Hoeveel uur max slapen 's nachts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Romy1979, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Meiden,

Sven is nu 5 maanden en zal ongeveer 7,5 kilo wegen.

Afgelopen nacht heeft hij van 18.45 tot vanochtend 6.30 geslapen. Ik heb hem toen maar wakker gemaakt voor de fles.

Hoelang mag er maximaal tussenzitten?

Ben je blij dat je baby lekker doorslaapt en dan maak je je zorgen of het wel goed gaat omdat hij niets van zich laat horen ;)

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Met die leeftijd zou ik hem gewoon laten slapen en het van hem af laten hangen.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    niet wakker maken joh :D:D heeeeerlijk van genieten en hij wordt echt wel wakker als ie honger heeft :) issie groot genoeg voor nu!!

liefs Muis

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    die van ons slaapt al een week of 2 van 's avonds 9 uur tot 's ochtgends uur of 8... en soms zit er zelfs al wel 12 uren tussen de laatste en eerste fles... hij weegt 5800gram, maar maak me er echt niet druk om oftie teveel slaapt hihi, dat is alleen tot de 5kg van belang toch?

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij een kindje van 5 maanden zou ik me geen zorgen maken hoor! Gewoon lekker laten slapen!

6. Habibas

Habibas Actief lid

Aug 26, 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen! Juist een heel goed teken!

Hier een tweeling waarvan de 1 al met 3 maanden 12 uur per nacht slaapt (zelfs 1x 13 uur!) en de ander sinds 2 weken ook zo'n 11 uur en zij weegt pas 5200 gram!! Ik vind het heerlijk! Jammer dat ik nu weer aan het werk moet en ze wel moet wakker maken om naar het KDV te gaan.

Geniet er maar lekker van!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met 5 maand zou ik me ook geen zorgen maken.

Er is wel een regeltje, maar die geld tot 6 kilo (aantal pond is aantal uren doorslapen, dus tot max 12 uur).
    Maar boven die 6 kilo ken ik geen regels.. 13 uur moet ook wel kunnen..

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ok, dan weet ik dat. Dan laat ik hem voortaan lekker liggen.

Bedankt voor de reacties!

9. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Ik zal je een tip geven is je kindje loom of duf als die zelf wakker word dan is het suikergehalte te ver naar beneden gegaan
    dan kan je kindje er niet over om zo lang te slapen
    maar mijn zoon sliep 14 uur op een gegeven moment per nacht/ochtend
    En er was niks aan de hand met hem altijd vrolijk,niks aan het handje
    Dus ga je kindje laten slapen neem ook een paar uur extra mee en kijk hoe je kleine reageert als je bij het bedje staat ;)

10. leonie20

leonie20 Actief lid

Jul 1, 2007
    180
    0
    16
    onze dochter is nu iets meer dan 5 maand.gaat elke avond tussen half 8 en 8 naar bed en als ik haar laat slapen is ze niet eerder dan tussen 9 en 10 soms half 11 pas wakker..
    heb overlegd met het cb en die zeiden gewoon lekker laten slapen als ze niet duf is als ze wakker word is er geen probleem...
    alleen jammer dat mama vroeg aan het werk moet dus dochter er om half 8 uit moet:p maar in de weekende is dit echt ideaal...heerlijk van genieten meid..

Share This Page