Hoe dit het beste aanpakken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjalou, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

#1 Sjalou, 15 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2014
    Sinds Thirza zon 3 weken oud is weigert ze eind van de middag en de avond te slapen, eerder was dat ook de nacht maar gelukkig gaat dat sinds een tijdje goed.
    Na haar fles om 17.30 begint het, we merken dat ze moe is en als ze dan eindelijk bij mij of mijn man slaapt proberen we haar in haar bed te leggen, dit gaat dan 10 min goed en dan begint het van voor af aan, huilen, huilen, mopperen, eindelijk na lang wiegen en zingen in slaap vallen en dan nog een paar keer in bed proberen te leggen, en dan maar bij mij houden tot de laatste fles en daarna slaapt ze dus wel.

Meestal van 6.30 tot 10.00 slaapt ze ook, laatste tijd ook niet maar dan is het meer miepen in bed en dan laat ik haar liggen en anders wil ze ook nog wel in de box.
    Na de 10.00 uur fles wil ze ook echt niet naar bed, maar dan kan ik haar wel slapend in de box leggen.
    Dan krijgt ze om 13.30 weer een fles en daarna gaan wij met de honden het bos in of wat anders doen en dan slaapt ze in de kinderwagenbak.

Iemand misschien tips hoe wij dit het beste kunnen aanpakken of wat we verkeerd aanpakken, voel me een hele slechte moeder om dit te typen maar ik zou graag weer eens 1 avondje samen met mijn man op de bankhangen.

Thirza's en onze dag ziet er trouwens als volgt uit:

6:30 uur fles
    Meestal slapen
    10:00 uur fles
    niet meer slapen of een half uurtje
    13:30 uur fles
    slapen in de kinderwagen anders niet of een half uurtje.
    17:30 uur fles
    niet meer slapen of heel eventjes bij mij of mijn man
    20:30 uur fles
    na veel moeite slapen bij mij of mijn man
    23:00/23:30 uur fles
    slapen in bed.

2. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb helaas geen tips want heb op de dag een kleintje van 7 weken die ook slecht slaapt. Ik heb het idee dat terugkomend voedsel en krampjes de boosdoeners zijn die haar uit haar slaap houden. Ka heeft haar nu op Friso pepti gezet, we bakenen in en we volgen rust en regelmaat.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ik denk dat het opzicht prima is hoor, heel veel kindjes zijn ergens tussen 4 en 9 aan het mopperen hoor, hier was het vroeger standaard van 4 tot 7-8 uur. het wel bekende mopper uurtje...
    lekker bij je nemen en lekker knuffelen! ze is ook nog maar 3 weekjes oud he!

4. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Mij lijkt het niet gezond dat ze bijna de hele dag wakker is??En af en toe op ons een half uurtje slaapt.
    Huiluurtje snap ik maar dit duurt de hele dag en avond.
    Thirza is geen 3 weken maar word dinsdag 12 weken.

5. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die van ons wilde ook savonds altijd beneden zijn. Het enige verschil met die van jou is dat die van ons wel echt beneden sliep. Wij hadden in zekere zin dus wel een avond voor ons zelf alleen lag er een slapend mannetje op mijn arm, dus mijn man moest mij het glas wijn aangeven :).

Wat ik rond de 10 weken echt moest veranderen is dat lange slapen van sochtends. Als wij hem rond 7 uur flesje gaven maakte hij vervolgens zijn nacht af tot een uur of 10/11 sochtends. Is dat bij jou ook het geval? Omdat het verlof op ging houden moest ik dat veranderen en ben ik begonnen hem sochtends echt uit bed te halen (wel nog ergens een slaapje, maar niet meer aangesloten achter zijn ontbijt flesje) en toen begon hij langzaam savonds ook beter te slapen. Dit heeft wel echt heel veel moeite gekost... Ik heb wel wat avonden bij zijn bedje gezeten en op zijn kontje geklopt om hem in slaap te krijgen.

Verder heb ik eigenlijk overdag nooit veel moeite gehad met slapen, dat deed ie graag. Wel met veel herrie, dus veel wasjes gedaan op de momenten dat slapen minder makkelijk ging.

Ik denk niet dat je een slechte moeder bent hoor! De eerste paar weken draait alles om zon babietje en die moet gewoon heel langzaam in julie ritme overgaan. En verschillende babies hebben verschillende hoeveelheden slaap nodig toch? Of ziet ze er echt afgepeigerd uit?

Succes!

6. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ooohhh een wijntje heerlijk hahaha, nee zonder gekkigheid meestal slaapt Thirza niet.
    Het is ook niet zo dat ze continu huilt maar ze is klaar wakker en op een gegeven moment over vermoeid dus dan nog moeilijker in slaap te krijgen.
    Zoals vandaag was ze half 9 wakker en is ze nu dus nog wakker.

We hebben inderdaad ookal geprobeerd de ochtenden haar na de fles mee naar beneden te nemen maar daar slaapt ze dan s'avonds niet beter door.

Ze ziet er niet afgepeigerd uit maar ik vind in vergelijking dat ze met andere baby's veel huilt en krijg dit helaas ook vaak te horen, wat natuurlijk pijn doet in mijn moeder hart, liefst heb ik ook een vrolijk meisje.
    Door de reflux die ze heeft huilt ze natuurlijk ook maar heb zelf ook het idee dat als ze iets meer uitgerust zou zijn ze toch vrolijker zou zijn.

7. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mis een flinke middagslaap? Hier sliepen ze allebei: na de ochtendfles een uurtje en dan rond 12.00u minstens 2 uur en in het begin van 16.00u tot 17.00u nog even. Moet wel zeggen dat ze hier ook lang 's avonds tot aan de laatste avondfles mopperig waren en ook niet in hun bedje wilden liggen. Wel regelmatig weer even geprobeerd en ineens ging het wel goed!

8. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Bij ons was ons meisje eigenlijk altijd beneden tot aan de voeding van 23/22.30 dan kreeg ze die en dan gingen we allemaal naar bed. Denk dat ze pas vanaf een week of 16/18 om half 7 naar bed ging, en toen kreeg ze gelijk ook de late fles niet meer...

9. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ja inderdaad die middagslaap is er niet, hooguit dus een half uurtje of we moeten dus op pad gaan met de kinderwagen.
    Ze wil absoluut over dag/savonds niet in bedje en af en toe dus in de box.
    En wij blijven ook proberen om haar toch wat slaap te laten pakken.

10. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Dat is hier nu dus ook zo, maar sliep jou meisje dan wel??

11. leaa

leaa Lid

14 feb 2014
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is ook een hele moeilijke slaper overdag, heb van alles geprobeerd. Inbakeren, draagdoek naar de osteopaat. Iedere keer sliep hij maximaal een half uurtje, dus ik heb me er bij neergelegd als hij wakker wil blijven dan blijft hij dat tot z'n volgende fles valt daarna is slaap en slaapt dan lekker ongeveer 2 en een half uur. Ik heb blijkbaar gewoon een erg wakkere baby. Een hele verbetering en ook veel minder stressvol voor mij dan hem de hele tijd in slaap proberen te krijgen. Vanaf 7 uur heeft hij wel altijd goed geslapen gelukkig.

12. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Soms wel, soms niet... Soms lekker bij mama en papa soms inde box en soms in de wipper...

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zo'n periode hebben wij ook gehad. Volgens mij is het enige wat je kan doen, accepteren dat het zo is. Wij hebben het 'avondje bankhangen' maar gewoon met baby op de arm gedaan. Zolang baby dan rustig is, is het eigenlijk best lekker.

Sinds een paar weken gaat baby na devroege avond voeding (tussen 7 en 8 uur) in bed slapen. En dan slaat ie de late avond voeding over. Helaas de nacht voeding niet, dus ben nu aan het zoeken hoe ik daar verandering in kan brengen. Wakker maken in de late avond helpt niet. Dan komt ie evenzogoed 's nachts weer kijken.

Deel Deze Pagina