Koningin Beatrix levert zelf niet extra in

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja, ik vind het echt schandalig

Zij is "het" grote voorbeeld van ons land waar iedereen respect voor moet hebben en tegenop moet kijken.

Elke normale Nederlander voelt wat van de bezuinigingen, en iedereen z'n lasten gaan omhoog

Waarom WIL zij dan niet bezuinigen? Waarom de koning van Spanje wel?? Dat getuigd van RESPECT voor je volk

Lekker, je volk er flink op achteruit laten gaan, en zelf geen euro willen bezuinigen, dan vind ik je echt een ouwe gierige pin en is mijn respect voor haar 200% gedaald

2. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    En dat terwijl hij ongeveer een derde van haar loon heeft....

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Bea heeft groot gelijk.
    Ik ga ook niet meer inleveren. Ik doe het gewoon niet!

4. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Lig helemaal in een scheur hier! Misschien moet iedereen gewoon naar haar privileges leven!

Eens kijken hoe snel de kist leeg raakt en de schuld oploopt.

Overigens ben ik weleens benieuwd wat het volk financieel per jaar oplevert ter vergelijking met haar salaris/functie en het geld wat zij oplevert!

Iemand hier enig idee van?

Wat 'verdient' de staat aan ons op jaarbasis?

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Dame's was gezellig,
    Maar ik ga nu pitten.
    Spreek/lees/eet/drink morgen weer met jullie mee ;)

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Okee, ik wilde me niet in deze discussie mengen, ik vind nl dat men echt kortzichtig zijn wat betreft het koningshuis. Dat is veel meer dan een plaatje en dagelijks doorknippen van lintjes.

Maar goed, wat betreft de Koning van Spanje. De man lijdt ernstig gezichtsverlies vanwege een peperdure jachttrip van nog geen 2 maanden geleden naar Afrika waar hij olifanten en leeuwen afschoot terwijl het land in een diepe crisis donderde, zowel financieel als politiek en het hele land schade sprak daarover ... ik denk dus dat zijn "bezuiniging" ernstig is ingefluisterd door de spindoctors van het Spaanse Koningshuis! Heeft dus niets met respect voor je volk te maken, maar alles met het redden van je eigen huid in dit geval ... ;)

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Kan niet anders dat het hier mee eens zijn..

Stel je voor; Bea gaat idd 1% inleveren. Voor het principe dus, want zoveel levert het niet op als je kijkt wat ze alsnog overhoudt.
    Denk je nou echt dat de bezuinigingen dan ineens wegvallen? Enk niet dat je er iets van merkt hoor..
    'ooh Bea levert ook iets in, dus kom maar op met die bezuinigingen.'
    Allemaal leuk en aardig. Maar of ze nu wel of niet mee bezuinigd, denk niet dat je het zal merken.

8. SeaShell

Het gaat niet om het merken uit Luuz

Het gaat erom dat ook zij iets inlevert zoals ze zelf oproept aan haar volk in haar jaarlijkse toespraak

Iemand op bijstandsniveau moet wel verplicht inleveren, en Bea met haar miljoenen op de bank hoeft dat niet als zei dat wil, beeeeeeetje krom

Ze had op z'n minst iéts kunnen bezuinigen voor het oog
    Volgens de wet zijn álle Nederlanders gelijk, maar waarom is ZIJ dan meer dan een ander en hoeft niet te bezuinigen als ze niet WIL???

Ik wil ook wel niet bezuinigen maar moet het, maar zij heeft een keuze, is zij dan meer dan een ander mens?? Alleen maar omdat ze toevallig is geboren als prinses, ze schijt dezelfde stront en ademt dezelfde lucht hoor, waarom is zij dan meer?

Al bezuinigd ze heel haar salaris op jaarbasis, dat zal ze echt niet in haar portomonee voelen, maar het gaat puur om het principe en respect naar je volk toe. Een bijstandsmoeder moet beknibbelen, maar Bea kan nog gewoon haar biefstukjes halen en doet nog ineens voor het oog mee.

Kan ze die toespraken van " iedereen moet een steentje bijdragen in tijden van bezuinigingen" lekker in haar hol schuiven, want duidelijk geld die tekst voor iedereen béhalve haar

9. SeaShell

Lekker voorbeeld is de koningin voor anderen

Ze roept op dat iedereen een steentje moet bijdragen in tijden van bezuiniging, maar ze geeft het slechte voorbeeld en levert zelf niks in ;)

Beetje raar dat wij de bezuinigingen maar moeten pikken en accepteren als het staatshoofd dat niet hoeft omdat madame daar geen zo in heeft
    Die miljoenen die ze heeft krijgt ze voor haar dood toch nooit meer op, het is niet zo dat ze niks kán missen

En nu ga ik lekker slapen, kan geen koningin meer zien haha :D

Welterusten dames!

10. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Haha welterusten Daantje. K hoop dat je geen nachtmerries krijgt over de Koningin:p

11. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    ....................;)

Uit principe inleveren.

Daar merkt niemand iets van, het gaat om het principe

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik vin het echt belachelijk!! :x Laat hun ook maar bezuinigen!

13. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Zij werkt nog heel hard op haar 74ste, dat doen weinig mensen haar na.. Ik heb diep respect voor haar!!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    doet ze zelf, ze had ook willemalexander jaren terug al koning laten worden.
    Ik kan een man van 82 die gewoon 8 tot 12u op een dag werkt en die krijgt dan ook echt geen uitzonderingspositie hoor

15. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Natuurlijk doet ze dat zelf, maar dat is wel een teken dat ze veel om ons land geeft..!

Ik vind het een beetje raar dat zo lang doorwerken afgedaan wordt als, dat doet ze zelf. En als ze geen salaris in wilt leveren is ze een krent..

Dat is toch juist te prijzen in haar, ze zet zich helemaal in voor onz land!

Wimlex is nog heel hard aand e weg aant timmeren om dezelfde reputatie op te kunnen bouwen als onze koningin heeft..

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lijkt me stug dat ze echt helemaal zonder bewaking lopen. Die zullen echt wel in een straal van xmeter om dr heen zijn

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Ik waardeer het wel in dr dat ze zo wimlex, maxima en de kindjes zo de tijd geeft om een (enigzins) normaal gezin te kunnen zijn. Maar queen elisabeth is ouwer en werkt ook nog. Maar als ze met dr 65ste had gestopt had dat ook gewoon gekunnen

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dat denk ik ook ... en het feit dat men ze niet ziet, is alleen maar goed dus!

ik blijf het zo kortzichtig vind dat Trix niet om haar land geeft WANT ze bezuinigd niet. Hoe weet je dat nou? Ze kan toch ook op andere zaken bezuinigen. In feite is het Koningshuis in de basis gewoon een bedrijf ... een BV en is Trix gewoon in dienst van Nederland BV, en zoals ieder bedrijf maken die kosten (overhead - het "salaris" van Trix) maar maken ook winst (wat het koningshuis jaarlijks binnen haalt voor de Nederlandse economie (zoveel miljard per jaar)). Een simpele rekensom dus, ze haal jaarlijks meer binnen dan dat ze kost, dus ze maakt winst ... goede zaak toch??

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Er lopen er maar 2 ( of beter gezegd die zitten ) Maar wel op een afstandje.

En soms is ze echt alleen.

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Nou dan heb je in de toekomst respect voor iedereen!! Aangezien de pensioenfondsen blut gaan en wij wel kunnen fluiten naar onze centen

Deel Deze Pagina