Hoi dames! 5 Dec. Vieren we met fam. Sinterklaas bij ons. Ik wil een lekker taartje bakken, heeft iemand tips / ideeën voor een "sint"taartje? Liefs xx
In het jumbomagazine stond een lekker recept. Bodem blindbakken van speculaasdeeg en dan vullen met een crememousse van yoghurt en sinaasappel of mandarijnensap. Versieren met kruidnootjes. Of een biscuitdeeg bakken en versieren met marsepein in stijl. Mmm!
geen taart, maar vandaag heerlijke kleine cakes gemaakt. mix voor kruidcake, hier veel speculaaskruiden door doen, verkruimelde pepernoten. de vormpjes voor de helft vullen en daar een hele pepernoot op leggen.. zal even proberen om ook een foto te plaatsen..
wij hebben vandaag taai taai pudding gegeten van mona - die leek me ook wel érg lekker als taartvulling als je een taart met marsepein etc gaat maken!
Deze kwam ik laatst tegen, erg lekker, sowieso iets van speculaastaart lijkt me lekker. Ik heb ook een keer een recept van gezien van peren-speculaastaart. Carolines blog: Speculaastaart
Tip: neem de allerhande van de ah van nu gratis mee. Daar stond een heerlijk worteltaartje en als ik het goed heb een speculaastaartje in. Leek me heel lekker!
ik heb deze taarten vorig jaar gemaakt gevuld met kruitnoten vulling en chocola en in de andere zitten mona toetje van de sint tijd toen en kruitnotenvulling' en de kleinste was rum en rozijnen vulling
Ik maak zelf graag taarten en cupcakes met marsepein. In verschillende winkels zoals online via leukste taartenshop of bij Jamin enz spullen te krijgen. Maar een kant en klare cake is ook goed te gebruiken. Zelf ben ik van plan een stoomboot te maken. Dan koop ik een kant en klare chocolade of gewone cake. Zet deze op de kop, botercreme eroverheen en dan de marsepein. Daarop met marsepein de schoorsteen en met iets van watten de stoom. een lintje erover en dan van marsepein de vlaggetjes. Ook marsepeinen cadeautjes maken enz. ALs je op de site van Mjamtaart kijkt (tijdschrift voor cupcakes en taarten) dan staan er allerlei foto's ter inspiratie. Als je een gewone cake zou hebben, of zelf een taart maakt, dan kan je van internet een pietje uitprinten en in delen uitknippen en dat als mal gebruiken en op het marsepein leggen. Langsheen uitsnijden en dan zo als een puzzel als het ware weer in elkaar leggen en dan wat pepernootjes of schuddebuikjes over de met marsepein beklede taart en cadeautjes. Ook een idee: moorkoppen en dan alleen zelf nog van marsepein de monden en mutsjes van de pieten maken. Oogjes uiteraard en de neus ook nog. Dan heb je hele leuke pietenhoofdjes. Succes!
Biscuit bakken, doorsnijden en vullen met botercreme met gekruimelde bastogne koekjes jammie! Versieren naar eigen zin.
Ik had vorig jaar cupcakes gemaakt en dan een toefje botercreme met speculaaskruiden erdoor erop. versierd met chocolaatjes en pepernoten. (iedereen vond het erg lekker
Bij de Aldi hebben ze spul om een speculaastaart te maken. Vorig jaar had en vriendin deze ook gemaakt en was erg lekker. Vandaar dat ik die nu ga maken op 5 december voor pakjesavond. Tip - Speculaastaart zonder te bakken! | Fablouise