.. voor mij hoeft het niet persé, maar mijn man wilt graag (om mij te ontzien) een hulp in huis. Morgen hebben we een kennismakingsgesprek en zal ik vast e.e.a. uitgelegd krijgen enz. Maar ik weet om eerlijk te zijn niet goed wat ik ervan kan verwachten. Mijn idee was om de week twee uurtjes. Stoffen, stofzuigen (woonkamer -plus keuken en boven drie slaapkamers), badkamer en wc schoonmaken en eens in de zoveel tijd de keuken grondig. De eerste tijd wil ik er gewoon bij zijn. Help ik haar dan? Of doe ik gewoon mn ding met de kids en laat haar dr werk doen? ... vind het toch lastig dat iemand in mijn huis aan het werk is en ik dan 'niks' doe ofzo...
Twee uur is erg weinig. Onze hulp is elke week 4-5 uur bezig. Eerste keer was ik er ook bij een deed gewoon m'n eigen ding. Daarna altijd weg gegaan.
Onze hulp komt iedere week 3 uur Boven en beneden stoffen, stofzuigen en dweilen (inclusief badkamer en toilet boven+beneden). Eerste keer ben ik erbij geweest. Nu ben ik meestal op mijn werk als ze er is.
Om de week twee uurtjes vind ik erg weinig. Hier elke week 4 uur. Eerste paar keer was ik wel thuis. Gewoon voor werk bezig oid. Nu ga ik weg en laat haar lekker haar gang gaan.
Ik vind 2 uur om de week ook wel weinig. Hier komt ze iedere week en ik ben dan aan het werk. Heerlijk thuiskomen
Hier om de week 3 uur dan doet ze: Badkamer en wc schoonmaken Alles afnemen (oppervlakten) Alles stofzuigen en dweilen Buitenkant keuken afnemen Spiegels Plus iets extras zoals beneden deuren afnemen, paar keukenkastjes, ramen beneden of boven etc Huis is 125m2 Ik hoor wel van alle schoonmakers die ik heb gehad dat ik een huis heb waar je snel door heen gaat (= heel opgeruimd eb uitgezocht en weinig tierelantijnen maar strak) en omdat ik zelf nogal een poets en opruimerig ben. Ik weet dus niet zeker of het altijd haalbaar is. Eerste keer was ik thuis nu op m'n werk
Hier komt ze ook om de week twee uurtjes. Ze doet dan: - badkamer - keuken - wc - begane grond en eerste verdieping zuigen en dweilen
Ik vind 2 uurtjes ook wel wat weinig voor wat je wilt dat ze moet doen. Hier komt ze elke week 3 uurtjes en doet dan de keuken/wc en douche grondig. Verder huiskamer en babykamer stofzuigen. Overal dweilen. De bank goed schoonmaken. Ramen vd deuren in huis schoonmaken. En als er tijd over is wat extra's. Vaak heeft ze dan nog 15 min over en die sparen we op zodat ze op een andere dag haar "gratis" kunnen inzetten
Hier komt ze wekelijks 4 uurtjes. De eerste keren was ik er zelf bij en hielp ik haar. Nu weet ze haar weg en heeft ze een sleutel van ons huis, ze komt op een dag waarop ik op kantoor werk, dus dan kan ze lekker in een leeg huis werken.
Wilde mijn man dat maar ik stel het wel eens voor maar hij wil er niets van weten. Lijkt me in het begin wel ongemakkelijk dat zij aan het werk is en jij niets doet (vond ik bij de kraamhulp eerlijk gezegt al lasting in het begin) maar misschien kun je haar de eerste keer wat helpen en uitleg geven... het wordt vanzelf gemakkelijker.