koninklijk huis hoeft NIET mee te bezuinigen!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door belinda203, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Wat vond je trouwens van deze post, daantje?

Overigens, je bent net als ik ook oktober 2009 mama zie ik :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd, Bea zei vorig jaar wel in haar speech: iedereen moet zijn steentje bijdragen in de samenleving in deze moeilijke tijd

dan moet zij ook eens bij zichzelf beginnen en haar privé reizen en boot zelf betalen en haar jacht op dieren. Het koningshuis gaat er in 2012 toch niks op achteruit

Bea betaald geen belasting, krijgt toch geen zorgtoeslag, zorgverzekering zal vast ook betaald worden dus daarvan en een eigen risico heeft ze geen last, eveneens dat de electra en stroom duurder word. Haar loon blijft hetzelfde, en er gaat toch niks meer af als dit jaar

3. SeaShell

leuk ook een oktober 2009 mama :D

daarin heb je zeker gelijk! Ik heb veel medische problemen en heb vaak op mijn strepen moeten staan wat betreft onderzoeken ( die achteraf ook zeker nodig waren) en duurde soms jaren

mijn vader zei en zegt altijd: als je maxima had geheten was je nu al aan de beurt en wisten ze al wat je mankeerde.

Gelijk heeft hij. Al moet ik zeggen dat ik maxima een hele sympathieke vrouw vind! Zij gebruikt kleding van haar oudste dochter bijv nog voor haar jongste, stuurt haar kinderen gewoon met bijv een k3 rugzak naar een normale school, kinderen zitten ook normaal op een sportclub etc. Vind dat zij juist ondergewaardeerd word.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat ik eigenlijk een beetje proef in dit topic is: oke, de bezuinigingsmaatregelen gelden dan wel ook voor het kh, maar omdat ze het niet VOELEN in hun portemonnee moeten ze maar nog meer gekort worden... dat vind ik een beetje een apart standpunt. Er zijn in Nederland zo veel gezinnen/mensen die nauwelijks zullen merken dat er gekort wordt, door allerlei omstandigheden en samenlopen van dingen. Moeten die dan ook maar nog meer gaan inleveren?

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik kand alleen voor mezelf spreken.
    Maar het enigste wat ik vindt is dat ze hun eigen vakantie's moeten betallen en de onderhoudt van hun boot.
    Vindt het niet netjes dat wij in deze tijd dit ook voor hun betallen.

6. SeaShell

ze moeten op zijn MINST hun eigen privevluchten betalen ( die 1,5 miljoen hebben gekost in de afgelopen 5 jaar) en het onderhoud van hun eigen privé boot die jaarlijks rond de 300.000 euro kost.

dan moet de koningin niet zeggen: '' iedereen moet een steentje bijdragen in deze moeilijke tijd'' dan moet ze beginnen bij zichzelf, en niet geld bij de armen afpakken die dadelijk maandelijks 20 euro p/p meer zorgpremie betalen en 40 euro meer eigen risico en minder zorgtoeslag krijgen en dit wel voelen.

beetje egoïstisch dat als je miljoenen per jaar verdiend ons op laat draaien voor haar privevluchten , onderhoud van haar priveboot en het jagen op onschuldige dieren wat ze doet betalen zelfs de belastingbetalers. als ik dan een beetje koningin was en aan de samenleving dacht draaide ik daar dan ook zelf voor op. ook al bespaart het vrijwel niks, dan laat ze zich toch van de goede kant zien en laat ze zien dat zij ook wat bijdraagt

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hoi Daantje, hiermee ga niet in op de vraag van Rosao. Je noemt continue voorbeelden van wat de koningin niet betaalt, wat ze wel zou moeten betalen (en daar kunnen we nog heel lang mee doorgaan) maar ik probeer het al langer veel breder te trekken (zie mijn eerdere posts en nu bijv. de vraag van Rosao.

Overigens, zoals je hierboven al had kunnen lezen is de tekst: 'Iedereen moet z'n steentje bijdragen' een tekst en dus oproep van de regering en niet van koningin Beatrix zelf. Zij spreekt de troonrede alleen uit maar is zeker niet de schrijfster!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Maar het 'probleem' is juist dat de koningin dat niet zelf bepaalt.. Dat doet de overheid voor haar.. In feite heeft ze niks te zeggen hierover..

Niet helemaal on topic maar het valt me tegen wat Maxima verdiend.. Is nog veel geld natuurlijk en wil het ook wel op mn rekening hebben staan, maar dacht dat zij een paar ton meer verdiende..

9. Seth

Seth Niet meer actief

over dat trouwen en op moeten draven enzo.....

je kunt toch als lid van het k.k huis afstand doen van je (gedeeltelijke) titel en troonopvolging...?!

is toch in het verleden vaker gebeurd... juist omdat ze met iemand wilde trouwen...

10. Seth

Seth Niet meer actief

Verantwoordelijkheid dragen valt wel mee.....
    de premier is namelijk verantwoordelijk voor "dwalingen" van het koningshuis... (denk aan de opmerking van willem-allexander over de brief)..
    Balkenende is toen op het matje geroepen...

Sommige dingen wat betreft het koningshuis zijn gewoon "krom".....

en tja... het zal (met sommige dingen) een zware baan zijn..... maar aan de andere kant.. als het haar niet zou bevallen had ze allang de troon doorgeschoven naar Willem-Alexander...

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Logisch.. Bea is zo'n rottige moeder dat zij de baan die zij verafschuwt doorschuift aan haar oudste zoon die met drie jongen kinderen natuurlijk niets beters te doen heeft.

Waarom vinden mensen het toch nodig om zich zo druk te maken over zaken waar ze echt geen weet van hebben en je druk te maken om wat centen? Ik betaal me helemaal scheel aan alle bijstands, ww, ziektekosten van mensen die ik helemaal niet ken... niets voor mij doen, geen poot uitsteken, roken, drinken, drugs gebruiken, hun kinderen rottig opvoeden etc.. zullen we het daar eens over hebben?

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Voor sommige mensen (niet voor mij) zijn die wat centen heel belangrijk en kunne ze die paar centen niet missen.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    er zijn dingen die ik onzinnig vond dat wij er als belastingbetaler voor opdraaien, het onderhoud van de groene draak bv.
    Maar verder levert het koningshuis ons meer op dan wat het kost.. en zolang dat gebeurd mogen ze blijven.
    Er zijn al maatregelen genomen.. kreeg vroeger elk van de leden van het koningshuis een toelage.. nu is dat niet meer..
    En ja, allerlei trucjes hebben de leden uitgehaald, iets wat wij niet hadden hoeven doen.. dat verschil stoort me wel
    maar verder.. ik zou niet met ze willen ruilen

14. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Daar zou jij misschien zo over denken ;). Ik denk dat er voor deze mensen ook zoiets bestaat als plichtsbesef en daar heb ik bewondering voor, zeker gezien op het feit wat ze doen én moeten laten.

15. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Juliana bij haar troonsbestijging in 1948:

Sedert eergisteren ben ik geroepen tot een taak, die zo zwaar is, dat niemand die zich daarin ook maar een ogenblik heeft ingedacht, haar zou begeren, maar ook zo mooi dat ik alleen maar zeggen kan: "Wie ben ik, dat ik dit doen mag". De mogelijkheden, die mij hierdoor worden gegeven, om in het algemeen welzijn werkzaam te kunnen wezen, zijn zo groot, dat ik na veel innerlijke strijd bereid ben deze roeping te volgen - waarop mijn ouders mij met zorg hebben voorbereid. Overeenkomstig de bepalingen van de grondwet ben ik tot het koningschap geroepen, maar de moed om deze roep te volgen vind ik in vertrouwen op God en in de grote liefde, waarmede ons volk mij tegemoet treedt.

Ik vind het jammer dat er zo maar kris kras opmerkingen/beschuldigingen geplaatst worden zonder dat men zich echt verdiept in (de mensen van) ons koningshuis. En nee, ik heb geen aandelen in de Oranjes ;):D.

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik vind dat ze het goede voorbeeld moet geven en ook mee mogen bezuinigen! Wij leveren een hoop in, dat mogen ze ook aan meehelpen.
    ik vind dat ze hele grote toelagens krijgen, dit mag best een paar % minder. Ik heb volgend jaar echt vele % minder te besteden.
    En ik kan het echt minder goed missen als het koningshuis!

17. Seth

Seth Niet meer actief

Bedoel mede gezien haar leeftijd natuurlijk..... ;).....

ennuhhh die drie kinderen, maakt natuurlijk niet uit.......
    hier moet ook gewoon gewerkt worden... :D

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Op die voorzieningen waar je aan mee betaalt, kan jij zelf ook aanspraak maken, dat is het hele idee van een 'sociaal' stelsel. Als jij je baan onverhoopt kwijtraakt ben je blij dat je al die jaren premie voor WW hebt afgedragen, en daar aanspraak op kan maken, en als je onverhoopt langer dan dat recht nodig hebt om een nieuwe baan te vinden, ben je 'blij' dat je nog 900 euro van de bijstand kan krijgen.

Daar kan je zeker principiele bezwaren tegen hebben, en bv. vinden dat het meer ieder voor zich zou moeten zijn (het liberale idee). Over zorgpremies kan ik me ook wel eens boos maken (zo heb ik er grote moeite mee dat je als mens met een gezonde, alcohol en rookvrije levensstijl meebetaalt aan kosten van rokers, gevolgen van drank, etc.). Maar ik vind dat toch anders dan meebetalen aan het salaris van mensen die per dag meer krijgen dan wij per maand (per dag ruim 5000 euro :$), en dat bovenop een enorm vermogen dat de familie al heeft.

19. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38

Dit slaat nergens op. Normale burgers moeten ook heel hard werken hoor en wat krijgen ze ervoor terug, geen miljoenen zoals het koninklijk huis, maar een zo laag inkomen dat de schulden alsmaar oplopen. Hier iemand die zo weinig verdient dat hij een tweede baan moet nemen. Omdat het een tweede baan is, gaat de helft van zijn inkomen naar de belasting, waardoor hij in de avond en nachturen moet werken voor maar 4 euro per uur. Zo zijn er nog duizenden burgers in Nederland, je kapotwerken voor maar weinig. Ik weet wel zeker dat Beatrix dat niet eens een dag zou willen overnemen. Bovendien kunnen wij, ondanks dat kapotwerken, heel moeilijk op vakantie, terwijl zij dat minstens 10x per jaar kunnen doen naar hun superdeluxe vakantiehuisjes overal ter wereld. Dus naast dat zogenaamde hard werken hebben zij dus meer dan genoeg ontspanning. ;)

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dan weet ik er nog eentje: 'top'- voetballers

Met hun miljoenencontracten, die kunnen ook wel wat inleveren, wat die krijgen voor een paar potjes voetbal jeetje....
    Ik denk dat Bea&Co veel meer doet voor haar centen, daarbij levert het KH ook nog eens 4 à 5 miljard op.

Deel Deze Pagina