op gevoel, soms neem k me voor het recept te volgen, maar uiteindelijk is het toch weer helemaal anders dan wat het recept zei. Ook wil ik vaak kruiden toevoegen of weglaten, omdat ik dat lekkerder vind, dus recepten zijn slechts een leidraad en absoluut niet bedoeld om letterlijk op te volgen.
Op gevoel, maar soms volg ik een recept helemaal. Zeker als het nieuw is, of een kooktechniek of een keuken die ik niet goed beheers. Leer je toch weer van. Maar gewoon het normale avondeten gaat altijd op gevoel en smaak.
Bijna altijd uit het hoofd en op gevoel. Inderdaad tussendoor goed proeven, en voornamelijk verse kruiden gebruiken... dan gaat er zelden wat mis Maar het probleem van het recept navertellen ken ik wel ja! Als ik nu wat nieuws heb gemaakt, schrijf ik het toch voor de zekerheid op een papiertje. Leuk weetje is dat ik inmiddels meer dan 30 recepten heb die ik zelf verzonnen heb, misschien een boekje maken
Ik ben helaas geen keukenprinces ! Daarentegen kan mijn vriend lekker koken en dat gaat ook puur op gevoel. En als ik dan vraag wat ie allemaal heeft gebruikt dan weet ie het niet eens meer. Tja zo leer ik het nooit he
Wanneer ik voor het eerst een recept probeer, dan volg ik altijd eerst het echte recept stap voor stap. Wanneer het bevalt, goed smaakt, dan doe ik het de volgende keer wel vaak uit de losse pols. Met wisselend resultaat. Vriendlief kan ook goed koken en hij doet het eigenlijk altijd uit de losse pols. Maar ja heeft Bakkersvakopleiding gedaan waarbij je in de eerste twee jaar ook een deel van de koksopleiding volgt.
Dingen waar ik erg goed in ben kook ik gewoon op gevoel. En nieuwe dingen eerst op recept, daarna na een paar keer ook op gevoel.
Ik doe ook alles op gevoel... Gisteren was ik bezig met het eten, en was iets vergeten... Zei tegen mn vriend ik rij ff snel naar de winkel hou jij het eten in de gaten en dan zometeen afgieten? Uuh hoelang moet dat nog opstaan dan zei ie? Uuh oeps, geen idee ik weet altijd wel wanneer het goed is. Dusja toen vriend maar naar de winkel gegaan hahaha
Zo gaat het hier ook, hoor! En troost je met de gedachte dat als je het niet 'hebt' de kans erg klein is dat je het ooit nog 'krijgt'. Het is niet iets dat je kunt leren, jammer genoeg. Voordeeltje voor mij is dat ik een goed excuus heb om mijn man te laten koken, hahaha!
Kookboeken heb ik niet in huis. Bijvoorbeeld de surinaamse keuken ik kan niet alles maken maar als ik bijvoorbeeld bij me schoonzussen in de keuken mee kijkt. En ik doe het thuis na dan is het opgevoel. Vroeger kookte ik vaak uitgebreider maar de laatste jaren kook ik eigenlijk alleen maar saai. Zou het eens weer moeten gaan doen lekker op me gevoel koken. Komt wel weer.