Konijntjes opeten met Kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 18 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Tja, ik weet het niet, maar ik denk altijd maar zo: je hebt overal mensen voor.
    Ik zou tot na de kerst wachten om ze weg te doen.

2. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Vroeger werd er hier in het asiel rond kerst geen konijn verkocht. Je kon het konijn dan reserveren evt alvast betalen maar je kon hem pas na 1 januari ophalen.

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Van dit topic moet ik aan de reclame van Bol.com denken. Het loopt gelukkig goed af maar ik voel zo mee met dat arme konijn! Ik ben geen vegetariër maar zoiets liefs kan ik echt niet opeten. En ja, ik vind het zelf ook dubbel dat ik dat bij kip, koe, varken en vis wel kan.

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Maar je zoontje is nog heel jong.. Die went daar echt nog wel aan hoor :)

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

:D Jeetje, konijnen zijn helemaal niet lekker, zeker niet voor met de kerst! Doe mij maar een lekkere gevulde rollade, varkenshaas of kip.

Ik zou het wel dieptriest vinden dat er mensen zijn die het op deze manier aanpakken; maar ik kan er verder niet rouwig om worden. Ik vind de gedachte dat het lieve slobberende kalfje een pin door zijn hoofd krijgt en naar de slager gaat ook zielig; maar dat weerhoudt me er verder niet van om hem 's avonds op mijn bord te hebben. Dus tja, boeiend. Het is de lading die je er zelf aan geeft.

Ik heb zelf ook dieren moeten verzorgen en daarna vervolgens zelf slachten in het kader van mijn mavo-opleiding (15 jaar geleden) en ik vond het in eerste instantie ook moeilijk om het vlees op mijn bord op te eten. Het went en het smaakt er echt niet minder om.

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

B is een stuk jonger maar helemaal gek op de konijnen. Zodra hij ze ziet begint hij enthousiast te kraaien en te gillen en wil hij naar ze toe kruipen(wat hij nog niet kan). Soms zetten we een op tafel als hij in z'n stoel zit en dan legt je z'n hand tegen ze aan. Moet zeggen dat ze ook erg lief zijn tegen hem terwijl ze voor ons vrij bang zijn. Beestjes voelen dat aan.

Dat hij nu bang is wil nog niet zeggen dat dat altijd zo blijft. Misschien als hij iets ouder is, dat het beter gaat. Ik was vroeger als kind ook heel bang voor dieren. Denk dat je als ouder ook goed kunt begeleiden hierin.

Als je er twee hebt hebben ze aan elkaar wel genoeg trouwens. Dan komen ze echt geen aandacht can jou tekort want ze vinden elkaar toch leuker (helaas soms haha )

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vaak worden er met kerst ook wel huisdieren cadeau gedaan aan de kinderen, denk dat dat het eerder is. Wij wilden het ook doen met een hamster (maar hebben haar toch eerder gehaald).

8. Islah

Islah Niet meer actief

Wij vieren geen kerst maar ik eet wel graag konijn. Kopen dat gewoon bij de islamitische slager.

9. adi

adi Niet meer actief

Is dat niet erg hypocriet?

Als je een dode konijn koopt ben je wel hartelijk?
    Een konijn is een konijn mensen, mensen die het zielig vinden dat beesten worden opgegeten worden meestal vegetarisch.

Dat wij een konijn hebben gekend veranderd niks aan zijn (voor)recht op leven, of vinden jullie van wel?

10. Soit

Soit Niet meer actief

Dan hebben ze nog een jaartje uitstel :D

11. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Euhm nee ben het eigenlijk wel met je eens alleen het gevoel zegt wat anders. Mn moeder heeft er een trauma van, haar opa liet haat het hele jaar de konijnen voeren zodat ze met kerst op tafel konden. Ze is kok geworden, maar konijn heeft toch een rare bijsmaak... ik vind een konijn op zn tijd wel lekker hoor, maar hoef die van de buren nou niet per se op te eten. Doe mij maar een onbekend konijn, al zou ik die ook noet zelf durven slachten. Ben daar echt een mietje in.

OT ik zou even het zekere voor het onzekere nemen en de konijnen na de kerst naar het asiel doen.

12. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Dit. Mijn opa fokte konijnen. Vroeger aten we met kerst vaak een konijn. Ik geloof echt dat dat beter is dan een konijnenbout uit het ziekenhuis. Al zou ik niet snel zelf een konijn kopen en m vervolgens slachten, maar het konijn/koe/whatever van een kennis, heb ik eerlijk gezegd geen moeite mee. De buurman van mijn ouders heeft koeien en die brengt ie dan naar de slager en mijn ouders kopen dan vaak vlees. Zo veel lekkerder en wetend dat die beesten een prima leventje hebben gehad, heb ik er geen problemen mee.

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb zelf kippen gehad, lekker eten gegeven en vervolgens opgegeten. Om daar nou een trauma van te krijgen? Alles wat wij eten heeft ooit geleefd. Dan weet ik liever hoe het geleefd heeft en wat er mee gebeurd is.

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Geen antwoord op je vraag, maar waarom zoek je zelf geen nieuw huisje? Als je ze naar het asiel brengt, weet je immers sowieso niet waar ze terecht komen.

15. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad.

16. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Je kunt als je echt afstand wil doen van je konijnen beter een goede konijnenopvang zoeken. Er is er vast ook wel een in jullie omgeving.

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    eerlijk ik ben geen vegetarier en ik veroordeel mensen eigenlijk ook niet die het eten, mijn moeder maakte het vroeger met kerst standaard, maar ik denk gewoon de gedachtegang erachter dat het iemands huisdiertje was :) maar als ik een huisvarkentje had of een huiskoe of zelf kippen zou ik het niet kunnen om ze zelf te slachten hoe hypocriet dat ook is, denk zelf struisvogel politiek :)

18. Nou, ik kan me voorstellen dat als je als klein meisje het hele jaar lief konijntjes verzorgt en ze dan ineens op tafel staan, dat niet echt fantastisch voelt.. Als je op latere leeftijd wéét dat je ze met die reden verzorgt, lijkt me dat iets heel anders.

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik weet wel dat er ook konijnen worden gevoerd aan de slangen..
    Zou ze niet zo maar weggeven..

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben heel egoïstisch, i know...maar ik eet uit principe geen konijn, terwijl ik wel rund, kip en varken eet. Heel slecht, i know...
    Ik zie een konijn te veel als huisdier, is voor mij dan hetzelfde als het eten van een hond of kat.
    En ik zit niet met een koe, kip of varken op schoot. :p

Deel Deze Pagina