H1N1 virus, varkensgriep

Discussion in 'De lounge' started by Bkoenen, Apr 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Beginnen jullie het ook een beetje creepy beginnen, die varkensgriep?
    Inmiddels kijk ik iedere dag op http://h1n1-virus.nl/
    (staat ál het nieuws op, we hebben er een verzamelsite van gemaakt).

Eergister nog een discussie gehad met female-man over dat ik het maar overdreven vond dat hij riep : "zullen we tamiflu bestellen, je kan het maar in huis hebben...als de pleuris uitbreekt kan je er niet meer aankomen", maar het gaat wel heel hard hoor...komt steeds dichterbij, alarmase 5(!) al...

Iemand onlangs vakantietje mexico gedaan toevallig?? :confused:

Behandeling mág je al niet meer weigeren, meldings plicht door artsen, direct naar het erasmus toe voor behandeling....het is echt serieus mensen. Als je bijvoorbeeld kijkt op zo'n googlemap, dan zie je heel goed hoe hard die verspreiding gaat.

Oke, ik ga nog wel gewoon de deur uit, maar in mexico doen ze dat dus al niet meer. Er is een oproep gedaan vooral binnen te blijven, dag na dag na dag.

Hoe gaat dat straks als écht de pleuris uitbreekt? Niemand meer naar werk, geen boodschappen meer..run op medicijnen...
    Nu is tamiflu nog gewoon te bestellen. Is dat een idee om te doen? Ik vond het 2 dagen terug nog overdreven, maar wat is die 60 euro nou? Als het hier komt dan wil je echt niet in een rij gaan staan waar ze medicijnen uitdelen. Als je dan nog niet ziek was ben je het daarna wel.

Hoe serieus denken jullie er over?

2. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Het is nu ook al in NL kindje van 3.

Ik vind wel beetje eng haha.
    Maar probeer me er niet druk over te maken zo ver het lukt ;) :rolleyes:

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Jeetje ja...je zou toch denken dat iedereen die in mexico is geweest gewoon preventief al spul moet krijgen.
    Maar een meldingsplicht voor vluchten uit mexico ofzo..geef de mensen bij de gate al medicijnen!

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zie Films, Televisie en Nieuws. Deze gaat op slot.

Share This Page