Misschien is het Bea zelf. Waarschijnlijk hoefde ze ff geen lintjes door te knippen of mensen toe te wuiven en komt zo ook gezellig op zp.
ik vind haar inkomen en onkosten belachelijk hoor, ze heeft al zoveel geld. Als iemand een stapje terug kan doen, is het bea en de familie. Belastingen betalen ze niet, veel onkosten hebben ze niet en dan alle salarissen! Ik vind bizare bedragen!
Harteloos en egoistisch! Lekker rijk leven terwijl een heel groot deel van NL onder de armoedegrens leeft! Koningin voor het volk? Schei uit, afzetten die handel, weg met het koningshuis, dat zal een heel groot deel van de tekorten aanvullen! Ze heeft toch geen echte functie! Geldverspilling vind ik het koningshuis!
Als ik de inkomen van de koningin had. Zou ik met alle liefde een gedeelte van mijn salaris inleveren.
Tja... Ik zou nooit maar dan ook nooit in haar schoenen willen staan... Zelfs niet voor haar salaris ... Zelfs verdriet van je man of zoon is niet privé... Alles is openbaar... Nou mij niet gezien
Dat is dan wel weer zo. Haar hele leven is voor haar bepaald zeg maar. Je kunt niet doen en laten wat je zelf wilt. En niks is privé. Eigenlijk dus niet iets om jaloers op te zijn! Maar dan nog....Moet alles zo vreselijk duur zijn voor haar? Kan het niet een beetje minder allemaal?
Omdat cygnet zich net iets beter heeft verdiept dan de gemiddelde commentator op dit topic krijgt ze flauwe opmerkingen naar haar hoofd? Heel apart.... De functie van onze koningin behelst heel wat meer dan lintje doorknippen. Ze is staatshoofd en geeft sturing aan 1e en 2e kamer. Geen makkelijke baan. Integendeel een topfunctie. Daarnaast moet ze ontzettend veel reizen en is dus veel weg bij familie en vrienden. Ook niks om jaloers op te zijn. Zoals ik al zei, ik zou ook geen cent inlvern als ik niet moest, en dat doe ik dus ook niet, dus ik geef haar groot gelijk
Ze is niet verplicht om te bezuinigen. Maarrrr ik vind wel dat als je ziet dat half NL kapot gaat door alle bezuinigingen je best zelf wat afstand van je centjes kan doen onder het mom dat doe ik voor MIJN land. Maar goed ik ben ook net zoals bosi voor dat het koningshuis afgeschaft word.
WAHAHAHAHHAHAH! Wat een kul. Je hebt werkelijk geen idee wat de armoedegrens is hè? "Een heleboel mensen hebben enkel overal kritiek op om niet voor onwetend door te gaan; zij weten niet dat toegevendheid het kenmerk is van de hoogste beschaving." - Carmen Sylva Ps. van Elisabeth zu Wied, Koningin van Roemenie 1843-1916 Gaat iedereen hier ook even een briefje sturen aan alle directies van Shell, unilever, Philips, BAM, KPN etc etc... voor de betere rekenaars onder ons.. enig idee hoeveel nullen een miljard heeft en hoeveel nullen een ton heeft? Nou .. do the math
afschaffen dat hele koningshuis! vind het niet meer van deze tijd en ze kosten te veel geld! en een jaarinkomen van 830.000?? dat is belachelijk! kan minstens de helft van af en dan nog kan ze royaal leven! zal geen zoden aan de dijk zetten qua bezuinigingen als ze inevert maar het is denk ik meer een principe kwestie, wij inleveren, zij ook!
Hmm, ik vind dat hoe publiek iemands leven is ten eerste niet per se hoeft te betekenen dat je dan bakken staatsgeld moet krijgen, en al helemaal niet dat je dan niet een deel (klein deel) kan meebezuinigen in een periode waarin iedereen, maar toch vooral de midden en onderinkomens de broekriem aan moeten trekken. Ons koningshuis heeft nog maar een vrij beperkte (veelal ceremoniele) functie. Ik dacht altijd dat een van die functies is om mee te leven en deel uit te maken van het volk. Neem nu die vrijwilligersdag waar ze opeens allemaal 'spontaan' aan meedoen (sportkantines schilderen en bejaarden vermaken enzo). Dat is puur om te laten zien dat ze begaan zijn. Het stelt natuurlijk niet zoveel voor, het blijft poppenkast, maar het leek mij altijd goedbedoeld en positief. Daarom vind ik het toch tegenvallen dat er vanuit het koningshuis niet expliciet meebezuinigd wordt, al zou het maar een geste zijn... want als zij 1 of 2% inleveren, doet dat toch echt een stuk minder pijn dan bij iemand met een middeninkomen.
Het betreft hier de moeder des lands! Geen miljardendirecteuren. Beetje irrelevant Wat ben je overigens gehaaid zeg, als het over de koningin gaat! Een ieder geeft hier zijn mening en jij gaat er zo fel op in? Denk aan je hart! Er zijn belangrijkere dingen in het leven!
Ach zo hebben door de eeuwen heen bijna alle koningshuizen zich verrijkt ten koste van hun onderdanen
dat zei ik ook al een paar pagina's terug maar toen zei ik dat ze aan haar bloeddruk moest denken heeft geen nut gehad. Cygnet2 Je gaat er zo op in het lijkt wel of het om jou geld ga. Ze kan toch makkelijk wat afstaan en dat telt niet alleen voor haar maar voor heel de fam en alle ministers en die miljoenen verdienen. Ik ben niet jaloers zeker niet wij hebben het goed komen niks te kort maar ik vind het wel erg voor die naar de voedselbank moeten of niet weten hoe de eindjes aan elkaar te knopen iedere maand.
Las net een gaaf idee op een andere nieuws site. Iemand opperde om met konninginendag geen bloemen bij haar paleis te leggen,maar lege spaarpotten Iemand anders zou dit op fb zetten. ben benieuwd of we dan iets op het nieuws hierover horen,zou wel een gave stunt zijn
ik vind dit echt belachelijk!! En wij arme mensen moeten overal meer voor betalen en alles word minder. Ik vind dat ze zich mag schamen!!
Tja eerlijk gezegd zou ik ook niet vrijwillig mijn salaris inleveren. Ik snap het wel. Had eigenlijk verwacht dat ze jaarlijks veel meer binnen kreeg dus valt me mee in dit geval. Bea betaald ook genoeg dingen zelf. Haar stukje vlees van de slagerr is net zo duur als jouw stukje vlees hoor. Degene die bijv. Maandelijks 1000 euro over hebben per maand; geef je daarvan ook een deel aan de samenleving?
Jij vergelijkt echt appels met peren whoehaha. De koningin mag best inleveren want met het geld wat ze nog overhoud hoeft zij niet wakker van te liggen.
De directeur van het meubelbedrijf hier in de stad ook niet hoor. Mijn buurvrouw achter ons ook niet.. maar die schenkt toch ook geen tig euro's aan de staat?