Wat doen jullie met je dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 1 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Mijn zoontje is net 1 en wil graag leuke dingen met hem doen maar weet het eigenlijk niet zo goed wat ik allemaal zou kunnen doen. Vooral met dit mooie weer. We vinden het thuis leuk om lekker met ons speelgoed te spelen, maar op zn tijd ergens heen is ook gezellig.
    Dus wat doen jullie overdag met jullie dreumes?

2. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boodschappen, hond uitlaten, eendjes voeren, buiten in de tuin spelen. Ik ga regelmatig ergens op visite en bij ons in het dorp is het 2 X in de week een ochtend babyspelen. Komen kindjes van 0-4 jaar spelen, liedjes zingen en dat soort dingen. Mijn zoontje wil trouwens het liefst heel de dag lopen, dat vind hij nu helemaal geweldig. De rest interesseert hem niet zo veel heb ik het idee.

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij fietsen op het moment veel, anders mee boodschappen doen, hond uitlaten, 1 keer in de week zwemmen, in de speeltuin 'spelen' maar dat is meer lopen en naar andere kindjes kijken

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon is inmiddels iets ouder. Wat ik in ieder geval deed, was wekelijks babyzwemmen. We gingerond die leeftijd ook regelmatig naar de kinderboerderij, maar ik weet niet of je dat nu aandurft vanwege je zwangerschap. De verhalen hierover zijn nogal wisselend. Ik doe het zelf voor de zekerheid liever niet. Maar misschien wel een leuk uitstapje met papa of grootouders.
    Eesimpel speeltuintje (wipkip, glijbaantje) vond onze zoon op die leeftijd ook al erg leuk. En hij vond bepaalde winkels erg leuk. Bijvoorbeeld de tuincentra. Hij raakt niet uitgekeken: waterornamenten, aquariumafdeling, cavia's en konijnen.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Kinderboerderij, (binnen)speeltuin, boodschappen, wandelen of fietsen is het meeste wat ik deed en doe.

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Zwemmen, kinderboerderij, wandelen. Gezellig ergens op visite gaan. Dat zijn toch wel de meeste dingen die ik deed/doe.

7. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Heel veel met de bal spelen, boekjes lezen, zwemmen, kinderboerderij, speeltuin met wipkippen, kleine glijbaan etc. Eendjes voeren, naar de hei en daar rennen, plantjes en vogeltjes bekijken. Een dreumes heeft nog niet zoveel nodig, die van ons in ieder geval niet..l

8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dankjewel voor de reacties..het meeste doen we idd al. Helaas is er hier in de buurt geen plek waar we eendjes kunnen voeren. En ook kinderboerderij moet ik eindje voor rijden. Vind ik niet erg hoor.. maar hoezo niet als je zwanger bent? Is dit gevaarlijk voor de baby? Dan heb ik iets gemist...:(
    Nog meer ideeën zijn welkom

9. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Wanna be a mama..
    Ik zie zojuist dat wij bijna gelijk lopen qua alles..
    Mijn zoontje is geboren op 20 april 2012
    en die van jou op 28 april 2012
    Ik ben 19.5 weken zwanger
    en jij 19.1 :eek:
    GEK HE? hihihi..
    viel me ineens op! Grappig..
    Ik zit trouwens ook met dit dilemma.
    Mijn zoontje loopt nog niet en dan is het vaak alleen maar wat wandelen/fietsen etc.
    Ik ga vandaag naar de kinderboerderij eens kijken hoe hij dat vind:D ben benieuwd!!

10. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Ohh ik lees dit nu net.. ook... bah dan durf ik niet te gaan hoor vandaag.. dan maar wat fietsen!!

11. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dat is idd heel toevallig MICH18, wat leuk :).
    Wij zijn 2 weken geleden sus wel naar de kinderboerderij geweest en hij vind het super! Vooral de geitjes aaien. Maar goed weet dus niet waarom ik dat niet zou moeten doen als ik zwanger ben dus misschien nief slim geweest...

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wil zeker geen paniek veroorzaken hoor! Bij 'onze' kinderboerderij hangt een bord waarop staat dat het zwangere vrouwen, zeker tijdens de lammertijd, wordt afgeraden naar de kinderboerderij te gaan. Ik heb er we het één en ander over gelezen. De één geeft inderdaad dit advies, de ander vindt het complete onzin.
    Er is blijkbaar een veeziekte die bij geiten en schapen een miskraam/doodgeboorte veroorzaakt. Tijdens zo'n 'bevalling' komen er veel van die bacteriën vrij en dat kan dan bij zwangere vrouwen ook een miskraam of doodgeboorte veroorzaken. Verder kunnen dieren op de kinderboerderij ook toxoplasmose (bekend van de kattenbak) bij zich dragen.

Daarom wordt aan zwange vrouwen in ieder geval aangeraden om niet in de kraamstal te komen, geen dieren te aaien, contact met mest absoluut te voorkomen en de handen echt heel goed te wassen. Sommige instantie raden het bezoek aan een (kinder-)boerderij met geiten en schapen helemaal af.

Ik ben deze zwangerschap wat minder zorgeloos. (4e zwangschap, twee keer mis gegaan.) Ik wil gewoon geen risico's nemen. Daarom maak ik voor mezelf de keuze om dan maar even niet naar de kinderboerderij te gaan. En zeker niet in deze tijd van het jaar. Het zou mij meer stress opleveren dan zo'n bezoekje waard is. Maar het is natuurlijk niet zo dat ongeboren baby's en zwangere vrouwen massaal sneuvelen na een bezoekje aan de kinderboerderij.

Deel Deze Pagina