Konmari methode: spullen opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hahaha! Scheelt ook weer geld uitgeven.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier zou het volgens mij al niet werken omdat ik niet aan mijn spullen gehecht ben en dus alles wel zo weg kan gooien....Dat doe ik dus al regelmatig, met gevolg dat het dus met regelmaat gebeurd dat ik iets nodig heb/zoek, wat dus al weken geleden is weggegooid.....En ik kan kwalijk ALLES weg gaan gooien, zullen mijn kinderen en man vast niet blij van worden :) Ik smokkel vaak genoeg spullen de vuilnisbak in, of leg het op een kast, missen ze het niet na 3 weken? Gooi ik het stiekem weg :):):)

oh en denk vooral niet dat ik een leeg huis heb, staat zat rommel hier!!

3. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Ik ben wel druk bezig met opruimen, maar die methode zou voor mij niet werken. Aan veel spullen ben ik niet gehecht, maar soms heb je ze gewoon nodig.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik las de titel en dacht:
    Dat ik DAAR niet aan gedacht heb! Een psychologische methode + handleiding + boek over het opruimen. Een gat in de markt! 😀😀:D

5. adi

adi Niet meer actief

Meen je dit echt serieus??? :D:$
    (Niet naar jou toe, maar dat zoiets echt bestƔƔt? )

EDIT: Ik heb de site even bekeken :D, onderstaande tekst kwam ik als eerste tegen (naast een foto van een slaapkamer uit jaren 50).
    Ket op, ze praat over het opruimen van een slaapkamer! !

During past declutter challenges, I try to work at least a week ahead in my home so that I can be inspired during the process to make tweaks to the system and support you better. This time IĀ’m enjoying working through the process WITH you.
    :D

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Erg he? Alsof opruimen nou zo ingewikkeld is :D

7. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Yep! Dit bestaat dus :D

Ja dit is de derde declutter ronde en eerder werkte zij zelf altijd een week vooruit. Nu werkt ze mee zeg maar.

Tja ik ben ook ontzettend zoekende want:
    - kan ik niet opruimen?
    - mis ik routines?
    - wat doe ik fout dat mijn huis wel een rommel is?

Ik weet dus echt niet wat ik moet doen om het anders te krijgen en ik ben dan de figuur die zich vast klampen aan methodes en manieren van anderen die uiteindelijk uitlopen op niets.

Ik loop dus echt vast thuis en het doet me wel wat dat mensen zeggen: ja maar iedereen kan toch opruimen? Uhm nou ja ik kan het vast, maar ik weet echt niet waar te beginnen en wat moet dan weg? En de spullen van de kinderen etc? Zij hebben ook allemaal veel te veel.
    Misschien moeten we eens stoppen met kopen :cool:

8. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Vast niet :D
    Toch lukt het mij dus niet :(

9. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ik schop m ff omhoog (vind het stiekem wel jammer dat dit topic wegzakt :) )

10. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ik weet dus ook echt niet waar en hoe te beginnen. Heb naar haar website gekeken van de declutter chalange of hoe het heet. Ik vindt het wel heel erg Amerikaans, maar er zitten ook zeker goede tips en adviezen bij.

Aan het boek van Konmari waag ik me maar niet na het lezen van enkele commentaren/reviews.

Heb nu zelf een "plan-van-aanpak" gemaakt. Ik heb alles in stukjes gehakt zegmaar, dus ipv woonkamer heb ik salontafel(met lades), dressoir, boekenkast, speelhoek en rest van woonkamer. Dan lijkt/klinkt het als minder werk en zie ik er minder tegenop(lekker psychologisch) Zo heb ik alles in huis beschreven wat opgeruimd moet worden(alles dus) Per week ga ik 4 van deze lijst opruimen. Denk dat dit goed te doen moet zijn :)

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Wij gaan een stuk kleiner wonen(zonder zolder) en moet dus spullen weg doen.
    Heb er altijd heel (heeeeeeeel) veel moeite mee maar omdat we alleen weg gooien wat niet goed is en de rest is of houden, het goed of goed doel en marktplaats maakt het een beetje makkelijker.

het boek ken ik niet wel het programma horders kreeg door de aanpak zin om op te ruimen.

12. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Wow, knap zeg. Ik krijg zo'n lijst al niet eens voor elkaar. Ik ben er serieus ook echt voor gaan zitten, maar het komt er gewoon niet uit.

Ik stort me maar weer eens op flylady....proberen routines te leren :D

13. adi

adi Niet meer actief

Ik kan best begrijpen dat mensen door de bomen het bos niet meer zien.

Wat mij motiveert is het waar voor mijn geld krijgen. Als ik aan schoonmaak moet, wil ik ook genieten van de opgeruimde ruimte. Als je meubel voor meubel gaat doen, heb he dan geen risico dat je telkens opnieuw moet beginnen?
    Tegen de tijd dat je een hele kamer hebt gedaan (meerdere dagen) kun je met eerste helft opnieuw beginnen.

Wat hier werkt is een hele dag reserveren en dan 1 complete verdieping aanpakken.
    Ik gooi dan alles uit de kasten en richt ze opnieuw in, overbodige gaat meteen weg. Alle meubels gaan aan de kant, gordijnen wassen, sierkussens, kleedjes, overgordijnen ed ook.

We zorgen ook voor nieuwe spulletjes op de kamers, zodat je het gevoel hebt om in een vernieuwde ruimte te komen na de schoonmaak.

Succes!

14. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Deels denk ik dat het we handig voor me zou zijn. Ik werk beter op schema's.

Wij hebben in December 18 vuilniszakken troep weggegooid en t voelde goed maar moet nog een hoop naar de kringloop en dat blijft dan weer staan in onze rommelkamer. Terwijl ik die zo graag leeg wil hebben, maar weet dan dus in die kamer niet waar te beginnen.

Ik ga voor mezelf voor komende weken maar eens een schema maken!

15. Fresje

Fresje Lid

13 mrt 2015
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hahaha !!

16. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik houd wel van dat soort boeken. Ik ken ook alle methodes die hier genoemd worden. Op zich heb ik niet zo heel veel spul (er staat bijvoorbeeld niets op de zolder en ik kan mijn eigen huis nog in zonder mijn benen te breken), maar toch kan er altijd meer weg. Het is weer tijd om aan de slag te gaan. En dus ga ik nu even een pakketje posten. Een Oei, ik groei boek wat ik al bijna 7 jaar heb, maar al jaren niet meer gebruik, want dochter is te oud en die gaat dus naar iemand anders (verkocht.)

17. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben pas begonnen met dit boek en ik krijg al zin om op te ruimen. Ik heb te veel spullen, vooral kleding, schoenen, sieraden etc. en het lukt mij niet om te verminderen. IK merk dat ik hierdoor best gestrest word. Hopelijk gaat dit boek erbij helpen om in mijn huis en hoofd een beetje ruimte en orde te creƫren...

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Haha... Dat is hier ook zo.. Haha

Deel Deze Pagina