Slapen op eigen kamertje 'snachts, wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama Larissa, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Hoi meiden

Wanneer sliep jullie kindje 's nachts op zijn/haar eigen kamer in het ledikantje?
    Onze dochter is morgen 3 maanden en als ik over 2 weken weer moet werken, dan gaat mijn wekker eerder dan dat zij wakker is (wekker 6.15 uur, baby wakker rond 7.00 - 7.30 uur). Het zou daarom fijn zijn als ze dan in haar eigen kamertje slaapt, maar ik vind dit zo moeilijk! Ze slaapt al vanaf het begin naast ons bed aan mijn kant en ik kan haar zo moeilijk missen...
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en eventueel tips om dit proces makkelijker te maken (voor mama dan, baby slaapt vast prima in haar eigen bedje, want dat doet ze overdag ook!)

Groetjes,
    Caitlin

2. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Wij hebben na 6weken onze zoon in zn eigen kamer gezet. Ik vond het heel saai en spannend. Ben in het begin een paar keer per nacht wezen kijken, ook omdat onze zoon altijd op zn buik slaapt.

Maar ik vind het nu heerlijk dat hij in zn eigen kamer ligt. Het is zeker wel even wennen.

3. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Als het aan mij lag had ik mijn zoontje nog naast mij gehad maar mijn vriend vond het op een gegeven moment wel genoeg! :D
    Bij 5 maanden (dus nog best lang!) is hij naar zijn eigen kamer gegaan, en we hadden afgesproken na de vakantie, zodat ik me er op kon voorbereiden hihi!
    Ik moet zeggen....we hadden het misschien wel veel eerder moeten doen!
    De eerste twee nachten vond ik niks aan, maar nu merk ik dat we allemaal veel beter slapen! De kleine slaapt heerlijk in zijn eigen bedje en gaat daar s morgens lekker liggen spelen, en wij worden niet meer wakker van elk kreuntje! :D:D

4. Tja hier slapen ze gemiddeld 2 jaar naast mij :D Dus of je nou een goede aan mij hebt betwijfel ik :p

Ook onze oudste zoon van 8 jaar slaapt nu weer naast mij door omstandigheden. Hij gaat straks wel weer naar zijn eigen kamer, maar de dagen dat manlief weg is voor zijn werk slaapt Bryan gewoon weer naast mij, maar dan in papa's bed.

5. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Onze dochter lag tot 7 maand bij ons op de kamer...was een goede slaper, en ze sliep vaak gewoon door mijn wekker heen. Wel handig!!

Onze zoon heb ik na 4,5 maand naar zijn eigen kamer verhuisd, maar alleen omdat ie toen niet meer in zijn wieg paste! 't Is nogal een lange baby..

Wat je kan doen voor jezelf is voor je de kleine naar bed brengt, even nog samen op jullie bed knuffelen. Sven sliep dan bij mij in bed al half-en-half en dan hevelde ik hem na een half uurtje over in zijn eigen bed. Ging goed hoor, don't worry@!

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Mijn dochter is 3 maanden en slaapt ook nog bij ons op de slaapkamer. Ik vind het ook heel moeilijk om d'r naar d'r eigen kamer te doen en wil eigenlijk wachten tot ze zich van rug naar buik kan rollen, om in de gaten te houden hoe dat gaat. Wij slapen ook prima met haar in de kamer. Ze slaapt tot 7 uur/half 8 en dan gaat ook de wekker van m'n man.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier tot 6 weken, toen was hij uit de familiewieg gegroeid en moest hij naar het ledikant. En dat paste weer niet op onze slaapkamer erbij.

Daarnaast maakte hij in zijn slaap nog al eens geluiden waar we wakker van werden. Maar dan was er niks aan de hand. En hij werd wakker van de wekker van mijn man. Eenmaal op zijn eigen kamer sliepen we allemaal beter..

8. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    De oudste heeft een jaar op onze kamer gelegen inclusief wekker en de jongste ligt nu al 7 maanden bij ons inclusief wekker. Je kunt ook je mobiel zetten met een wat aangenamer geluid? Een eventuele tip is : een goede babyfoon.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Oh, dan ben ik wel de vreemde eend in de bijt hier ;)

Hier lagen beide jongens al in de kraamweek (resp. dag 3 en dag 5) 's nachts in hun eigen bed. Ik kan namelijk absoluut niet slapen met een kind op de kamer! Dit heeft overigens nooit problemen gegeven.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon een keertje. Je zult toch een keer over de drempel heen 'moeten', als je wil dat ze op haar eigen kamertje slaapt als je gaat werken.
    Wie weet valt het je hartstikke mee?
    Laat je gewoon de eerste nachten alle deuren open of zet je een babyfoon neer als je bang bent dat je haar niet hoort!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira slaapt nog steeds bij ons en ik vind het goed zo.
    De wekker van mijn man gaat om 04.00, maar daar heeft ze geen last van. We zien wel wanneer ik er aan toe ben (nu absoluut nog niet) en wanneer ik zie dat ze onrustig wordt van de wekker etc.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn dochter is met 4 maanden naar haar eigen kamertje gegaan, rond die tijd ben ik ook weer gaan werken. Was vooral in het begin idd erg wennen!

12. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Oudste tot 7mnd ( hadden maar 1 slaapkamer) bij ons op de kamer en in t nieuwe huis in zijn eigen kamer... al heeft ie wel tot 1jr slaapproblemen gehad en dus vaak genoeg nog bij ons in bed in de nacht... Jongste slaapt nu ook bij ons op de kamer en geen idee tot wanneer ( komen weer een slaapkamer tekort haha) dus zodra we ander huis hebben die ook op eigen kamer... Ik ben er zowiezo van dat al had ik een extra kamer gehad wil ik ze alsnog tot 6 mnd bij mij op de kamer

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze zoon slaapt ook nog steeds bij ons. Als je er nog niet klaar voor bent, zie ik niet waarom je het wel zou doen... :)

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Eens!

Onze jongste van 2.5 jaar slaapt nog altijd bij ons op de kamer, totaal geen problemen van beide kanten, dus we kijken nog wel wanneer ze echt naar een eigen kamertje gaat, af en toe slaapt ze al wel alleen ;). Onze oudste twee hebben nooit bij ons op de slaapkamer geslapen, maar achteraf 'spijt' gekregen dus met de jongste anders gedaan.

15. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Same here...
    Onze dochter lag vanaf nacht 3 (1e 2 nachten in het ziekenhuis wel op onze kraamkamer) al in d'r eigen kamertje te slapen.
    En bang dat ik haar niet zo horen ben ik nooit geweest. Wij hadden de babyfoon aan en de deuren van de slaapkamers open....

16. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    De planning was dat hij vrij snel op zijn eigen kamer ging slapen. Maar ik kon niet snel opstaan door m'n hechtingen (en vriendlief moest vrij snel weer werken) dus daarom slaapt hij bij ons.

De kleine sliep hier vanaf week 4 op zijn eigen kamertje. Hij vond dat veel interessanter dan z'n kleine bedje bij ons;)

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vond het na een week of 3 wel goed geweest. Ik sliep vrijwel niet omdat ik echt van elk piepje wakker werd, en nog steeds. Ik zet ´s nachts de babyfoon ook niet aan omdat ik haar eerder hoor dan dat de babyfoon aanslaat ;)

18. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    eerste week helemaal op onze kamer

tweede week overdag in eigen bed nacht bij ons op de kamer

daarna wisselde het was ik moe in zijn eigen bed en anders op onze kamer

vanaf 2 maanden helemaal naar zijn kamer want wij hadden een hangende mand aan het plafon en toen ging hij veel te veel bewegen en ging het mandje alle kanten op haha

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Moeilijk he meid, ik had er ook echt moeite mee.

Hier had ik ook de grens gesteld met het einde van mijn verlof (Mummel was toen 3,5 mnd). Ik ben een week eerder begonnen omdat ik de overschakeling niet wilde precies als ik ook werkelijk moest beginnen en dat was maar goed ook. Niet door Mummel hoor, maar ik liep zelf om het uur naar haar kamer om te checken :). Toen ik werkelijk moest beginnen kon ik gelukkig af met 1 a 2 keer per nacht en hadden we beiden een goede nachtrust, haha!

20. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland

Hier nog een vreemde eend dan! Kleine man heeft 1 nacht bij ons op de kamer gelegen, sindsdien in zijn eigen bedje. In het ziekenhuis heeft hij ook 1 nachtje naast me gestaan, daarna 3 nachten op medium care, dus misschien was het daarom makkelijker om hem gelijk op z'n kamertje te laten slapen.

Deel Deze Pagina