Ik geloof dat mensen zich dat niet realiseren dat het KH een heleboel geld oplevert en dat 10% inleveren 4 miljoen is... dat gaan we dus zelf allemaal echt niet merken. Als we nou met z'n allen eens zouden gaan werken DAT zouden we wel merken.. maar goed... Ik profiteer dus wel degelijk van het feit dat ik mee betaal aan het salaris van een paar leden van het koninklijk huis... ik heb daar persoonlijk veel minder problemen mee dan te betalen voor die (honderd)duizenden mensen die allemaal te beroerd zijn om iets te doen of zich bij het eerste kuchje ziekmelden, zich kapotroken etc etc. Nogmaals een president is uiteindelijk veel duurder... Waarom? Omdat die bijvoorbeeld gebouwen wil neerzetten met z'n naam erop... Dat is pas duur!
het verschil VIND IK trouwens tussen bijvoorbeeld (de meeste) topvoetballers en het koninklijkhuis.... is dat een topvoetballer er voor heeft "moeten werken" om daar te komen..... en niet omdat hij in een "bepaald" nestje te wereld is gekomen. Vind ik de lonen wel aburd hoog... maar aan de andere kant is "voetbal" tegenwoordig "een bedrijf" en wordt er wel belasting, premies etc. over betaald.... @wat ik me gisteren afvroeg weet iemand hier nu hoe de oranjes op de troon zijn gekomen? wat ik me van geschiedenis kan herinneren is dat Willem van Oranje de troon niet wilde hebben en dat Nederland de eerste republiek van europa was.... ff googlen maar....
Zou alleen minister-president niet genoeg zijn? mensen die de "kantjes er vanaf lopen".... hou ik ook niet van hoor.... maar ik blijf het raar vinden dat het koninklijk huis niet hoeft te bezuinigen.... ook gewoon juist in hun rol..... heb vroeger geleerd bij maatschappijles dat (schijnbaar) "iedere Nederlander voor de wet gelijk is"...... ben nooit zo pro-oranje trouwens.... ik vind het vaak maar een "poppenkast"...
Laat me niet lachen... Toen Maxima naar Nederland kwam, heeft zij de Nederlandse nationaliteit gelijk cadeau gekregen. Terwijl je "normaal gesproken" toch een tijdje (3 jaar indien getrouwd) moet wachten en aan een paar voorwaarden moet voldoen, zucht. Daar heb ik dus een pesthekel aan dat blijkbaar niet iedreen voor de wet gelijk is, bah, bah, bah.
Ach, als er een voetballer snel ganationaliseerd moet worden om in het NL elftal te kunnen spelen doen we allemaal niet zo moeilijk.. Enne... een salaris van 8 ton vind ik veel meer als ik voor elk evenemnt een nieuw jurkje moet kopen (en dat doen zij niet eens) dan kom ik met modaal ook niet uit...
Enne... even wat anders.. wie hier gaat salaris inleveren? Helemaal niemand.. goeie kans dat je zelfs een CAO verhoging krijgt.. waarom dan aan iemand anders vragen om WEL salaris in te leveren? Zou ik eens mee moeten aankomen bij mij in het bedrijf.. Jongens het gaat niet zo goed.. iedereen 10% salaris inleveren! Nou.. dan zijn de rapen gaar hoor!
Inderdaad... ik ken iemand die ging in een musical van Joop van den Ende spelen, had binnen no time een verblijfsvergunning en niet veel later een Nederlands paspoort..... rara hoe is het mogelijk?
We hebben het toch niet over salaris inleven maar mee bezuinigen... een extra uitgaven van idd bijvoorbeeld een site opleuken van 3 ton, vind ik niet passen bij "bezuinigen".....
Volgens mij is de titel van deze topic "koninklijk huis hoeft niet te bezuinigen En niet "koninklijk huis moet salaris inleveren
Maar alle kleine beetjes helpen. Als we nu overal tegen zeggen dat dat kleine beetje niet helpt en daarom daar niet bezuinigen dan komen we er nooit.
Het verschil is dat dit niet van belastinggeld betaald wordt. Dat het belachelijke salarissen zijn voor het op hoog niveau achter een bal aan rennen staat m.i. echt helemaal los van de discussie over het koningshuis.
In dat geval.. Ook zij krijgen minder kinderbijslag, ook zij moeten meer premie betalen voor hun ziektekosten... Tja... Enne... je wilt echt niet weten hoeveel van jouw zuurverdiende centen naar het voetbal in Nederland gaan.....
Het zou toch vreselijk zijn als ze een keer geen nieuwe hoed kan kopen. koninklijk huis en voetbal gaat heel veel geld in om, als dat minder zou zijn zouden de gewone burgers het financieel soms iets makkelijker hebben
Oh dat van het voetbal mag van mij ook een heel stuk minder hoor. Ik denk wat betreft het kh veel mensen (ik ook ) het gewoon niet netjes vinden dat in deze tijd (economische crisis) het kh nog steeds zoveel uitgeeft waarvoor wij betalen. En ik vraag het soms af of dat dan echt persee nu nodig is. Neem nou bijv. hun website. Hier ergens in dit topic staat een bedrag wat hun voor betallen om deze te laten vernieuwen. Is dat nu echt persee nodig en het kan toch best ietsjes goedkoper?? Of bijv. hun prive vakantie's is toch ook niet nodig om in deze tijdt zo vaak te gaan. Daar betallen wij namelijk ook voor. En dat is iets wat ik niet netjes vindt in deze,vooral omdat ze ook nog eens een riante salaris verdienen.
kosten van de nieuwe website van het koningshuis. nieuwe site = 300.000 euro nieuwe foto's die gemaakt moesten worden = 60.000 euro!!!!!!!! tuurlijk is 60.000 euro maar een ienimienie druppeltje op de gloeiende plaat maar waarom moeten die foto's in hemelsnaam 60.000 euro kosten? ronduit belachelijk vind ik dat, maar goed dat ben ik . het lijkt mij niet meer dan normaal dat het koningshuis 'mee bezuinigd' met de bevolking. dat wil echt niet zeggen dat ze nu direct miljoenen in hoeven te leveren maar waarom zou alleen het 'gewone'volk de klappen moeten vangen. wij willen momenteel veel in het huis veranderen maar dat laten we maar even zitten, het geld gaat nu allemaal richting spaarrekening, wie weet hoeveel ellende ons nog te wachten staat met griekenland etc. liefs joyce
Voor wie de discussie over het 'salaris' van leden van het koningshuis interessant vindt: Kijk vanavond naar de Rekenkamer (Ned 3) De Rekenkamer - Wat kost de Koningin? Zie ook Koningin Beatrix verdient dit jaar meer dan acht ton - Binnenland - VK (met daarin ook het 'detail' dat in deze discussie hier volgens mij nog niet eens genoemd is: het salaris is belastingvrij).
Niet helemaal waar. De publieke omroep zendt de Champions League uit en de CL betaald de clubs die in de CL spelen en die clubs... juist die betalen weer de spelers. Dus een deel van jouw belastingcenten komt wel degelijk bij de voetballers terecht. Ik ben zelf een groot voetbalfan, maar vind om deze reden dat de publieke omroep het dus niet uit zou moeten zenden- maar goed dat is weer een andere discussie... On topic: Tja, "ons" koningshuis is nou eenmaal heilig, want het levert zoooooveel op . Probleem is dat alternatieven waarschijnlijk net zoveel opleveren, maar minder kosten maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten...
Ik had het er toevallig vandaag nog met een collega over. Ik werk als adviseur binnen de zorgverzekeringen, en er zijn zo veel mensen die struikelen over het feit, dat het eigen risico wéér omhoog gaat, maar de vergoedingen uit het basis pakket zullen weer inkrimpen. Natuurlijk is er nog niets definitief, dit wordt pas eind november begin december bekend gemaakt. Er zijn nu al zo veel gezinnen in Nederland, die niet rond kunnen komen even los van het inkomen. Ik zie op mijn werk ook heel veel klanten die gewoon niet hun zorgverzekering kunnen betalen, die een toren hoge schuld op bouwen. Iedereen moet maar inleveren en inleveren. Mensen vragen zich echt af waarom ze nog verzekerd moeten zijn, als de helft van de kosten toch niet gedekt worden, en als ze al gedekt worden, dat je eerst eigen risico moeten betalen, wat met het jaar hoger en hoger wordt. Ik vind het belachelijk dat een Bea hier niet aan mee hoeft te bezuinigen.:x