Koningslied

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door adi, 19 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    nou vind niet dat je als proffesional alles maar moet PIKKEN onder het mom het hoort erbij, dit gaat echt veel en veels te ver.

dat kind beledigen is niet goed, maar ik snap best dat het de druppel zou kunnen geweest zijn,

net zo iets van KLANT is KONING, nou duh echt niet, als een klant zich schofterig gedraagt dan behandel ik hem echt niet als koning hoor,

2. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Eens!

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Aangevoerd door Bners en semie intellectueel nederland gaat een lied ten onder wat met de beste bedoelingen is gemaakt. Volledig kapot gemaakt door negatieve hype op de sociale media. Die mensen zitten nu vreselijk te genieten van wat ze hebben veroorzaakt. Wat ze hebben bereikt is nog meer negatiefisme en cynisme. Wie wil er eigenlijk nog koning worden van een volk dat de mond vol heeft over pesten maar zelf gedreven door jaloezie en negatief onderbuik gevoel zijn diaree van ellend over een ander uitschijt. Als Rutte uitspreekt... kom op gooi die negativiteit weg, kijk het leven weer eens vrolijk aan en stap onder je grauwsluier vandaan kruipen we juist nog dieper in ons donkere hol weg. Genietend van onze eigen ellende. Ellende die we de ander schijnbaar zeer graag gunnen. Bah!

Deze tekst vond ik ergens als reactie op het artikel, en geeft precies mijn mening hierover weer!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb bijna het vermoeden dat zijn twitteraccount is gehackt
    niet dat ik hem nou zo'n verrekte aardige kerel vind, maar ik denk niet dat hij echt zo respectloos zou reageren.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik vind het ook wel een beetje arrogant om te denken dat iedereen het maar mooi moet vinden.

De meeste muziek die hij maakt ( nou ja...kopieert) vind ik sowieso niet mooi.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    die mening is je goedrecht, maar de hype om John nu af tebranden en vooral HOE, dat is toch niet meer normaal. via internet is dat lekker makkelijk lekker trollen, een eigen mening wat is dat. zo voelt het nu voor mij

en geloof me ik ben alles behalve van van John, maar ik vind dit gewoon te ver gaan.

7. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    We kunnen ons beter druk gaan maken om wat zij krijgen per jaar.. Dat is ronduit schandalig..

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.543
    8.504
    113
    Tsja, heel veel Nederlanders vinden het niet mooi, die uiten hun mening (geheel terecht, we leven dan ook in een vrij land)
    Dat er mensen bedreigingen uiten aan het adres van de heer Ewbank is natuurlijk diep triest.
    Maar al met al vindt een dusdanig deel van de Nederlanders het zo vreselijk, dat ze gezamenlijk de strijd aan binden tegen het lied. En het heeft geholpen.
    Ben er blij van, wij als Nederlanders krijgen dat lied door de strot gedrukt, daar hadden wij toch ook niet om gevraagd? Het wordt namens ons gepresenteerd aan het koningspaar, nou, het was gewoon beschamend, met name de teksten.

Het Koningslied vond ik sowieso al onzin, we hebben immers het Wilhelmus, laat iedereen dat eerst maar eens goed leren ...

Oh, en wat betreft die opmerking en die vrouw met baby op twitter.
    Als je de post op twitter bekijkt kun je zien dat ze kraamverzorgede is, dus het is ook nog eens de vraag of het háár baby is ... helemaal lullig. Het zal JOUW kind maar zijn!

9. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ook mijn gedachte... zit je daar als moeder op je roze wolk word je kindje ineens onterecht in zo'n hetze betrokken.... :(

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Zei net ook tegen Selah als je nu niet gaat slapen trek ik 'slaap kindje slaap' terug.

(moet eerlijk toegeven dat deze geniale opmerking niet van mijzelf komt, helaas)

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat een overtrokken reactie vol negatiefisme en negativiteit ;). Iedereen mag toch een mening hebben? En die mening kan best zijn dat je het een ruk-lied vindt. En als teveel mensen je liedje een ruk lied vinden, ja dan "gaat dat ten onder" en "wordt het volledig kapot gemaakt" ;) (lekkere dramatische woordkeuze overigens). Dit overkomt vele artiesten dagelijks en hoort er nou eenmaal bij als je een artiest bent. Dat sommige reacties aan het adres van Ewbank echt niet konden, daar ben ik het volledig mee eens. Maar ja, ga eens op youtube kijken, zo reageren mensen (pubers?) helaas erg vaak op internet, Ewbank zelf incluis. Zelfs Maru de in dozen springende kat krijgt wel eens ongepaste reacties. Ik denk overigens niet dat de ongepaste en agressieve reacties afkomstig waren van semi (zonder e ;))-intellectueel Nederland.

12. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Had gisterochtend het nummer gehoord. Niet mijn ding, niets meer en niets minder. Heb er verder toen weinig over gelezen. Mijn oordeel over het lied komt dus niet van social media.

Maar die hetze die er nu is... Men waar hebben we het over? Een slecht lied en dan doodsbedreigingen?? En ipv dat Ewbank dan aangifte doet, gaat ie een weerloos kindje dat helemaal nergens om gevraagd heeft beledigen. Slecht ook trouwens dat een kraamhulp foto's op haar twitter zet met kind van een ander.

Social media zal komende jaren door zulke dingen gaan veranderen. Dit kan niet uitblijven. Te veel mensen die hun ongezoute mening geven wel of niet anoniem, bedreigingen ...ben benieuwd hoe we over 10 jr naar Facebook en twitter kijken en natuurlijk diverse fora;)

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja dat vind ik ook vreemd. Doe aangifte als je wordt bedreigd met de dood. Ga geen kleine baby belachelijk maken.
    Dat geeft zijn niveau trouwens wel goed weer ( net als zijn muziek... jek ).

14. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat dus.

Hij komt nu op me over als een klein kleutertje wat zijn snoepjes is verloren en met zijn armpjes over elkaar gaat zitten kniezen op een bankje.
    Hoorde het nummer pas nadat alles gebeurd was en moet zeggen dat ik dat nummer juist geen hol aan vindt omdat ik weet hoe hij ´´is´´.

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hmm. Wij Nederlanders zijn dus niet de enige die het niet mooi vinden. Koningslied gaat de wereld over – Hart van Nederland

Ik heb het lied net geluisterd en ik vond sommige stukjes heel mooi, maar de rap en vooral het middelste stuk... vreselijk!
    Toen ik : De W van Willem en 3 vingers in de lucht, hoorde... Dacht ik echt dat het 1 grote grap was.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik hebben lied net voor het eerst geluisterd.

Het zag gedeelte gaat wel (al vind ik het niet mooi dat ze met 2 tegelijk de tekst zingen en daardoor moeilijker verstaanbaar) maar die rap gedeeltes :$ wie "zingt" dat eigelijk :(

En dat stuk met W van Willem klinkt als iemand die zwaar hyperactief aan het schreeuwen is, echt zo snel en de tekst slaat ook nergens op

Vond dat lied over Beatrix door alle BN'ers stukken beter!

En John Ewbank is echt een klojo op met teksten zoals nageboorte te gaan schelden :$ als je een lied maakt kun je kritiek verwachten, en als sommige hem uitmaken voor vanalles en nog wat had ie boven moeten staan ipv zich zooooo te verlagen tot hen niveau

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als ik het vaker luister vind ik het nog best meevallen, alleen ja toch echt dat rapgedeelte.. dat begrijp ik gewoon niet in het geheel.

18. love2beamom

love2beamom Bekend lid

14 apr 2013
    610
    0
    16
    Achterhoek
    ja hoe rappen we dat met heel nederland mee op de koninginnedag :D?

19. Verox

Verox Niet meer actief

Het lied is geschreven met ingezonden teksten van betrokken Nederlanders. Een goede concept gedachte, maar als je ergens rommel instopt komt er ook rommel uit. In de praktijk dus niet zo'n goed idee. Als je een goed lied wil, dan moet je het laten schrijven door goede liedjes-schrijvers.
    En de koning? Of hij het nu een mooi lied vind of niet, hij zal het gebaar hoe dan ook gewaardeerd hebben.
    Ik denk dat hij het alternatief van die studenten ook erg waardeerd! :D

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Maar weet je, als het nou van moeder naar kind bedoeld zou zijn ipv koning-volk, zou ik het zang gedeelte best mooi vinden!

Deel Deze Pagina