Koningin Beatrix levert zelf niet extra in

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by SeaShell, Jul 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Tsjah het hele leven van de minister president ook en het hele leven van WA en Maxima ook.

En de geen die net riep dat bea altijd met beveiliging winkelt dat is dus echt niet waar. Ze loop vaak op de Fred ( voor de Hagenezen/Scheveningers die weten wel wat ik bedoel;) ) Zonder beveiliging. Ze loopt zelf zonder beveiliging door de Haagse bluf met Maxima!

Maar goed nogmaals als ze daadwerkelijk zoveel voor haar land over heeft bezuinigd ze net als elke andere Nederlander mee. ( vind ik )

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Owh en ik ben verre weg jaloers op dat leven.

Want al zou ik 20 miljoen per maand krijgen zou ik dat leven niet willen lijden hoor.

3. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    De koningin heeft een geringe politieke macht, ze moet bijvoorbeeld na de verkiezingen een informateur en formateur kiezen en ze leest de troonrede voor op de derde dinsdag in september. Haar andere taak is de buitenlandse vertegenwoordiging. Ze moet ons land op de kaart zetten door staatsbezoeken en het bijwonen van huwelijken en begrafenissen.

Volgens de wet zijn alle Nederlanders gelijk. Want in artikel 3 van de grondwet staat: ‘’alle Nederlanders zijn op gelijke voet in openbare dienst benoembaar. Erg vreemd gezien het koningshuis een aantal privileges geniet die de normale burger niet geniet. Het koningshuis hoeft geen BTW te betalen, geen belasting en er wordt binnen 3 maanden een verblijfsvergunning gereld voor onze aanstaande koningin ‘Maxima’

Nog een bezwaar tegen de monarchie is "de benoeming voor het leven". De bevolking moet maar afwachten of het staatshoofd bevalt en indien dat niet het geval is kunnen alleen de Verenigde Kamers der Staten-Generaal besluiten dat er iemand anders op de troon moet komen. Je kan hier als normale burger geen invloed op uitoefenen.

De koning of koningin en leden van haar of zijn directe familie zijn voor de wet onschendbaar. Dat wil zeggen dat ze niet wettelijk kan worden vervolgd op daden of uitlatingen. Mocht de koningin een misdaad begaan zal zij eerst moeten aftreden voordat zij vervolgd kan worden.

En dan heb je nog eens De verspilling van geld. Het koningshuis teert op de staatskas. Het kost de gemeenschap jaarlijks miljoenen en het koningshuis hoeft ook geen belasting en BTW te betalen wat ook een paar centen scheelt. Een president zou natuurlijk ook wel geldt kosten, maar hoogstwaarschijnlijk niet zoveel. Er is namelijk maar één president en er zijn meerdere leden van het koningshuis.

Kortom het koningshuis heeft deze dagen geen functie meer in onze maatschappij. Ze hebben een aantal privileges die wij volgens onze grondwet eigenlijk allemaal wel of allemaal niet zouden moeten hebben.

4. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Behalve dat NL er per jaar tussen de 4 en 5 miljart op verdient!!

5. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Hmmm lekker,melk en suiker graag.
    Ik regel de koekjes :D

6. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Ah, gezellig! Als de koekjes op zijn heb ik ook nog chocolade soesjes liggen...!;)

7. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Nee hier ook geen afgunst.
    Maar zoals ik al eerder zei,ik vindt het hypocriet als je nederlanders toespreekt met de woorden "wij moeten allemaal een steentje bijdragen" en zij doet dat dan zelf niet.
    Terwijl de voedselbanken de druk niet meer aan kunnen omdat er genoeg gezinnen zijn die een gewone boodschap niet meer kunnen betalen door alle bezuinigen.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

En ik heb nog oranje tompoezen :p

9. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    lekkkeeerrr :p

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dat kan een president ook;)

Alleen is een president goedkoper als een koning of koningin.

Het enige wat geld oplevert is de bemiddeling van Bea tussen bedrijven ( dus Bea spoort buitenlandse bedrijven aan om zaken te doen met NL'se bedrijven. ) Het woordje koninklijk word gezien als keurmerk bij bedrijven en instanties ( zoals in de KLM landmacht etc ) Levert geld op door het vertrouwen in dat woordje en dus de bedrijven. Maar als er een president zou komen zou dat woordje vervangen worden door Presidentiële. En uiteindelijk gaat het om de inhoud en niet om het woordje zelf;).

Verder kost Bea alleen geld veel geld. En dat terwijl ze inderdaad ook wat inbrengt maar goed zoals ik al zei kan een president dat ook die misschien de helft minder kost als een Koning of Koningin.

11. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Die lus ik ook nog wel :)
    (lijk nou net een vreetzak)

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Een president kan dat ook! Een president is maar alleen, het koningshuis met een hele familie die onderhouden moet worden. Ook die familie groeit!

Niet het hele koningshuis vertegenwoordigt ons land. Enkel Bea en WA.

13. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Ik doe mee....!!

Haha, zijn we samen vreetzakken.. Hebben we dat iig gemeen:D

14. 2xtantein1week

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Maar ik vind ze zo leuk...!!:)

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ja, maar onze Bea heeft al tig jaren naam en faam opgebouwd in het buitenland. Dat lukt geen president die om de ca. 4 jaar vervangen wordt.

En de beveiliging, huisvesting etc. van een President en co kost dan geen geld?

Verder is het Koninklijk huis de enige stabiele factor van de regering. Je zal maar een van de leden van het Kabinet als president hebben. Die halen het niet bij Bea en co.

16. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Haha maar ja is ook lekker om vreetzak te zijn (soms) ;)

17. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin

Dus ons land draait alleen op de koningin?

De eeuwenoude Nederlandse handel, de havens, het vertrouwen wat in de loop der jaren is opgebouwd gaat in één klap kapot als wij geen monarchie meer hebben?

Dus alle landen welk enkel een president hebben en iedere 4 jaar vervangen wordt, heeft een slechter economisch- en vertrouwens statuut ?

Nederland zit in zak en as sinds de bezuinigingen. Kan ik hieruit concluderen dat ze haar werk niet goed uitvoert? Want andere landen zonder monarchie doen het beter! Neem Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk etc..

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

:D idd

Iedereen moet bezuinigen, zij dus ook in mijn ogen

Niet normaal dat iedereen zijn lasten hoger en hoger worden door de bezuinigingen en sommige zelfs de zorg niet meer kunnen betalen, en Bea gewoon niet WIL bezuinigen

IK wil ook NIET bezuinigen, maar ik móét het toch ook?? IK heb geen keuze, waarom Bea wel??? Krent

Noemt zich nu een staatshoofd en moeder van ons land, bah
    Ze heeft in mijn ogen niks over voor NL, anders had je wel symbolisch puur voor het OOG enkele euro's bezuinigd, net als elke andere normale Nederlander

19. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    @daantje.

Moet echt lachen om jou reactie's.
    Vindt dat je je echt grappig verwoord :D

(zoals je laatste stukje en dan op het eind,krent)

20. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Juist, dat zorg niet meer kunnen betalen! Pfff, niet normaal die kosten terwijl 'in mijn tijd' de zorg niet boven de 50 euro uit kwam!

Volgens mij zat ik toen zelfs nog op 24 euro maar durf dit niet met zekerheid te zeggen!

De Belgen doen het beter; 12,50 per kwartaal en 100 euro per jaar voor ziekenhuisopnames en andere kosten! Daarbij is de zorg zelfs beter als hier!
    Nu is de kanttekening wel dat uitkeringen lager zijn, echter liggen de lonen hoger (ook na belastingaftrek).

Maar goed, dit is appels met peren vergelijken.

Share This Page