Koningsdag!

Discussie in 'De lounge' gestart door Taartjes, 26 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.190
    433
    83
    Ik kijk er weer zo naar uit, eindelijk weer een ouderwets gezellige Koningsdag!

Ik ben nu met mijn meiden bij mijn ouders, en zijn daar vanavond al even langs een rommelmarkt geweest. We zijn al goed geslaagd! Leuke zomerjas van Guess, shirtje van Tommy Hilfiger, Ellesse sportlegging, Nik&Nik trui, en nog een andere leuke trui.
    Morgenochtend gaan we naar een andere stad waar altijd een erg leuke rommelmarkt is. Op het wensenlijstje van mijn dochters staan: Playmobil, kralen en (nog meer :roflmao: ) kleding. Ben benieuwd!

Wat gaan jullie doen?
    En wat voor leuks hebben jullie gekocht?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij gaan eerst bij het brandweer festijn kijken.
    Ze mogen dan een rondje mee rijden met de brandweer en verder weet ik niet wat ze daar kunnen doen.
    Daarna gaan we het centrum in, even over de braderie struinen, naar de knutselkraam, springkussen en paard rijden.
    Daarna willen ze ook nog naar de disco.

Taartjes vindt dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Ik vind koningsdag eigenijk niks bijzonders :oops:
    Mijn zoontje mag nog spelletjes doen 's ochtends in de sporthal en 's middags gaan we nog even ergens wat drinken met mijn schoonvader en stiefschoonmoeder..

Taartjes, Biny en JupitR vinden dit leuk.
  4. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Morgenochtend vroeg over de markt met het hele gezin, vooral op zoek naar wii-spelletjes aangezien we afgelopen week een wii hebben gekocht via marktplaats voor de kids.

S'avonds ga ik voor het eerst sinds tijden weer een avondje weg, koningsbingo met een vriendin.

Taartjes vindt dit leuk.
  5. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kids hebben deze week alleen morgen vrij, dus ik laat ze lekker rustig "opstarten" haha.
    Zelf ga ik maar gewoon even aan het werk :oops: (vanuit huis)
    Bij manlief op het werk hebben ze ook allemaal aangegeven te willen werken, dus manlief is er ook niet haha.

S middags denk ik even over de markt ofzo, maar verder geen plannen :D

Taartjes vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Wij zitten in Duitsland, dus niks bijzonders mbt koningsdag.. ga het ook niet missen.

Taartjes vindt dit leuk.
  7. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik sta samen met de jarige S. op de vrijmarkt bij ons op dorp in de ochtend. Verder geen plannen, wij vieren zijn verjaardag komend weekend.

Taartjes vindt dit leuk.
  8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Morgen samen met mijn moeder, stiefvader, zus en neefje over een soort braderie. Daar waarschijnlijk ook wat eten samen.

Taartjes vindt dit leuk.
  9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een pest hekel aan koningsdag. Traumaatje opgelopen vroeger geloof ik.

Ik woon wel binnen het Koninkrijk, dus wij hebben een verplichte vrije dag, maar er zijn geen festiviteiten hier verder. Dus lekker naar de bios met zijn allen en wat eten ergens! :)

Taartjes vindt dit leuk.
  10. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.618
    113
    Eindelijk weer! We starten altijd met een gratis ontbijt in het dorp. Daarna struinen we over de vrijmarkt. Dan gaan we even terug naar huis en doen inkopen voor 's avonds. De lunch halen we ergens bij een kraampje in het dorp. Einde van de middag gaan we naar het plein. Muziek, bier en gezelligheid en dan eindigd de groep vrienden altijd bij elkaar voor een bbq. Super veel zin in.

bloemetje1 en Taartjes vinden dit leuk.
  11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Geef niet in het bijzonder om. Wij eten vandaag een oranje tompouce (de bakker om de hoek maakt de allerlekkerste m.i.), gaan uit lunchen en naar de Keukenhof.
    Mijn man is geboren en getogen in Lisse en twee vrienden hadden al gezegd dat we bij hen aan kunnen komen waaien. Prima dag in het vooruitzicht, maar dus niet specifiek gericht op Koningsdag.

Taartjes vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij zijn op vakantie en gaan gewoon onze dag plannen, enige is dat we wel een oranjetompouce halen.
    Normaal ging ik altijd met mijn moeder naar de vrijmarkt, maar met kinderen kom je altijd met rommel thuis. En in onze woonplaats is er een leuk feestje met live muziek, dat komt volgend jaar wel weer.

Taartjes vindt dit leuk.
  13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij zitten op een Roompotpark, en hoop dat het een beetje leuk is. Dochter baalde dat ik midweek weg gepland had met Koningsdag, omdat het bij ons in het dorp altijd zo leuk en gezellig is. Dus hopelijk is het hier een beetje leuk.

GossipGirlxoxo en Taartjes vinden dit leuk.
  14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wij gaan een dagje naar mijn ouders en 2 van mijn zusjes zijn dan ook daar. Verder geen bijzondere plannen. Misschien dat we over zo'n rommelmarkt gaan, maar vaak vind ik mensenmassa's maar vervelend en waarschijnlijk is er toch vooral troep. Ik zou het alleen wel geinig vinden voor mijn oudste 2, mbt speelgoed en zelf iets kunnen kopen. Al hebben we ook echt al zoveel speelgoed.

Taartjes vindt dit leuk.
  15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    Wij gaan vanmorgen maar de markt hier. Even rondkijken bij de spelletjes en het ringrijden en een oranjetompouce scoren. Rommelmarkt ga ik niet doen met die jongens van me, die zijn in staat om de hele boel op stelten te zetten, maar voordat we kinderen hadden deden we dat wel.
    's Middags spreken we traditiegetrouw met vrienden af en gaan we samen eten 's avonds.

Taartjes vindt dit leuk.
  16. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Ik ben vrijwilliger bij een speeltuinvereniging. Wij hebben vrijmarkt en braderie. En springkussens. Ik ga om 8 uur al heen om alles klaar te zetten, het duurt tot 4 uur, daarna nog opruimen. Ik verwacht dat we rond half 6 weer thuis zijn.

Taartjes vindt dit leuk.
  17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    We eten oranje tompoucen en we gaan straks nog even in het centrum kijken. Wou nog wel op de vrijmarkt gaan staan met mijn zoon, maar nergens is iets over de tijden te vinden.
    En ik heb ook geen zin om daar uren van tevoren te hangen om een plekje te bemachtigen.

Taartjes vindt dit leuk.
  18. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Man gaat de belastingaangifte doen om het Koningshuis te kunnen betalen :rolleyes:

Puber haat drukte en heeft geen enkele zin om etterbakken van haar school tegen te komen dus die vermaakt zich lekker thuis. Gisteren met haar heerlijk wezen winkelen en lunchen in Arnhem, daar wel wat sfeer meegeproefd. Toen ze de dixies rijendik zag staan besloot ze al dat zulke evenementen niets voor haar zijn.

Jongste houdt ook niet van drukte. Heb voor hem wel een oranje polo en petje, ook voor de koningsspelen. Als mijn benen meewerken ga ik met hem even op de vrijmarkt kijken, hij wil graag leesboekjes kopen. Maar verder doen we rustig aan, hij is nog moe van zijn scoutingkamp en morgen gewoon weer school, en ook nog eens trakteren en zijn kinderfeestje. Hij vond de afgelopen jaren oudHollandse spelletjes in de tuin erg leuk, dus dat doen we nog wel even denk ik.

19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Wij zijn gisteravond/vannacht naar een festival geweest. Dat is echt lang geleden! Nadeel: kids niet uit logeren maar oppas aan huis, dus ik heb 4 uur slaap gehad.:roflmao:

Vanmiddag gaan we naar het park, dan zijn er allemaal oud hollandse spelletjes te doen voor de kids en kraampjes.

Taartjes vindt dit leuk.
  20. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Heb helemaal niks met koningsdag dus we gaan niks speciaals doen.

Deel Deze Pagina