Zachte koffer/reistas geschikt voor ruimbagage

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zxcvb, 26 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Ik zoek een reistas voor mijn zoon. Hij gaat graag op avontuurlijke reizen. De rimboe in, slapen in de buitenlucht.

Hij gaat dan met het vliegtuig op vakantie en trekt met een groep door het land., met busjes. Voor de vliegreis zou een koffer makkelijk zijn, maar in de busjes zijn harde koffers natuurlijk weer lastig.

Ik zoek dus een stevige trolley waar alles in mee kan: kleding voor 2/3 weken, slaapzak, slaap mat, klein stoeltje etc.
    En hij moet stevig zijn en geschikt voor een vliegreis.

Max 75,-/100,-

Is dit wat of niet?
    https://www.travelbags.nl/travelite-basics-fresh-trolley-travel-bag-71-black.html

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Die je aangeeft vind ik persoonlijk wel een beetje goedkoop... je wilt ook niet dat de ritsen kapot gaan of de stof scheurt. Heb je al eens gekeken naar Eastpak? Die hebben ook dat soort tassen en zachte koffers. Ik ben daar erg tevreden over: https://www.travelbags.nl/zoeken/?fq=eastapk%20koffer

3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Daar was ik.idd bang voor. Ik vind het ook heel lastig om te weten hoeveel liter inhoud hij eigenlijk nodig heeft. De vorige reizen heeft hij een gewone weekendtas gebruikt, waarvan ik echt geen idee heb hoeveel inhoud deze hebben. En die ritsen stonden op knappen, dus ik durf hem daarmee niet nog een vliegreis laten maken.
    Eastpak is meteen wel weer een stukje duurder. Eigenlijk boven ons budget...

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ik zou eerder voor een echte backpack gaan, die heb je in alle soorten en maten en prijzen. Draagt tijdens het reizen veel makkelijker en je kunt er echt wel genoeg in kwijt of aan klikken bijvoorbeeld.

Had er zelf eentje van Deuter, die was toen iets van 150,- euro, maar die is echt al ruim 20 jaar oud en nog zo goed als nieuw. Je merkt wel duidelijk dat de kwaliteit van bijv de stof en ritsen echt veel beter is dan van een goedkopere tas.
    Mijn tas was 50 liter + evt 15 liter erbij. Je kon de ‘klep/ bovenkant’ hoger zetten en de tas daarmee langer maken . Ik vond 50 liter voldoende, anders wordt de tas ook erg zwaar, dan maar een paar keer wassen. Ben zelf 11 maanden met 50 liter weg geweest, kon echt makkelijk met een x aantal setjes kleding, handdoeken etc

Je zou evt bij decathlon kunnen kijken als je iets budget vriendelijkers zoekt? En wat vindt hij zelf prettig, een weekendtas of evt rugzak?

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    https://www.decathlon.nl/sporten/wandelen/wandelrugzak

Ik zou voor een rugzak gaan. Zo ging ik vroeger ook op reis. Wel met de bus ipv het vliegtuig, maar goed.

Denk dat het ook goed is om te leren niet teveel zooi mee te nemen. Laat hem passen wat fijn zit.

ze hebben er ook inklapbare stoelen die heel klein opvouwen.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    #6 Zxcvb, 26 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2024
    Ik zal aan hem moeten vragen of hij een rugzak prettig vindt. De voorgaande jaren had hij een gewone weekendtas. Hij hoeft er geen stukken mee te lopen, alleen op het vliegveld. Daarna gaat de bagage in kleine busjes en trekken ze rond. Ze kamperen gewoon naast de busjes in de middel of nowhere. Als hij wel een dagtocht maakt gebruikt hij een kleine rugtas die hij als handbagage meeneemt.

Hij neemt al niet veel kleding mee hoor, maar het is meer dat zijn slaapmat en slaapzak er ook bij in moeten. Naast zijn kleding.
    Ik zou willen dat hij iets meer kleding meenam. Of het een keer wast onderweg:confused:
    Vorig jaar had hij zijn favoriete broek een beetje lang aangehad:eek: Jemig wat was die vies!:|
    Handdoeken heeft hij ook al van die speciale reis handdoeken.
    Hij heeft al een compact, lichtgewicht stoeltje van de Decathlon , dat werkt idd perfect.

7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    De rugzakken in deze link zijn wel erg klein. Ik denk dat 50 liter toch echt wel het minimale is wat je moet hebben.

Wat maakt een rugzak zo veel makkelijker dat je dat aanraad?
    Hij hoeft er namelijk niet mee rond te trekken. Ze gooien de tassen achterin het busje en ze gaan. Alleen voor op het vliegveld lijken me wieltjes aan een tas makkelijk, maar verder gaat het vooral om makkelijk in te pakken en uit de tas te kunnen leven.

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.548
    113
    Vrouw
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Dank je voor de tips.

Ik heb het er met hem over gehad.
    Een rugzak wil hij niet. En toch ook liever geen wieltjes. Dat zou alleen op het vliegveld handig zijn, maar verder totaal overbodig. En dat geeft weer harde dingen die het in de bus stouwen van de tassen kan bemoeilijken. Hij wil het liefst gewoon een heel goede weekendtas. Het liefst een die je groter en kleiner kunt maken dmv ritsen.
    Hij heeft een grote tas nodig voor de vlucht, omdat dan alles in 1 tas moet. Maar zodra ze de busjes hebben kan hij zijn slaapspullen ook los in de bus doen, dat hoeft niet elke dag weer terug in zijn tas/koffer. Dat hoeft pas weer op de laatste dag voor de terugvlucht.

Spectre vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.548
    113
    Vrouw
    Ohh een lastige zoektocht dus :) misschien wat winkels afgaan om te kijken? Dan kan hij direct zien of het wat is, met online bestellen is dat toch wat lastiger.

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Dat is denk ik het beste. Even de tassen zien is denk ik het prettigst.

12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ooh oke. Ik dacht te begrijpen dat hij ging backpacken en de wildernis in. Dan zijn wieltjes namelijk niet zo handig.

Hoe lang moet de koffer meegaan? Want dat lijkt me vooral belangrijk. En is het bijvoorbeeld fijn als hij waterdicht is?

Als je open staat voor 2de hands zou je eens kunnen zoeken naar een dufflebag van ortlieb. Nieuw zijn ze best duur maar 2dehands wellicht wel in je budget.

https://www.travelbags.nl/ortlieb-duffle-rg-60l-black.html?channable=000b3b6964004b31323130313c?utm_source=google_shopping&utm_medium=organic&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwh4-wBhB3EiwAeJsppJ66NQGRmKXpnAPr5jKI7Ia_U4ac74tpKxKCFNinvJPV96ugkCgCXxoCB2wQAvD_BwE

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Je bedoelt hoe lang de reis duurt? Of bedoel je voor jarenlang gebruik?

Zijn reizen variëren van 10/12 dagen tot soms 18 dagen. In de zomervakantie. Hij hoopt nog wel vaker zulke reizen te maken. Waterdicht is niet echt een must volgens mij. Want ze liggen meestal dicht bij de busjes, dus de tassen kunnen daarin blijven. Gaan ze wel een keer op hike, dan heeft hij daar een kleine rugtas voor.

Tweedehands is voor mij op zich geen probleem, mits hij dan nog wel echt fatsoenlijk is en niet een afgeragt ding blijkt te zijn.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee bedoelde de levensduur van de koffer. Mijn ouders gebruiken nog een ortlieb tas die al zeker 20 a 25 jaar in hun bezit is. En daar is door het hele gezin goed gebruik van gemaakt door de jaren heen.

15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Tja lastig, hij is nu bijna 19 en maakt nu graag zulke reizen. En ik verwacht dat hij dat de komende jaren nog wel wil blijven doen. Als je dan een goede tas hebt die ook voor ander soort vakanties goed te gebruiken is is dat fijn. Ik vind het dus wel fijn als hij hem in ieder geval langere tijd kan gebruiken.

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.030
    14.689
    113
    Vrouw
    Shalom vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  18. Shalom

Shalom Niet meer actief

Ja klopt, ik dacht te lezen dat haar zoon zonder wieltjes wilde.

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw

Deel Deze Pagina