Koningin Beatrix levert zelf niet extra in

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat weet je toch niet?

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke ik zal Beatrix en Nederland even als bedrijf zien.
    Je hoort zo vaak in het nieuws dat een bedrijf winst heeft gemaakt maar minder dan verwacht.
    Daardoor moet er dan bezuinigd worden.
    Mensen raken hun baan kwijt maar de hoge bazen of behouden hun positie en hun hoge salaris,of raken ook hun baan kwijt maar met een lekker bedrag.

Als ik dus Beatrix en Nederland als bedrijf zie,
    dan zie ik dat hun precies het zelfde doen.
    Het gaat minder goed dus er moet bezuinigd worden.
    Het gewone volk zal hier het meeste onder voelen.
    Zij houdt haar positie en haar hoge inkomen.

En dit vindt ik schandalig van een gewoon bedrijf.
    Dus ook schandalig van de koningin.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Overigens vindt ik haar leeftijd en doorwerken niet echt vergelijkbaar met de gewone man.
    Je kan bijv. niet verwachten van een bouwvakker,landbouw werker,magazijnmedewerker,schoonmakers dat hun nog zolang door kunnen werken.
    Lichaamlijk is dat niet haalbaar voor een heleboel banen.
    Qua lichaamwerk heeft Beatrix een zeer licht lichaamlijkwerk.
    Daarbij neemt zij zelf die keuze ongeacht wat haar redenen zijn (want dat weten wij allemaal niet waarom zij hiervoor kiest)
    De gewone man wordt daar integen gedwongen om zolang door te werken,ongeacht of dat realistisch is of niet.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Een reorganisatie na een winstwaarschuwing komt idd wel eens voor (niet altijd). Kostenbesparingen echter gebeuren doorgaans via een proces. Je gaat eerst kijken of je op een andere manier kosten kan besparen, bv. andere leveranciers (goedkoper), minder reizen, kijken of dingen efficiënter kunnen (en dus goedkoper), ... noem maar op. En geloof me, daar komt doorgaans heel veel geld uit die besparingen. Pas als dat niet het gewenste resultaat oplevert, DAN gaat men kijken naar reorganisaties op het gebied van banen, salaris e.d.

Dus nee, ik vind het niet schandalig. Ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren hierover. Ze doet goed werk en levert veel op. In ruil daarvoor heeft ze haar vrijheid en leven ingeleverd in dienst van NL. Of voel jij je geroepen om je 24/7 omringd door bewaking je hele leven in een glazen huis door te brengen. Met een groothoeklens op je snufferd iedere keer dat jij je buiten begeeft??

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Phillips komt regelmatig in het nieuws vanwege mensen ontslaan na winst tegenvallende resultaten.
    Zo ook kpn.
    En meerdere grote bedrijven doen dit.
    En ik werk zelf in in groot ziekenhuis.
    Daar moet nu ook flink bezuinigd worden.
    Alle jaar contracten worden niet verlengd en er worden geen nieuwe mensen aangenomen.
    Dit terwijl de financieel adviseur flinke fouten gemaakt heeft en een lekekr bedrag mee kreeg toen hij ontslagen werd.
    En er genoeg andere alternatieven zijn waar ze op kunnen bezuinigen.

Helaas gebeurt het dus vrijwel nooit dat er eerst gekeken wordt na andere manieren om te bezuinigen.
    En juist eerst de keuze wordt gemaakt om jaar contracten niet te verlengen.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zeg ook ... meestal. Ik weet dat het wel gebeurd (zit er namelijk nu midden in in het bedrijf waar ik werk en heb dat in vorige bedrijven ook meegemaakt) en doorgaans worden die bezuinigingsacties niet wereldkundig gemaakt. Pas als er banen op de tocht staan, komt zoiets in het nieuws. Dus niet per definitie aannemen dat er niet eerst naar andere kostenbesparende mogelijkheden is gekeken.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat fijn dat jij dat denkt.. want hopelijk heeft ze dat gevoel dan zelf ook even

maar nee, ze is NOOIT alleen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

hahahahahaha, zeker geen nieuw gevolgd de laatste tijd????
    Het journaal is elke dag om 19:30 op RTL en om 20:00 bij de NOS.. Kijk eens een keertje zou ik zeggen dan weet je of Carlos respect voor zijn volk heeft.. de man heeft niet eens respect voor zijn eigen vrouw en Spanje is failliet.. Nederland niet.. verre van zelfs.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Enige miljarden..

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Even over die beveiligers. Die lopen tijdens uitjes naar bijv. Fred of andere uitjes vaak in burger... ;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Yup! :D

Deel Deze Pagina