Of ze geven al die kinderen een krop sla. Kunnen ze lekker de hele dag van knabbelen. wát een idioot krantenartikel. Als een kind een broodje pasta of pindakaas wil, laat ze lekker genieten. Wees blij dat ze niet ontbijten met een patat met en frikadel speciaal. Pffff
Het is toch de bedoeling dat de kinderen daarna de hele dag gaan sporten? Dan mag er best een beetje suiker in. Vind het juist een heel goed ontbijt (als ik de producten lees) en een boterham met hagelslag moet zeker ook kunnen
Hahaha. Ooh nee toch, boterhammetjes met pindakaas en met hagelslag! We willen toch niet dat de kinderen een beetje vet of suiker binnen krijgen op een dag waarop ze heel veel sporten. Je kan overdrijven zeg. Ik ben voorstander van gezond eten. Maar liever ontbijten met een boterham met hagelslag dan geen ontbijt!
Ze moeten zich inderdaad kapot schamen, met hun snoeptomaatjes en stukjes komkommer.. Hoe dúrven ze :x
Mijn kind eet altijd een boterham met zoet 's morgens. Tussen de middag is het dan tijd voor de worst en kaas. Ik hoop dat alle kindjes weer heerlijk samen eten morgen. Mijn dochter vind ieder schoolontbijt altijd een feest!
Ik heb even de inhoud van die doos opgensnord en die Cohen moet zich schamen! Er zit geen witbrood of koek bij. Wat zit er in een ontbijtdoos? 2 volkoren broden Een pak servetten Een poster Glutenvrij brood Kuipje Blue Band halvarine Pot Calvé pindakaas 2 pakken halfvolle melk Friesland Campina 3 pakjes choco sojadrink van Alpro Pak Venz hagelslag minder suiker Pot Canisius appelstroop Pot Nutella chocoladepasta La Vache qui rit smeerkaas 25 Kanzi appels 500 gram snoeptomaatjes 1 komkommer De kritiek op dit ontbijt Volgens Felix Cohen, directeur van het voedingscentrum bevat het pakket ongezonde producten zoals hagelslag en pindakaas. Volgens Cohen stop je met deze producten de kinderen vol met suiker, terwijl de insteek van de Koningsdag juist een gezonde Koningsdag is. Het voedingscentrum heeft sponsor Jumbo afgeraden het ontbijt op deze manier in te vullen, maar Jumbo heeft dit toch doorgezet.
Nou ik snap wel dat meneer Cohen o.a. deze 2 dingen niet zo gezond vindt hoor. Ik zou mijn kind ook geen servetten en een poster te eten geven. Valt moeilijk te verteren
wat een gezeur zeg, mijn zoontje mag zo wie zo gewoon pindakaas eten vanmij, maak me over zulke dingen niet druk. Morgen zal mijn zoontje vast ook heerlijk smullen, naja de spanning is wel heel hoog de koning in het dorp, dus of het echt smullen wordt, we gaan het beleven morgen. Ik vind het in iedergeval een prima doos voor een lekker ontbijt,
Ze hebben notabene al rekening gehouden met kinderen die geen gluten of koemelk mogen! Pluimpje voor Jumbo.
Pff kom op, hoe oud zijn deze kinderen? Dat je een kind van 12 maand geen hagelslag op brood geeft ala.. maar dit.....
Bordjes, bekers en bestek zijn hier al ingepakt , morgenochtend thuis een banaantje eten en daarna mogen ze zich op school uitleven op al dat 'ongezonds' #Dit gaat inderdaad echt nergens over#
Nou, inderdaad. En stel dat ze dat zouden doen (dat ene feestonbijt op school per jaar) zou ik me daar geen seconde druk om maken. De andere 364 dagen ontbijten ze hier dan normaal. Kom op zeg. Mijn dochter van 4 verheugd zich er enorm op, want zij gaan ontbijten op de kinderboerderij (en dus lekker spelen daar)
Lees ik nou goed dat er dus niet alleen pindakaas en hagelslag in het pakket zit, maar óók nog chocoladepasta.?! Een schande is het.! Ik ga nooit meer naar de Jumbo.! Wat doen ze die kinderen aan.. Kan na dit ontbijt nooit meer goed komen met die arme kids...
Da's wel een beetje jammer, hier op school alleen maar klassen van 30. En er had ook wel een komkommer bij gekund, da's nu 1 plakje pp. Maar over die zoetwaren zul je mij niet horen.