. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn.
Hoi Mouse Ik zelf heb ook de ziekte von willebrand maar dan in de lichte vorm. Ben er achter gekomen toen ik een paar jaar geleden mn amandelen er liet uithalen en ik veel bloed verlies had. Heb inderdaad net als jou ook standaard veel blauwe plekken! Heb verder er geen medicijnen er voor. Een neusspray mocht je een grote snee hebben die niet snel stolt en ik kan tabletten halen als je bijvoorbeeld een kies moet laten trekken. Maar beide heb ik tot nu toe nog nooit hoeven te gebruiken! Ik heb een zoontje van 1,5 en zijn nu bezig voor de tweede. Ik zelf heb geen miskramen gehad en heb daar eerlijk gezegd van te voren ook niks over gehoord of gelezen dat het met von willebrand te maken heeft. Maar misschien is het anders als je een zwaardere vorm hebt? Wat voor vorm heb jij? Vond het tijdens mn zwangerschap en voor de bevallig wel spannend hoe het zou gaan met mn bloed enzo maar eerlijk gezegd heb ik nergens last van gehad, hoefde niet eens aan het infuus in het ziekenhuis en was binnen 9 uur bevallen, kreeg een stollingspuit naderhand en had normaal bloedverlies!
@jada08, ben inderdaad wel geschrokken toen de gyn dit vertelde, naar mate de dagen verstreken, kwam ook mijn rust gelukkig weer wat terug @alies05, het is dat de gyn aangaf dat er een verhoogde kans was op miskramen en dat de uitslag van het stollingsonderzoek dus paste bij mijn miskramen, anders had ik de link nooit gelegd. Op internet is hier ook praktisch niets over teruf te vinden. @Ramona, ook ik heb een lichte vorm type 1. Bij mij zijn ze er achter gekomen toen ze na mijn tweede MA verder gingen met een stollingsonderzoek. Het doet me echt goed om te lezen dat ik niet alleen maar MK tegen kom icm Von Willebrand... a.s. vrijdag mag ik naar de internist, hoop dat ik dan weet meer details hoor, de gyn kon namelijk inhoudelijk niet veel zeggen. Meiden bedankt voor jullie reacties! Meer reacties (vooral de positieve zijn welkom) Groetjes, Mouse
Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je toch sterkte wensen! Hopelijk is er een eenvoudige manier met bijvoorbeeld medicijnen om de kans op miskramen te verkleinen, succes!