Ze krijgt niet alleen ruim 8 ton, nee, haar groene draeck word jaarlijks voor miljoenen opgeknapt, gratis huisvestiging, gratis vervoer per privejet, gratis gas/water/licht, zowat ALLES gratis En dan NOG niet in willen leveren?????? Waar moet zij die 8 TON per jaar aan uitgeven? Dat mens maakt geen onkosten, ze word op haar wenken bediend en krijgt alles gratis, ze declareert zelfs haar broodje gezond nog en trekt ze af van de belasting gierige pin dat ze is Dat ze haar jaarinkomen dan (gedeeltelijk) schenkt aan een goed doel of weet ik veel wat, bah
Ja, ik denk het wel. Ik hou van mijn werk, en zou liever allemaal een beetje inleveren dan dat er gewoon mensen of afdelingen wegbezuinigd worden. We hebben het niet over een modaal salarisje hier, maar over bakken geld die niet eens besteed worden aan een meervoud aan huizen, koetsen en misschien zelfs vakantieadressen.
WI OH WIE levert hier nou salaris in? Vooralsnog wordt helemaal niemand gekort op zijn inkomen!!! Je wordt hooguit gekort op je toeslagen (nou die heeft ze niet hoor) Ik vind dit zo hypocriet.. als jij nou gewoon 5% van je salaris inlevert, dan kun je dat ook van haar vragen en verwachten! Erg kortzichtig allemaal. Iedereen die ambtenaar is of semiambtenaar (zorg bijvoorbeeld) krijgt precies uit hetzelfde potje betaald als zij.. iemand al aan jou gevraagd of je salaris wil inleveren? Nee... Heeft iemand hier enig idee wat de top van Philips, KPN, het UMC Utrecht, Douwe Egbert, Unilever etc etc verdienen (en aan extraatjes krijgen)... daar valt onze koningin bij in het niet... en de meneer van Philips hoeft niet bang te zijn dat iedereen iets vindt van het feit dat zijn zoon een zeer ernstig skiongeluk krijgt.. zijn andere zoon kan gewoon putjesschepper worden als hij dat wilt en hoeft niet op elke straathoek bang te zijn voor een fotograag, kan trouwen wie hij wil en hoeft niet bij elk futiele opening van weer een bejaardesoos of iets dergelijk op te draven in een nieuw frokje.. want wee je gebeente als je 2x hetzelfde aantrekt.. Heel privé en story lezend Nederland valt dan over je heen.. krent! Tjonge, wat weten mensen hier ongelofelijk weinig af van ons koninklijk huis en wat zij kosten maar ook opleveren en nog erger... het empathisch vermogen is ook nul..
nee vind je het logisch dat ze geen toeslagen heeft met een kleine 166 euro per uur aan salaris..... wat een gedachtegang maar misschien wordt je niet gekort op je inkomen, maar wordt gewoon je leven duurder gemaakt zodat je alsnog minder over houd aan je inkomen iets waar onze trix geen last van heeft
ja! bij het bedrijf waar ik werk gaat het niet goed.. ik ga 2 contracturen per week omlaag net als vele andere collega's.. door de nieuwe werktijden blijven we mooi wel aan het werk! daarbij vind ik een jaar inkomen van 830.00 euro (als ik het goed onthouden heb) echt belachelijk! ik kan me hier heel erg boos over maken..
Tja...ik ben helemaal voor de afschaffing van ons koningshuis...dus ach..dan zou ze wat mij betreft dus helemaal niks meer krijgen..
heb me er niet in verdiept.. vind het zonde van mijn tijd maar ben het met de info die ik heb helemaal met je eens..
Er wordt dan wel niet gekort op ons inkomen, maar er blijft door al die bezuinigingen wel een stuk minder van over. Daarbij hoeft zij zich er geen zorgen over te maken of haar baan er over een tijdje nog zal zijn, of ze straks haar huis nog kan betalen etc. Nee, Hare Graaiesteit laat zich niet van haar beste kant zien hier...
Idd zoals babybergen zegt, misschien wordt je niet gekort op je inkomen, maar wordt gewoon je leven duurder gemaakt zodat je alsnog minder over houd aan je inkomen heeft geen bal te maken met korten op inkomen, wij voelen het WEL in onze portemonnee, zij niet. wij hebben bijv: * duurde gas/water/licht prijzen ( hoeft zij niet te betalen) * duurdere benzine ( zij krijgt haar privejet vluchten voor niks) * gratis huis om te wonen ( wij betalen hypotheek of huur) * duurdere boodschappen ( hun trekken een lunch nog af van de belasting * hogere BTW ( heb je weinig last van als je niks zelf hoeft te betalen) * renoveren van ons huis moeten wij zelf betalen, haar groene draeck word jaarlijks gerenoveerd met MILJOENEN van ONS belastingsgeld * hogere eigen risico zorg ( voor haar is die 220 op jaarbasis NIKS bij die 8 TON die ze per jaar verdiend, voor een vuilnisman wel)
Ik zou ook nooit vrijwillig inleveren dus ik snap beatrix wel. Zeker omdat zij een zeer uitonderlijke functie heeft en positie inneemt in onze maatschappij. Zij is geen gewone burger maar onze monarch Overigens zijn de kosten van de groene drack niet miljoenen, maar 350.000 euro die in 2011 zelf door haar zijn betaald. Staat gewoon in het financieel jaarverslag.
Eh ja, en hoe kwam dat? Toch wel door enige druk vanuit de samenleving. En 350.000 voor onderhoud aan een boot? Is verdomme bijna een schip. Koningin betaalt kosten schip zelf Koningin Beatrix, Pieter van Vollenhoven en prins Willem-Alexander op de Groene Draeck Pimgmx - Flickr / Creative Commons - by-nc-nd Toegevoegd: dinsdag 11 mei 2010, 20:03 Koningin Beatrix betaalt voortaan zelf een groot deel van het onderhoud van haar zeiljacht De Groene Draeck. Decennialang betaalde Defensie al het onderhoud van het schip. Toen de kosten in 2007 bekend werden kwam daar veel kritiek op. Beatrix betaalt de komende twee jaar het extra onderhoud van haar jacht. Die kosten worden geschat op 326.000 euro. Defensie draait nog wel op voor het reguliere onderhoud van 47.000 euro per jaar. De koningin kreeg De Groene Draeck voor haar achttiende verjaardag van het Nederlandse volk, inclusief onderhoud. Oftewel, niet eens alles zelf.
Heel gemakkelijk om vanuit onwetendheid en vooral veel misplaatse jaloezie te reageren... het is overduidelijk, de meeste van jullie hebben werkelijk geen idee. Even een doordenker.. Jij, juf modaal krijgt voor je verjaardag ongevraagd een Lamborghini van je buren. Ze hebben allemaal wat bij elkaar gelegd en ja, daar is ie.. fonkelend rood. Prachtig. De buren verwachten natuurlijk wel dat jij er in rijdt.. je mag tenslotte niet ondankbaar zijn.. Ships, daar klapt een band na een jaartje rijden.. Poehee het vervangen van het bandje en het jaarlijks onderhoud zijn ongeveer 12.000 euro per jaar.. maag ja, de auto teruggeven of niet meer gebruiken.. dat kan je niet doen.. je hebt het tenslotte gekregen van je buren.. Dan verhuis je.. onee, dat kan ook niet.. Dan zeg je je baan op.. onee, dat kan ook niet... Goh... wat een heerlijke positie toch...
Een beetje gillen uit onwetendheid is erg makkelijk maar ook best heel dom... Idd zoals babybergen zegt, misschien wordt je niet gekort op je inkomen, maar wordt gewoon je leven duurder gemaakt zodat je alsnog minder over houd aan je inkomen Dat geldt ook voor de Koninklijke familei heeft geen bal te maken met korten op inkomen, wij voelen het WEL in onze portemonnee, zij niet. wij hebben bijv: Zij ook * duurde gas/water/licht prijzen ( hoeft zij niet te betalen) onzin. dit geldt alleen voor huizen die ter beschikking gesteld worden door de staat. Eigen huizen moet ze gewoon zelf financieren. * duurdere benzine ( zij krijgt haar privejet vluchten voor niks) ja, want het is voor haar zo makkelijk om in Bakkum op de camping te gaan staan. * gratis huis om te wonen ( wij betalen hypotheek of huur) Want ze heeft zoveel keuze om op Oksholm 1024 in Hoofddorp te gaan wonen. Het huis waarin ze WIL wonen betaalt ze trouwens helemaal zelf. * duurdere boodschappen ( hun trekken een lunch nog af van de belasting dat geldt ook voor haarzelf.. Haar boterham komt ook gewoon bij de bakker / AH vandaan en die rekening krijgt ze ook gewoon. * hogere BTW ( heb je weinig last van als je niks zelf hoeft te betalen) Maar dat is dus onzin.. ze moet van alles zelf betalen. * renoveren van ons huis moeten wij zelf betalen, haar groene draeck word jaarlijks gerenoveerd met MILJOENEN van ONS belastingsgeld Zie voorbeeld van de Lamborgini.. Leuk een kado krijgen wat je niet mag teruggeven maar wel voor heel veel geld moet onderhouden * hogere eigen risico zorg ( voor haar is die 220 op jaarbasis NIKS bij die 8 TON die ze per jaar verdiend, voor een vuilnisman wel Tuurlijk meid... zo werkt de wereld.. Zo zijn er nog een ongelofelijke grote groep mensen die best die 220 kunnen betalen zonder dat ze daar minder van worden maar die noem je ook niet mevrouw graaiestein.. Het is zeldzaam oneerbiedig.
ja dikke piep en drie bier alsof zij daar wat van voelt met haar 830.000 euro... maarruh, ben je het vriendinnetje van Bea? Je weet wel heel veel he? Of althans zo loop je het af te schilderen