Marokkaans koken is peace of cake joh... kwestie van een paar keer oefenen (mijn ervaring).. Mijn vader kookt nu soms ook nog hoor, en mijn schoonvader kan ook heel goed koken.... die mannen van ons kunnen het wel hahahahah..... Volgens mij zijn we een uitzondering
Nee , want hij of ik maak elke week een lekkere Afrikaanse stoofpot voor de hele week Als ik geen zin heb in Afrikaans eten maak ik mijn eigen prakkie , en Joe eet soms mee.
Wij werken allebei zoveel 's avonds dat we blij zijn als we een keertje samen kunnen eten. We wisselen dan af, of we koken gezellig samen. Lekker kletsen terwijl we koken. Mijn vriend kon voordat we samenwoonden nog geen hamburger bakken maar tegenwoordig gaat het een stuk beter. Hij had vorige week een heerlijke maaltijd groenten-tomaten soep voor mij in elkaar gedraaid (vind je hier helaas geen basispakken van dus hij moest echt wat verzinnen) omdat ik dat zo mis van Nederland. Af en toe maakt hij zelfs wat boterhammetjes voor me klaar, zeker nu ik zwanger ben..
whaha als ik het doe vind meneer het stinken,heb mezelf niet helemaal in de hand met de kruiden nl. een tajine lukt me nog net(wel met een briefje erbij hoeveel kruiden van elk erin moet )
hahahahahah vind hij het stinken, dan doe je iets zeker niet goed. Nooit teveel kruiden doormekaar gooien dan smaakt het nergens meer naar.....
zelden, niet omdat ik het niet wil of niet kan, maar omdat hij eerder thuis is. En hij wil graag meteen kunnen eten dus kiest hij eieren voor zn geld.
Ik werk nu nog 3 dagen in de week en de overige 2 dagen zorg ik voor het eten de dagen dat ik ook werk doen we het net hoe het uitkomt en in t weekend is t meestal makkelijk of juist heel uitgebreid....We proberen t een beetje te verdelen maar als ik straks fulltime thuis ben zal het helemaal op mij neerkomen.....
Ik kook altijd, omdat... - ik mijn eigen creaties het lekkerst vind - ik van gezond eten hou - mijn man andere talenten heeft.... 1 x per week halen we iets, bijv. Chinees of vis.
Wij wisselen wel af... dus de ene dag kook ik en de andere dag kookt mijn vriend... meestal eten we ook best laat zo rond 6 uur half 7 ...
Ik niet , hij wel. In Nigeria is het de normaalste zaak van de wereld om 1 stoofpot voor 5-7 dagen klaar te maken, en ze eten 2-3 keer per dag warm eten. ( niet dezelfde stoofpot , maar bijv rijst , bonen , ei of yam ) Ik maak meestal mijn eigen eten , maar voor mijn zwangerschap at ik meestal de hele week met hem mee. IK ben er dus aan gewend geraakt om bijv 5 dagen achter elkaar egusi te eten.
OMG ben ik blij dat ik niet uit Afrika kom... sorry dat ik het zeg maar verandering van eten doet spijs.. (of zoiets) whaha... afwisseling is voor mij zeer belangrijk...
Ik heb toch niet gezegd dat wij elke week dezelfde stoofpot klaarmaken. Ik ben een keer 3 maanden naar Nigeria op vakantie geweest . Ze eten daar best gevarieerd en HEEELL veel fruit , de stoofpot is alleen hetzelfde , maar de ene morgen at ik bijvoorbeeld rijst en de dag erna Yam of bakbanaan met ei. Als de stoofpot op was werd er een andere stoofpot gemaakt met andere ingredienten. Wij eten toch ook elke dag hetzelfde ( `s morgens en s`middags brood en `s avonds aardappelen , met groenten en een stukje vlees ) Mijn man snapt niet hoe een mens verzadigd raakt van een boterham . 8) Ik vind dat ze daar veel gezonder leven .
ik kook de 4 doordeweekse dagen, gezonde hap en veel groenten. mijn mannetje kookt altijd in het weekend. -op vrijdag kan hij altijd zelf de pizza in de oven stoppen of hamburgers bakken voor op een broodje -op zaterdag kan hij helemaal zelf naar de snackbar lopen en een bestelling doorgeven. -op zondag snijd hij niet het vlees maar wel de stokbroodjes en kan hij ook zelf de franse kaasjes en salades van hun verpakking ontdoen. dus eigenlijk heb ik niet zoveel te klagen met zo'n chef-kok in huis waardoor ik het weekend altijd vrijaf heb van het koken \/ \/ \/
Mijn mannetje kookt elke dag voor mij en niet onverdienstelijk hoor, ik ben echt een bofkont. Toevallig kook ik vanavond; pannenkoeken, want dat vindt ie zo lekker . Op speciale dagen maakt hij er echt een feest van, een meergangen diner die niet zou misstaan in een sterretjes restaurant! Ik ben erg trots op mijn mannetje! Het is echt zijn hobby, hij houdt ook een mooi blog bij; http://koolstoven.web-log.nl. Ik kook zelf ook geregeld, meerder recepten op zijn blog zijn van mij . Groetjes, MWB
Die van mij denk dat een maaltijd koken hetzelfde is al een hotdog of een pizza opwarmen Dus al er gekookt moet worden dan ben ik het maar ik hou er ook van. Heb ik een keer geen zin dat haalt manlief wat voor ons saampjes. Ook doet hij meestal de boodschappen en de afwas. Prima opdeling voor mij en ik weet zeker dat ik lekker eet
Bij ons kookt mijn man het meeste en het lekkerste. Maar we hebben de afspraak, wie het eerste thuis is kookt. En dan nog neemt ie het vaak over omdat ik zelf de bloemkool nog kan laten aanbranden
hier ook idd de gene die het eerste thuis is kookt als we allebei moeten werken! maar ben ik gewoon thuis dan kook ik en op een zondag pf dinsdag als mijn vriend vrij is dan kookt hij vaak vind die leuk