Binnenkort geven we een gezamenlijke verjaardag. Hiervoor hebben we een zaal gehuurd en hebben we 75 volwassen personen uitgenodigd. Uiteindelijk ga ik er vanuit dat er 55 man over blijft. Nu ben ik bezig met de boodschappen. Ik plan liever alles zodat ik alles in huis heb en dus gewoon alles zo mee kan nemen. Nu heb ik echt geen idee hoeveel ik moet halen aan drank. Ik heb nu het volgende op geschreven. Het feest duurt van 19 tot 1 ongeveer 12 flessen van 1,5l cola 8 flessen van 1,5l cola light 8 flessen sinas 8 flessen 7up 8 flessen spezi(veel duitsers) 8 flessen rode wijn 8 flessen witte wijn 6 flessen rosé 5 kratten bier (en zitten best wat bier drinkers bij) Dan heb ik natuurlijk gewoon chips nootjes kaas worst en de hapjes worden bezorgd door de slager.
Ik zou meer wijn en bier halen, maar er wordt bij ons dan ook veel gedronken. Wij hadden laatst een etentje met 12 volwassenen en daar gingen ruim 10 flessen wijn doorheen Kun je geen deal maken met de supermarkt dat je de dichte flessen wijn/kratten bier terug kan brengen? Hebben wij nooit gedaan, want komt toch wel op Maar weet dat vrienden in NL dit altijd afspraken met de lokale supermarkt.
Je kunt uitgaan van 4 a 5 glazen wijn uit 1 fles wijn en 1.5 liter flessen cola rond de 7 glazen. Ik weet niet of je zware drinkers ertussen hebt zitten maar dan zou je het een beetje kunnen uitrekenen.
Lastig.. bij ons zou er sowieso meer wijn en bier doorheen gaan. Maar je weet natuurlijk niet hoeveel iedereen drinkt. Bij ons wordt er namelijk altijd wel veel gedronken.
Vind het ook altijd lastig maar zou in ieder geval nog wat kratten bier erbij doen en ook iets van sap halen, niet alleen prik.
Wij brengen overgebleven wijn altijd terug (maar zijn vaak maar paar flessen) doet supermarkt nooit moeilijk over
Dus toch Dan word het mijn andere lijstje. 10 kratten bier 12 rood 12 wit 10 rose 15 cola 8 sinas 8 7up 6 cola light Sappen etc heb ik al geregeld daar heb ik 14 pakken van 1,5 liter van.
Ik vind het ook erg weinig klinken. Maar ik ben ook altijd diegene die veel over heeft (vooral qua eten). Weet je hoeveel mensen er bijvoorbeeld bier drinken enz. Dan is het makkelijker uitrekenen.
10 kratten voor ongeveer 60 mensen... Hier op een normale verjaardag 5 kratten voor 12-15 mannen. Dit is ongeveer 9 flesjes per persoon. (Leeftijd >30) Ik zou meer inslaan qua bier. Bier gaat niet kapot!
Maar niet alles 60 drinken bier. Er zijn sowieso 20 mensen bob. En zeker 10 mensen drinken wijn Dus dan zou het 30 man aan het bier zijn max. Dus dan zou het 10 flesjes per persoon zijn dat is toch wel aardig? Dat is 3 liter bier per persoon ben ik daar echt zo vroom in? Bier gaat hier wel overstuur haha. Hapjes enzo heb ik 10 schalen van 40 stuks besteld die komt de slager brengen. Daarnaast heb ik 4 kilo kaasblokjes 4 kilo aan verschillende worstsoorten. En dan natuurlijk chips nootjes zoutjes etc etc.
Kun je niet beter teveel halen en bij de winkel vragen of je het teveel en onaangebroken terug kunt brengen?
Ik denk dat een man in ca. 6u wel meer dan 10 flesjes bier achterovertikt. Althans als ik hier naar de vriendengroep kijk. Ik zou toch wat meer bier halen. Misschien dat je idd wat kan regelen met het weer terug brengen bij slijter? En 10 wijndrinkers op 16 flessen vind ik ook krapjes. Ik ga altijd voor safe. Vind het zo vervelend om te melden op het eind dat het op is.. Edit. Zie dat je het aantal wijn al aangepast hebt..
Het is toch geen zuipfestijn maar een volwassen feest? Denk dat je met je nieuwe lijstje echt prima zit hoor! Niks meer aan toe te voegen
Nou dat heb ik ook wel. Het is vanaf 19 dan is er eerst koffie en gebak en dan daarna gaan we over op de fris bier wijn. Ik verwacht dus wel tegen 20 uur over te zijn. Ik heb nog even geteld ik heb 20 bier drinkers. Ik ga uit van mijn tweede lijstje dan moet het goedkomen. Ik mag toch hopen dat ze zich een beetje in kunnen houden 3 liter bier vind ik echt heel extreem.... Skatje ik haal bijna alles in dld daar is terug brengen een dingetje. Bier moet ik even kijken waar ik dat ga halen.