Ik ga zo mijn dochter ophalen. Ze logeert ergens in Gelderland op een camping, een uur rijden ongeveer. Dan vanmiddag aan de oranje tompoucen van de Hema. Had voor vandaag even geen om zelf wat te maken. Misschien dat ik dat vanmiddag nog doe. En verder is het vooral fijn dat we allemaal vrij en thuis zijn. Maar Koningsdagfestiviteiten opzoeken doen we meestal niet. Vinden we eigenlijk geen bal aan. Soms gaan we dan toch even naar de vrijmarkt, tegen beter weten in, en dan komen we thuis met het idee om dat vooral nooit meer te doen
Dat heb ik altijd met braderieën dan loop ik daar en denk ik: ooooo ja, daarom ben ik al een aantal jaar niet meer geweest OT: vandaag weinig op de planning, 's ochtends is hier wel aubade van de muziekvereniging, nu even wat bij huis rommelen en vanmiddag nog even weg, geen idee waar heen trouwens maar er is altijd wel ergens wat te doen!
Net langs de rommelmarkt geweest en wat dingetjes gekocht. Vanmiddag nog naar de stad waar er oa braderie is waar een vriendin van mijn oudste staat.
Hier begint de rommelmarkt zo, dus we gaan daar even heen. En er is van alles te doen qua spelletjes, dus we gaan zo wel even kijken Verder echt mega ongesteld en niet lekker, dus we zijn denk snel weer thuis
Ik ben net wakker na een ouderwetse koningsnacht dus niet heel veel. Ff kijken bij de feesttent en dat is het ook wel.
Lekker net de markt over geweest. Gezellig samen met mijn dochter. Nu voor de tv kijken naar de tv uitzending. Alexia heeft echt een prachtig groen pak aan.
Vanmiddag even naar de spelletjesmiddag in het dorp en daarna komen er 3 bevriende gezinnen borrelen.
Er is hier helaas weinig te doen. Een kleine rommelmarkt en daar houdt het mee op. Hoewel ik geniet van zo’n extra vrije dag vind ik het wel jammer dat er zo weinig georganiseerd wordt.
Wij zijn vanmorgen even naar de kleedjesmarkt geweest in het dorp. Officieel was hier niets georganiseerd vanwege te weinig vrijwilligers maar mensen zijn gewoon spontaan met hun kleedje in het dorp gaan zitten. Helemaal prima zo en het was erg gezellig. Vooral de jongte ging helemaal los Tegen het nodige ook nee gezegd want vooral veel zooi voor achterlijke prijzen. Wat wel mee mocht: 2 knuffels a 3,50 Grote spaarpot van prinsessen a 1,50 My little pony a 1,50 Stansdingetje met een of ander vaag figuurtje a 0,10 Boek van Julius Zebra in nieuwstaat a 1,00 Zelf nog gekocht: Boek Vrees me van Tahereh Mafi 2,50 En een Jumbo puzzel van Anton Pieck 4,00 En om voor te gaan lezen: Griezelbus van Paul van Loon in nieuwstaat a 1,00 De Gorgels van Jochem Myjer in nieuwstaat a 3,00 Mama kwijt van Chris Haughton a 0,50 (jongste heeft wat last om zonder mij te zijn, dit leek me een kleine ondersteuning) Al met al 18,60 euro uitgegeven en voorlopig weer genoeg te lezen. Daarna een lekker ijsje gaan eten en nog even een oranjetompouce gehaald. Nu, kids buiten/achter playstation en ik met een boek op de bank! Eens kijken hoelang dat duren mag
Wij gaan altijd al vroeg naar de rommelmarkt. Kleding voor de meiden was dit jaar niet te vinden, maar we hebben drie tassen vol prachtige boeken en spelletjes
Wij zijn naar de rommelmarkt geweest dochter en ik. Daar heeft ze wat leuke LoL poppetjes gescoord. Verder ga ik zo werken.
Ik ben met m'n 2 oudsten naar de stad geweest. Zij hebben wat boeken en een bordspel gekocht (van hun eigen geld) en gelukkig ook heel veel laten liggen omdat ze het te duur vonden of toch te oud/kapot/nutteloos (opvoeding gelukt ) Ze waren vooral erg blij met een stripboek uit 1994 en een Disney pocket uit 1974. En dan thuis googlen of het wat waard is Ook lekker geluncht, fijne dag zo!
Wij zijn naar een stad verderop geweest, een grote vrijmarkt in de straten en geluncht aan de boulevard. De oudste wilde nog wel verder de vrijmarkt op maar de jongste wilde terug naar huis en op de markt bij het dorp. Waren wij maar in de stad gebleven, de markt op het dorp bestaat uit 10 kleedjes . Het is hier oersaai, er is een gedeelte afgezet bij het kulturhuus met wat te eten en drinken, een badeendjes carrousel (met prut) en raceauto's en straks muziek.
Man is met oudste even naar de stad geweest hier, maar was vreselijk druk. Dus waren ze na een uur weer terug. Ik ben thuis met de jongste die ziek is. Ik geef niks om Koningsdag verder.
Ik lig in bad om bij te komen van de kou… brrrr vroegah leek t altijd zo warm met Koninginnedag. Maar sinds het 3 dagen eerder is vind ik t vaak koud haha. Verder zijn de kinderen aardig geslaagd: samen boemerang en bal. Zoon: vlieger, dino puzzel, een robot, Pokemon knuffel (net in de wasmachine gehad) en een dino. Dochter: armbandjes, kinderen voor kinderen cd’s en een moppenboek. Voor nichtje een kinderwagen voor de pop gekocht. Ik: winkel had alle kleding voor €5. Dus een leuke rok van is Naiz, een jurk van fos Amsterdam en een roze shirt van de only.
Ik mocht uitslapen en heb ontbijt op bed gekregen man en dochter hadden oranje tompoucen gemaakt. Even naar de vrijmarkt geweest maar de sfeer was beetje raar en het was erg koud. Wel schaatsen, flippers en een spel op de kop getikt lig nu te ontdooien op de elektrische deken, zometeen een lekker borrelplankje. Hopelijk is het volgens jaar weer wat leuker in stad en park
Wij hebben op de vrijmarkt gezeten, spullen van de kinderen verkopen. Het was niet heel veel, mede dankzij de verhuizing van 2 jaar terug waarbij we veel maar weggegeven hebben bij gebrek aan koningsdag toen. Maar toch behoorlijk wat verkocht en de kinderen een paar tientjes verdiend. Qua score terug valt het erg mee. Zoon heeft een plastic figuurtje van een leeuw gewonnen bij het blikken gooien (50 cent) en een paar elektromotor circuitjes gekocht (samen 3 euro, deze kan hij weer samenvoegen en ombouwen etc) Dochter heeft een Kipling rugzakje, ziet er nog heel goed uit inclusief het aapje, voor een euro (categorie waar valt je mond van open). En ik een kookboekje van 50 cent.